• 1
  • 2
2009-03-31, 09:06
Medlem
Brandfarligs avatar
När jag ska sätta på datorn så stannar den upp vid laddningskärmen där det står vad man har för processor osv. Ni vet den svarta bakgrunden med grå text som kommer upp innan Windows XP börjar ladda. Behöver hjälp snabbt!
Citera
2009-03-31, 11:13
Medlem
zulu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig
När jag ska sätta på datorn så stannar den upp vid laddningskärmen där det står vad man har för processor osv. Ni vet den svarta bakgrunden med grå text som kommer upp innan Windows XP börjar ladda. Behöver hjälp snabbt!

Vad får du för felmeddelande? Vad är det sista du ser?
Citera
2009-03-31, 11:41
Medlem
Brandfarligs avatar
Inget felmeddelande. Datorn kommer ingen vart efter att att den kommer till läget innan Windows laddningen typ
Citera
2009-03-31, 11:43
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Inget felmeddelande. Datorn kommer ingen vart efter att att den kommer till läget innan Windows laddningen typ
Har du nån extern hårddisk eller något usb-minne inkopplat just nu? Prova ta ut det och starta datorn.
Citera
2009-03-31, 11:46
Medlem
Zapspots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Har du nån extern hårddisk eller något usb-minne inkopplat just nu? Prova ta ut det och starta datorn.

Kan också testa gå in i felsäkert läge via f8 i uppstart.
Fungerar de kan du jue försöka återställa via systemåterställning.
Citera
2009-03-31, 13:08
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapspot
Kan också testa gå in i felsäkert läge via f8 i uppstart.
Fungerar de kan du jue försöka återställa via systemåterställning.
Mjo men kan bli svårt att komma dit om den aldrig accessar hårddisken :\
Citera
2009-03-31, 13:09
Medlem
Brandfarligs avatar
hjälp tack (
Citera
2009-03-31, 14:52
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
hjälp tack (
Hade du ingenting inkopplat som tolkas som hårddisk? Kolla i hur din boot order ser ut i BIOS.
Citera
2009-04-01, 13:42
Medlem
Brandfarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hade du ingenting inkopplat som tolkas som hårddisk? Kolla i hur din boot order ser ut i BIOS.

Ingen extern hd eller så är inkopplad. Hur kommer jag in på det sista du nämnde? Jag menar datan stannar upp innan den ens kommer till Windows.
Citera
2009-04-01, 15:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ingen extern hd eller så är inkopplad. Hur kommer jag in på det sista du nämnde? Jag menar datan stannar upp innan den ens kommer till Windows.
Hur du kommer in i BIOS skiljer lite från dator till dator vanligen är det någon F-tangent och det brukar visas på skärmen strax efter att man startat datorn före windowsladdningen
Citera
2009-04-02, 14:03
Medlem
Brandfarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Hur du kommer in i BIOS skiljer lite från dator till dator vanligen är det någon F-tangent och det brukar visas på skärmen strax efter att man startat datorn före windowsladdningen

Går tyvärr inte, försökt komma in på Boot menyn via F11 men inget händer. Snabbt svar uppskattas!!!
Citera
2009-04-02, 14:31
Medlem
Brandfarligs avatar
Hjälp tack! Sitter vid en skoldator så hjar inte möjlighet att kolla upp svar förens imorn...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in