Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-30, 19:36
  #1
Medlem
Hej,

Jag mörker som ovanför störningar på min TFT-Skärm.
Det är en ASUS VK222S 22" TFT-Skärm 2ms med VGA ingång.
Har den kopplat mot min laptop. Har tidigare haft en 19" CRT utan problem.
Köpte denna skärm för drygt 1 vecka sen och har alltid haft störningar , märker det framförallt när det är en svart bakgrundsbild, nästan aldrig annars. Lägger jag på mycket mörkare bild i windows så upplever jag inte dessa problem.
Testat dra ur, trycka in ordentligt kabeln osv.
Inga störningsmoment kring datorn som högtalare eller dylikt.

Jag och min polare köpte likadana skärmar samtidigt , han har samma problem.

Är det skärmen som är kass? Eller går det att åtgärda på något sätt?
Citera
2009-03-30, 19:44
  #2
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillan11
Hej,

Jag mörker som ovanför störningar på min TFT-Skärm.
Det är en ASUS VK222S 22" TFT-Skärm 2ms med VGA ingång.
Har den kopplat mot min laptop. Har tidigare haft en 19" CRT utan problem.
Köpte denna skärm för drygt 1 vecka sen och har alltid haft störningar , märker det framförallt när det är en svart bakgrundsbild, nästan aldrig annars. Lägger jag på mycket mörkare bild i windows så upplever jag inte dessa problem.
Testat dra ur, trycka in ordentligt kabeln osv.
Inga störningsmoment kring datorn som högtalare eller dylikt.

Jag och min polare köpte likadana skärmar samtidigt , han har samma problem.

Är det skärmen som är kass? Eller går det att åtgärda på något sätt?
Hur ser dessa störningar ut? Bild eller förklaring, eller varför inte både och underlättar
Citera
2009-03-30, 20:00
  #3
Medlem
Hur ska jag förklara, det är som streck som går uppåt på skärmen, "gungar" som uppåt.
Om du sett hur det blir när man står under/nära en tvapparat samtidigt man pratar i telefon. Ungefär så blir det.
Citera
2009-03-30, 21:04
  #4
Medlem
Hittade problemet. Verkar som att det blir en störning utav min datorsströmkabel..
Dem sitter för nära varandra helt enkelt.
Går det måntro om man byter VGA-kabel till någon bättre eller kanske testar annan nätadapter till datorn? =O
Citera
2009-03-30, 21:42
  #5
Medlem
Ma.monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillan11
Går det måntro om man byter VGA-kabel till någon bättre eller kanske testar annan nätadapter till datorn? =O

Det som gäller är att skärma av dom från varandra och om det går att köpa skärmade kablar till vga eller ström vet jag ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback