Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Tänk dig för en gång till innan du kritiserar reklamkanalerna i Sverige. Jag påminde dig om motsatsen, vad du i faktiskt i sak förespråkar, så jag fortsätter att hävda .....
.... länge leve TV3 och Aschberg.
---------------
Kan inte låta bli.....jag har INTE kritiserat företeelsen reklamkanaler, jag har kritiserat två namngivna kanaler (som råkar vara reklamfinansierade) för att dom har ett utbud av program som är så urbota dumt så det liknar ingenting....SVT tittar jag nästan aldrig på, däremot TV4 (reklamfinansierat) Discovery (reklamfinansierat) m fl. Jag vill verkligen inte tillbaka till den tråkiga statstelevisionen som enda alternativ, men jag förbehåller mig rätten att ha åsikten att TV3 och 5 är kanaler som medverkar till likriktning och fördumning. Dom har ju i princip bara amerikanska tv-serier (som dom f.ö. vevar om och om igen, samma avsnitt), gamla långfilmer man sett fyra ggr förut och idiotiska dokusåpor. Jag kan räkna upp hur många program som helst i dom kanalerna som är så jävla dåliga så man inte fattar hur dom ens kan komma på att göra dom.....