2009-03-31, 20:36
Medlem
Hegamons avatar
Ingen som har en bild på ett överkört mynt?
Citera
2009-03-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Banverket.se - Säkerhet

Du får nog länka lite hårdare. För nått om 10-kronor går då inte att finna i den texten.

Själv slängde man på lite smågrus och sprang sen och gömde sig när tåget kom. Vilken jävla smäll när småstenarna flög iväg som en projektil och träffade nått.
Och platta 25-öringar hade man några stycken av. 5-kronor på den tiden var ju en rikedom.
Citera
2009-03-31, 21:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Finns inte en möjlighet att ett tåg skulle spåra ur av en 10-krona.

Det är alldeles för högt axeltryck på ett lok för att det ska vara möjligt.
Citera
2009-03-31, 21:54
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
http://www.luradittbarn.se/
Herregud, så typiskt Sverige. Gömma barnet från verkligheten. "Färga mjölken med karamellfärg", "vaktmästare i magen", "mamma hör inte pga allergiska öron"... jag säger då det.

Ont: som sagt, ingen chans att ett tåg kan spåra ur pga ett litet mynt. Tåg fullkomligt mosar mynt och som barn var det kul att experimentera med detta.
Citera
2009-03-31, 21:54
Medlem
när jag hoppade framför tåget spårade det ur, jag hade en 10krona i bakfickan
Citera
2009-03-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg

Sen en vidare fundering på detta, vad kan egentligen (vid kollision såklart) få ett tåg att spåra ur?
Inte en fet jävla stock iallafall.
Citera
2009-03-31, 23:57
Medlem
Bjornens avatar
Med tanke på att de kan köra på älgar och dvs annat löst folk och kreatur så lär inte en 10-krona få det att spåra ur.
Citera
2009-04-01, 00:06
Medlem
skalman1973s avatar
Jag har alltid undrat vad som händer om man placerar en sk betongsugga på rälsen ?
Citera
2009-04-01, 00:10
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag har alltid undrat vad som händer om man placerar en sk betongsugga på rälsen ?

Din mamma dör?

Fan så dumt, lägga pengar på rälsen och tro att tåget ska spåra ur, fan va dumma barn är
Citera
2009-04-01, 00:16
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973

Är det en vanlig 250kg så kommer tåget bara skicka bort den.
Det ska mer till innan ett tåg spårar ur.
Citera
2009-04-01, 01:24
Medlem
Jag ska lära morgondagens ungar att aptera sprängladdningar under rälsen när jag blir stor (är 37)...
Citera
2009-04-01, 01:30
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Herregud, så typiskt Sverige. Gömma barnet från verkligheten. "Färga mjölken med karamellfärg", "vaktmästare i magen", "mamma hör inte pga allergiska öron"... jag säger då det.

Ont: som sagt, ingen chans att ett tåg kan spåra ur pga ett litet mynt. Tåg fullkomligt mosar mynt och som barn var det kul att experimentera med detta.
Men det är nog av den anledningen som alla (barn) tror att tåg kan spåra ur av ett mynt. Bättre att berätta en skrämselhistoria än sanningen eftersom konsekvensen av att leka vid spåren kan bli något som är bra mycket värre för både barn och oroliga föräldrar.

Fast lättast är det att välja valfri bild ur mondo-forumet och visa vad som händer om man leker vid spåren. Tror inte det blir så mycket diskussioner efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in