2003-10-11, 10:12
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Tänk dig för en gång till innan du kritiserar reklamkanalerna i Sverige. Jag påminde dig om motsatsen, vad du i faktiskt i sak förespråkar, så jag fortsätter att hävda .....

.... länge leve TV3 och Aschberg.

---------------

Kan inte låta bli.....jag har INTE kritiserat företeelsen reklamkanaler, jag har kritiserat två namngivna kanaler (som råkar vara reklamfinansierade) för att dom har ett utbud av program som är så urbota dumt så det liknar ingenting....SVT tittar jag nästan aldrig på, däremot TV4 (reklamfinansierat) Discovery (reklamfinansierat) m fl. Jag vill verkligen inte tillbaka till den tråkiga statstelevisionen som enda alternativ, men jag förbehåller mig rätten att ha åsikten att TV3 och 5 är kanaler som medverkar till likriktning och fördumning. Dom har ju i princip bara amerikanska tv-serier (som dom f.ö. vevar om och om igen, samma avsnitt), gamla långfilmer man sett fyra ggr förut och idiotiska dokusåpor. Jag kan räkna upp hur många program som helst i dom kanalerna som är så jävla dåliga så man inte fattar hur dom ens kan komma på att göra dom.....
Citera
2003-10-11, 14:02
Medlem
"...ta upp ämnen som kungahuset och politik."

politik?
Herregud, räckte det inte med att Meral gjorde bort sig totalt under "debatten" i Hanna, ang. rasism?
och... Linda, subventionerade plasttuttar? HAHA
Citera
2003-10-11, 17:19
Medlem
Nidstangs avatar
Ja, man undrar ju onekligen vad dessa damer har att tillföra svensk TV-kultur ?
Det enda jag kan tänka mig är någon slags 60-tals humorprogram där man utan att blinka kunde driva med bimbos...
Citera
2003-10-11, 17:49
Medlem
1349s avatar
Ingen som ser potentialen i detta? Tycker INTE att Meral har gjort bort sig nog, det finns mkt idiot kvar i den kvinnan. Tänk De Tre Stora sitta och diskutera politik, hoppas tv3 nappar på ide'n.
Uppenbarligen har dessa jäntor fått hybris, och tror att sveriges befolkning är intresserade av vad 3 "vanliga" tjejer har att säga om världsläget. Jag skulle se alla avsnitt, banda dem också. En freakshow utan sällan skådat slag
Citera
2003-10-11, 19:13
Medlem
Iagh: Man kan ju diskutera vem som är idiot...
Citera
2003-10-12, 03:00
Medlem
Perrolfs avatar
För 150 år sedan visade man upp dvärgar, siamesiska tvillingar, håriga damer, elefantmän och andra stackare på cirkus. Idag visar man Baren-Meral, BB-Linda, farmen-Christina mfl på TV. Precis samma mekanismer som lockar.
Freakshow säljer!
Citera
2003-10-13, 14:51
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Iagh: Man kan ju diskutera vem som är idiot...

Menar du att jag är idiot eller? Tja, det är nog inte så långt ifrån sanningen ...
Citera
2003-10-13, 16:05
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perrolf
För 150 år sedan visade man upp dvärgar, siamesiska tvillingar, håriga damer, elefantmän och andra stackare på cirkus. Idag visar man Baren-Meral, BB-Linda, farmen-Christina mfl på TV. Precis samma mekanismer som lockar.
Freakshow säljer!

Det där var nog den bästa analysen hittills
Citera
2003-10-13, 16:48
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Det där var nog den bästa analysen hittills

Yepp, det var huvet på spiken direkt där. Bland det bästa jag läst ang dessa s k dokusåpadeltagare. Exhibitionister som uttnyttjas av de moderna cirkusarna för att dra in kulor. Stark analys Perrolf!
Citera
2003-10-13, 16:57
Medlem
kaleids avatar
Den tragiska skillnaden är att dvärgen och den skäggiga damen visste varför folk kollade. Dagens freaks tror att de får uppmärksamhet tack vara sina spännande personligheter.
Citera
2003-10-13, 19:19
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Den tragiska skillnaden är att dvärgen och den skäggiga damen visste varför folk kollade. Dagens freaks tror att de får uppmärksamhet tack vara sina spännande personligheter.

Det där var oxå bra skrivet, har svårt att se att någon av dom nämnda "damerna" kan se på sig själv med en gnutta självironi och självinsikt......BB-Linda och Meral är ju värst tror jag, Zübeide har, iaf inte på mig, givit intryck av att vara Albert Einsteins lillasyster prexis:P
Citera
2003-10-13, 20:01
Medlem
1349s avatar
Tycker att Zübeyde på något vis är den felande länken i gänget. Hon har inte samma status som de andra två, även om hon naturligtvis är riktigt duktig hon med. Frågan är vem som skulle kunna hoppa in i hennes ställe för att göra showen komplett? Jag tror att Benjamin från BB2 skulle kunna förnedra sig ytterligare, han har en enorm potential. En bimbo behöver ju inte nödvändigtvis vara tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in