2009-04-01, 01:34
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg

Sen en vidare fundering på detta, vad kan egentligen (vid kollision såklart) få ett tåg att spåra ur?

Funderade på, om man bygger någon slags väldigt stabil ramp som man svetsar fast vid rälsen. Typ som ett hopp.
Citera
2009-04-01, 01:47
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Funderade på, om man bygger någon slags väldigt stabil ramp som man svetsar fast vid rälsen. Typ som ett hopp.
Hahah som ett aprilskämt då eller?
Citera
2009-04-01, 02:05
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Men det är nog av den anledningen som alla (barn) tror att tåg kan spåra ur av ett mynt. Bättre att berätta en skrämselhistoria än sanningen eftersom konsekvensen av att leka vid spåren kan bli något som är bra mycket värre för både barn och oroliga föräldrar.

Fast lättast är det att välja valfri bild ur mondo-forumet och visa vad som händer om man leker vid spåren. Tror inte det blir så mycket diskussioner efter det.
Där håller jag med dig fullt ut. Vad jag menade, men inte uttryckte, var att jag inte anser att man ska trösta barn med lögner.
Citera
2009-04-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Du får nog länka lite hårdare. För nått om 10-kronor går då inte att finna i den texten.

Själv slängde man på lite smågrus och sprang sen och gömde sig när tåget kom. Vilken jävla smäll när småstenarna flög iväg som en projektil och träffade nått.
Och platta 25-öringar hade man några stycken av. 5-kronor på den tiden var ju en rikedom.

Slår gärna hål på den myten iaf - 10 kronor la man själv på spåret en gång framför Roslagsbanan i sina unga dagar, inga urspårningar här inte
Citera
2009-04-01, 10:11
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discusnl
Slår gärna hål på den myten iaf - 10 kronor la man själv på spåret en gång framför Roslagsbanan i sina unga dagar, inga urspårningar här inte

Roslagsbanan tål en tia, järnkulor, soptunnor och cyklar.
Men så fort det kommer löv på rälsen blir det 15-20 minuters förseningar.
Citera
2009-04-01, 11:14
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Roslagsbanan tål en tia, järnkulor, soptunnor och cyklar.
Men så fort det kommer löv på rälsen blir det 15-20 minuters förseningar.
Haha... Stämmer.. Minns när man fick hoppa ur och hjälpa till och skjuta på vid nån hal sträcka.
Citera
2009-04-01, 16:07
Medlem
Hegamons avatar
En representant från Banverket uttalar sig i tidningen och hävdar att en STEGE på spåret kan få ett godståg att spåra ur :

http://www.blt.se/nyheter/solvesborg...en-(237314).gm
Citera
2009-04-01, 17:37
Bannlyst
Om du bunkrar upp med runt femhundra mynt och svetsar fast dem på en hög i var sida utav rälsen, så går det nog.
Citera
2009-04-01, 18:33
Bannlyst
skruva loss rälsen och dra den snett med en lastbil elelr traktor så lär tåget spåra ur... Om det är det ni vill
Citera
2009-04-01, 23:11
Medlem
När vi hade klassresa i Norrköping under min vilda ungdom så slängde jag och några kompisar varsitt mynt på spårvagnsrälsen, lite snopet blev det när en polis kom fram och sa till oss att vi inte fick göra så eftersom spårvagnen kunde ta skada/barn kunde springa fram och hämta mynten för att sen bli överkörda.

Dock så kom både spårvagn och småbarn undan utan några som helst skador, tyvärr så klarade sig inte våra mynt sig lika bra utan fick en konstig form och gick inte att handla för längre.
Citera
2009-04-01, 23:28
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Vad är en eventuell snigel?

Fan, jag utbröt i månadens värsta brölgarv.
Dålig humor man har.

Ont: Mynt klarar ju tågen iaf, det händer fortfarande att jag lägger mynt på rälsen - klassisk underhållning.
Citera
2009-04-02, 02:15
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Hahah som ett aprilskämt då eller?

Hahahaha, 12 döda och ett X2000 inplöjt på sidan över en motorväg.

April april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in