Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-30, 10:01
  #1
Medlem
VinterFlickans avatar
Jag har aldrig lyckats hitta en riktigt bra mascara som inte klumpar sig. Jag får alltid irriterade små klumpar på fransarna.
Kanske mig det är fel på?
Använder ni nån som inte klumpar sig? tips?
Citera
2009-03-30, 10:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
Jag har aldrig lyckats hitta en riktigt bra mascara som inte klumpar sig. Jag får alltid irriterade små klumpar på fransarna.
Kanske mig det är fel på?
Använder ni nån som inte klumpar sig? tips?

Lancome hypnôse... Den bästa NÅGONSIN
Citera
2009-03-30, 10:15
  #3
Medlem
saberfittas avatar
Max factor masterpiece max är riktigt bra, men när den är ny får man alltid ha en gammal ren borsta att "kamma ut" det med, annars blir det jättekladdigt.

Jag tänkte testa False lash effect, någon som vet om den är bra?
Citera
2009-03-30, 10:26
  #4
Medlem
alexobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
Jag har aldrig lyckats hitta en riktigt bra mascara som inte klumpar sig. Jag får alltid irriterade små klumpar på fransarna.
Kanske mig det är fel på?
Använder ni nån som inte klumpar sig? tips?


Jag använder Niveas, det låter som ett märke för tanter, men dom har de bästa mascarorna imo.
Med ett lager blir dom naturligt långa och med ett par lager blir dom tjocka och långa som fan.
Citera
2009-03-30, 10:52
  #5
Medlem
HelloChittys avatar
Har provat alla möjliga dyra varianter de senaste åren, och av en ren slump så provade jag Isadoras maximal-volume eller vad den heter. Bästa mascaran ever! Inga klumpar alls, och håller precis lika länge som de dyrare varianterna. Fördelen är ju att den är hälften så billig som alla andra...
Citera
2009-03-30, 11:55
  #6
Medlem
Patiences avatar
Oj, oj.. wait for it.. here it comes..... ingen mascara alls!
Citera
2009-03-30, 15:04
  #7
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Oj, oj.. wait for it.. here it comes..... ingen mascara alls!

Det menar du inte?!?!!

OnT: Jag hade hoppats att det skulle komma samma svar från flera... Skulle ha varit lättare då ju
Citera
2009-03-30, 15:12
  #8
Medlem
BarbieBottoms avatar
Det känns som det beror mycket på vad för sorts borste det är till marscaran, och av egen erfarenhet så är det borstar med täta strån som klumpar minst.
Loreal Voluminous x4,x5 eller x6 är mina favoriter gällande borstarna. Så spar alltid dessa och använder till alla mascaror
Citera
2009-03-30, 21:03
  #9
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieBottom
Det känns som det beror mycket på vad för sorts borste det är till marscaran, och av egen erfarenhet så är det borstar med täta strån som klumpar minst.
Loreal Voluminous x4,x5 eller x6 är mina favoriter gällande borstarna. Så spar alltid dessa och använder till alla mascaror

Hmmm låter ju vettigt
Är den mascaran bra också?
Citera
2009-03-30, 22:57
  #10
Medlem
Jag älskar både Diorshow och Dior Ultimeyes! Om jag ska rekommendera någon "budgetmascara" så får det bli Loreal Double Extension som också är riktigt bra!
Citera
2009-03-31, 01:19
  #11
Medlem
BarbieBottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
Hmmm låter ju vettigt
Är den mascaran bra också?

Den kanske inte ger så fylliga ögonfransar, men den ger ett fint jämnt resultat.
Men vill man ha fylliga så kan man ju alltid måla två gånger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback