• 1
  • 2
2009-03-28, 23:44
Medlem
Vi börjar med att inse att människan och djuren är inte två olika saker utan människan har bara utvecklat mer i evolutionen. Så nu när man får insikt att vi människor är djur så börjar man ifråga sätta vad är ett djur?

Ett djur är en vad i dagens läge skulle kunna kalla en högutvecklad "biologisk robot" som har grundlagar programmerade i sig:

- Överleva
- Fotplanta
- Utvecklas

Vi "robotar" finner oss i troligtvis den mest intressantaste tiden i vår historia, vissa djur utvecklas snabbare än andra och har en mycket bättre grund än andra djur. Som känner att dem är menade för något mer än vad dem andra i sin omgivning känner.

Om ni vet hur en dator är uppbyggd och fungerar så kan man enkelt genomföra det med människans hjärna. Om man genomför en dator som har 4 gb ram och en dator med 1 gb ram så är det självklart att hur mycket än datorn med 1gb ram försöker prestera så kan den helt enkelt inte nå upp
till datorn som har 4gb ram i sig.

Den här fakta går inte att undvika, vissa robotar kan helt enkelt prestera bättre än andra robotar, som kan ta hand om sig bättre, som lär sig snabbare och kan snabbare anpassa sig till sin miljö. Om du är en "normal" människa som har ett vanligt jobb och ett fint litet hus på gården
och du kan ta hand om dig själv så anser du dig smartare och bättre fungerande än personer som är psykiskt begränsade utav olika störningar som Cerebral pares. Om du fick välja emellan att vara med en person med
Cerebral pares, som inte kan ta hand om sig själv, som måste förlita sig på dig för att överleva eller en person som är på din nivå så är svaret kanske självklart. Men tänk nu tanken, du tror att din hjärna presterar bra
och att du är på en hög nivå men tänkt dig då högt uppsatta personer om styr världen som presidenter dem är på en helt annan nivå än din (normala). Dem ser er ner på er som du ser ner på personer med Cerebral pares.

Personer med en högt fungerande "hjärna" blir oftast presidenter eller VD för större företag dvs ledare för robotar som inte kan tänka för sig själv och kan utveckla sin nivå lika högt som dem med bättre grund hårdvara.

Sen finns det olika sätt att få din hjärna att utvecklas mer och det är igenom hallucinogena droger skapade av naturen som "svampar, plantor". Min teori är att hallucinogena droger har gjort att vi ifrån apan har utvecklats snabbare än andra djur för att apan "trippade" och fick större förståelse/insikt om allt runt i världen.

För dem som är emot hallucinogena plantor borde innan dem säger att det är dåligt förstå hur mycket den kan "boosta" ditt intellekt" och din hjärna kapacitet så du använder 100% istället för 10%.

Skulle vilja genomföra droger med dem som tycker att det är farligt. Exakt som eld som kan hjälpa dig om du använder det kontrollerat igenom att värma ditt hus så kan den även användas emot dig och okontrollerat och bränna ner huset.

Hallucinogena plantor kan användas på två olika sätt, negativt och positivet:
Personer (majoriteten utav folket) som använder hallucinogena plantor negativt använder det okunnigt och som en verklighets flyg, något
man kan ta varje dag på platser där du kan bli utsatt för negativ energi. Du kommer att må sämre och få mer ångest efter varje gång för du
vet inte hur du ska använda den.

Personer (minoriteten) vet hur man ska använda den igenom att inte missbruka den för att komma bort ifrån sitt liv utan endast för meditation
och personlighets utvecklade. Dem sitter oftast i ett säkert område där dem vet att dom inte kan bli utsatt för negativ energi och lugnt meditera och utveckla sig.
Citera
2009-03-28, 23:49
Medlem
fort

Så dem som använder Så dem som använder Hallucinena plantor och får personlighets störningar och andra pyskiska problem är okunniga och oansvariga.

För det en Halluciena växter gör är att dem hjälper dig komma in i din hjärna och programmera den för något bättre om du
använder det på ett kontrollerat sätt. Som jag tycker så utvecklar vi vår personlighet efter miljön vi är uppväxt i och du skapar ett "operativ system" efter vad du har lärt dig. Den starkaste halluciena droger som
finns i världen (dmt eller Dimetyltryptamin) produceras i mitten av din hjärna i en del som kallas för talskotts körteln som utsöndras när vi går in i sömnfasen. Min teori om detta är att hjärnan måste få en chans att bearbeta informationen som den har tagit in. Exakt som en dator som har fått massor av ny information måste sortera och bearbeta informationen igenom en "defragmatering" så måste djurens hjärna sortera informationen för annars blir den överbelastad.

Personligen tycker jag att majoriteten som jag kallar det
sovande folket har ett operativ system som ett får (version: Hjärntvätt 1.0).

Ett får lyder, äter, sover och blir utnyttjade utan egen frihet
för att dem accepterar allt dem blir lärda och är så pass hjärntvättade utav vad media säger.

Ett exempel:
Person 1: Jag måste köpa den där nya maxfactor makeupen
Person 2: Varför måste du det?
Person 3: För att Opera använder den och Opera vet alltid bäst!

Ett exempel 2:
Samma sak är det med "rolig reklam", du ser på en reklam och du tycker den var rolig. Men det inte folk förstår med reklam
är att det är bara en självare som står framför dig och lägger fram orden på ett roligt sätt: Köp vår produkt nu, tveka inte!

Jag har själv uppfattat sanningen bortom illusionen, och jag skulle vilja genföra världen vi lever i som
ett typiskt "dator-program".

Om man förstår hur ett "som jag nu ska använda som exempel" ett datorspel fungerar så blir sanningen mer uppenbar.

I ett spel så har du först:
Den virtuella delen, dvs det vi ser och spelar, den "verklighet" är illusionen skapade utav koder som vi har satt ihop för att kunna spela spelet. Men om man går bakom illusionen så ser man att det är bara koder som är ihopsatta som gör att "datorn" kan förstå koderna och omvandla
dem till färger som vi ser. Varför man kan genföra vår verklighet med en "virituell verklighet" är att om man spelar ett "skräck spel" så köper våran hjärna illusionen och blir rädd fast det IGENTLIGEN bara är koder och färger vi ser "pixlar" bakom hela spelet. Om man skulle läsa koden så skulle man inte blir rädd men när man sätter ihop det till en virutell del så blir vi rädd.
Exakt som om en person i ett spel, vi säger som exempel en motståndaren (en AI) i ett skjutspel skulle kunna koppla bort illusionen och ifrågasätta sin verklighet.

För att en AI i ett spel är programmerad på ungefär det här sättet:

Karaktären du styr kommer in i ett rum där han möter en motståndare (en ai).

Direkt börjar AI att attakera huvudkaratären på det sättet han är programmerad att göra, men tänk om AI kunnde på något sätt ifråga sätta
Varför är jag här, är det verkligen logiskt att jag är här eller är det för att jag är programmerad
att "tro" att det här är min verklighet och gå emot det han är programmerad att göra.

Illusionen om att det i början är fler än 1 i spelet är det största mistaget man kan göra. För att allt är kopplat på ett eller annat sätt.
För bakom illusionen är det bara koder, det finns ingen kamp mellan två personer utan alla dem styrs ifrån "en källa"
det är bara datorn som gör dem unika ifrån varandra. Spelet slås mot sig själv skulle jag vilja kalla det men du
tror att det är en motståndare du skjuter på och att han är unik ifrån din karkatär du spelar men det är fortfarande bakom allt så är det koderna som alla är kopplade med varandra.

För det en Så dem som använder Hallucinena plantor och får personlighets störningar och andra pyskiska problem är okunniga och oansvariga.

För det en Halluciena växter gör är att dem hjälper dig komma in i din hjärna och programmera den för något bättre om du
använder det på ett kontrollerat sätt. Som jag tycker så uteveklar vi vår personlighet efter miljön vi är uppväxt i och du
skapar ett "operativ system" efter vad du har lärt dig. Den starkaste halluciena droger som
finns i världen (dmt eller Dimetyltryptamin) procuserras i mitten av din hjärna i en del som kallas för tallkotts körtelln
som utsöndras när vi går in i sömnfasen. Min teori om detta är att hjärnan måste få en chans att berarbeta informationen
som den har tagit in. Exakt som en dator som har fått massor av ny information måste sortera och berarbeta informationen
igenom en defragmatering så måste djurens hjärna sortera informationen för annars blir den överbelastad.

Ett får lyder, äter, sover och blir utnytjade utan egen frihet
för att dem accepterar allt dem blir lärda och är så pass hjärntvättade utav vad media säger.

Ett exempel:

Ett exempel 2:
Samma sak är det med "rolig reklam", du ser på en reklam och du tycker den var rolig. Men det inte folk förstår med reklam
är att det är bara en självare som står framför dig och lägger fram orden på ett roligt sätt: Köp vår produkt nu, tveka inte!

Jag har själv uppfattat sanningen bortom illusionen, och jag skulle vilja genföra världen vi lever i som
ett typiskt "dator-program".

Om man förstår hur ett "som jag nu ska använda som exempel" ett datorspel fungerar så blir sanningen mer uppenbar.

Den virtuella delen, dvs det vi ser och spelar, den "verklighet" är illusionen skapade utav koder
som vi har satt ihop för att kunna spela spelet. Men om man går bakom illusionen så ser man
att det är bara koder som är ihopsatta som gör att "datorn" kan förstå koderna och omvandla
dem till färger som vi ser. Varför man kan genföra vår verklighet med en "virituell verklighet"
är att om man spelar ett "skräck spel" så köper våran hjärna illusionen och blir rädd fast
det IGENTLIGEN bara är koder och färger vi ser "pixlar" bakom hela spelet. Om man skulle läsa koden
så skulle man inte blir rädd men när man sätter ihop det till en virutell del så blir vi rädd.
Exakt som om en person i ett spel, vi säger som exempel en motståndaren (en AI) i ett skjutspel
skulle kunna koppla bort illusionen och ifrågasätta sin verklighet.

Direkt börjar AI att attakera huvudkaratären på det sättet han är programmerad att göra, men tänk om AI kunnde på något sätt ifråga sätta
Varför är jag här, är det verkligen logiskt att jag är här eller är det för att jag är programmerad
att "tro" att det här är min verklighet och gå emot det han är programmerad att göra.

Illusionen om att det i början är fler än 1 i spelet är det största mistaget man kan göra. För att allt är kopplat på ett eller annat sätt.
För bakom illusionen är det bara koder, det finns ingen kamp mellan två personer utan alla dem styrs ifrån "en källa"
det är bara datorn som gör dem unika ifrån varandra. Spelet slås mot sig själv skulle jag vilja kalla det men du
tror att det är en motståndare du skjuter på och att han är unik ifrån din karkatär du spelar men det är fortfarande bakom allt så är det koderna som alla är kopplade med varandra. växter gör är att dem hjälper dig komma in i din hjärna och programmera den för något bättre om du
använder det på ett kontrollerat sätt. Som jag tycker så uteveklar vi vår personlighet efter miljön vi är uppväxt i och du
skapar ett "operativ system" efter vad du har lärt dig. Den starkaste halluciena droger som
finns i världen (dmt eller Dimetyltryptamin) procuserras i mitten av din hjärna i en del som kallas för tallkotts körtelln
som utsöndras när vi går in i sömnfasen. Min teori om detta är att hjärnan måste få en chans att berarbeta informationen
som den har tagit in. Exakt som en dator som har fått massor av ny information måste sortera och berarbeta informationen
igenom en defragmatering så måste djurens hjärna sortera informationen för annars blir den överbelastad.

Ett får lyder, äter, sover och blir utnytjade utan egen frihet

Ett exempel:

Ett exempel 2:
Samma sak är det med "rolig reklam", du ser på en reklam och du tycker den var rolig. Men det inte folk förstår med reklam är att det är bara en säljare som står framför dig och lägger fram orden på ett roligt sätt: Köp vår produkt nu, tveka inte!

Jag har själv uppfattat sanningen bortom illusionen, och jag skulle vilja genomföra världen vi lever i som ett typiskt "dator-program".
Citera
2009-03-28, 23:53
Medlem
fort

Den virtuella delen, dvs det vi ser och spelar, den "verklighet" är illusionen skapade utav koder som vi har satt ihop för att kunna spela spelet. Men om man går bakom illusionen så ser man att det är bara koder som är ihopsatta som gör att "datorn" kan förstå koderna och omvandla dem till färger som vi ser. Varför man kan genomföra vår verklighet med en "virtuell verklighet"
är att om man spelar ett "skräck spel" så köper våran hjärna illusionen och blir rädd fast det EGENTLIGEN bara är koder och färger vi ser "pixlar" bakom hela spelet. Om man skulle läsa koden så skulle man inte blir rädd men när man sätter ihop det till en virtuell del så blir vi rädd.

Exakt som om en person i ett spel, vi säger som exempel en motståndaren (en AI) i ett skjutspel skulle kunna koppla bort illusionen och ifrågasätta sin verklighet.

Direkt börjar AIn att attackera huvudkontoren på det sättet han är programmerad att göra, men tänk om AI kunde på något sätt ifråga sätta
Varför är jag här, är det verkligen logiskt att jag är här eller är det för att jag är programmerad att "tro" att det här är min verklighet och gå emot det han är programmerad att göra.

Illusionen om att det i början är fler än 1 i spelet är det största misstaget man kan göra. För att allt är kopplat på ett eller annat sätt.
För bakom illusionen är det bara koder, det finns ingen kamp mellan två personer utan alla dem styrs ifrån "en källa" det är bara datorn som gör dem unika ifrån varandra. Spelet slås mot sig själv skulle jag vilja kalla det men du tror att det är en motståndare du skjuter på och att han är unik ifrån din karaktär du spelar men det är fortfarande bakom allt så är det koderna som alla är kopplade med varandra.

"Det ögonen ser, det näsan luktar och det vi hör är det hjärnan säger är sant" den ända
anledningen till att vi existerar är för att vi tänker. Om du med hjälp utav meditation stoppar allt tänkande så kan du uppfatta sanningen bakom den materiella världen. Dock så är det inte sanningen om du kan
se det med ögat för att sanningen går inte att se. Du måste bli sanningen för att uppfatta sanningen. I världen bortom den materiella världen finns inget annat än kärlek. Det finns inte hat, rädsla, tankar, känslor hörsel, syn eller något av dem sinnena vi uppfattar världen med. Bara kärlek i all oändlighet.

Efter du dör så finns det inget ställe där en gud kommer att döma dig och skicka dig till himmelen eller helvetet. Det är bara fantasier som människan har skapat och blint tror på. Se inte världen som du tror att de är utan för vad den är. Det finns inger rätt eller fel bara olika åsikter om saker och olika tankesätt. Det finns inget som kan vara ond eller god bara handlingar. När man dör det ända som händer är att ditt ego "personlighet" försvinner som du har byggt upp efter alla dessa år sedan födseln.

Födseln: Din själ "el som använder etc för att starta en dator" kommer in i kroppen och igenom ditt system börjar programmera din hjärna med och bygga upp din värld.
Döden: Din själ "elen till datorn" far ut ur kroppen och tillbaka till grunden den kom ifrån ALLT.

Det är en otrolig gåva livet, du kan tro att du är hatat och och ingen som gillar dig, Men sen när du dör så förstår du att allt var en illusion och allt var dig själv.

Samma sak med en dröm, du blir jagad du flyr och du är rädd. Men sen när du vaknar så inser du att "det var bara en dröm som jag hittade på själv" det var jag som hittade på att jag blev jagad men jagaren var mig själv.

Det jag anser om himmelen och helvetet är att helvetet är det vi lever just nu, varje dag är lidelse. Du måste äta, du måste tänka, du måste måste måste...

Himmelen dvs efter döden är den stora befrielsen där man aldrig behöver få kärlek och för att vara älskad, du behöver inte materiella saker för att bli lycklig eller att någon ger dig kärlek. Du är alltid älskad och kommer alltid förbli älskad.

Det är kanske dags att inse att vi alla är gudar och sluta dyrka ändra än dig själv och använd tiden du har på jorden på bästa sätt, det finns inget
som är synd och religoner vars regler du måste följa för att nå gud. Det finns bara människor som är nått längre i sitt tankesätt och vet att
efter jag dör så försvinner min personlighet och alla mina gärningar kommer inte betyda något så jag kan lika gärna använda min tid här för min skull och alla som är begränsade utav rädsla och okunnighet för skylla sig själva.

Jag använder min tid för min skull och ingen annans, för att alla som mår dåligt kommer sen att få ro och kärlek när deras hjärnor slutar tänka.

Men just nu är min prestanda mycket högre än andras prestanda att jag förtjänar mer och vill inte ha något med dem att göra för jag
kan inte utvecklas mer dem.

Exakt som en varg i djurets rike så ger inte vargen mat till dem svaga djuren, han äter dem!

PZ
Citera
2009-03-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shamansim987
Vi börjar med att inse att människan och djuren är inte två olika saker utan människan har bara utvecklat mer i evolutionen. Så nu när man får insikt att vi människor är djur så börjar man ifråga sätta vad är ett djur?

[_ _ _]
Alla tycker inte att människor är djur. Det verkar som att dom flesta ifrågasätter detta till och med. Men om man ändå antar att människor är djur, så kan man väl gå med på att det finns olika sorters djur? Även om det ger andra djur vissa grundläggande rättigheter genom att vi ser dom som jämlikar, så är det ändå något som vi gör. Andra djur gör förmodligen inte samma sak.

Citat:
[_ _ _]

Ett exempel:

[_ _ _]
Man måste ingenting, om man tror på fri vilja. Men Oprah är USA's mäktigaste kvinna, så hon har nog mycket auktoritet att påverka människors val. Själv kan jag ofta få för mig att göra tvärtom mot för vad dom säger på TV'n. Det fungerar som en slags antireklam. Som när jag läser en negativ recension av en ny film, så kan det vara så att jag ser detta som något positivt för filmen, om det är så att jag vet att recensenten har dålig smak.
Citera
2009-03-30, 08:05
Bannlyst

Citat:
Vi "robotar" finner oss i troligtvis den mest intressantaste tiden i vår historia, vissa djur utvecklas snabbare än andra och har en mycket bättre grund än andra djur. Som känner att dem är menade för något mer än vad dem andra i sin omgivning känner.

Så du säger att det finns intelligenta personer som är lättlärda och vissa av dessa tror att de kommer bli nått. Fast du säger det rätt krångligt.

Citat:
Om ni vet hur en dator är uppbyggd och fungerar så kan man enkelt genomföra det med människans hjärna. Om man genomför en dator som har 4 gb ram och en dator med 1 gb ram så är det självklart att hur mycket än datorn med 1gb ram försöker prestera så kan den helt enkelt inte nå upp
till datorn som har 4gb ram i sig.

Den här fakta går inte att undvika, vissa robotar kan helt enkelt prestera bättre än andra robotar, som kan ta hand om sig bättre, som lär sig snabbare och kan snabbare anpassa sig till sin miljö. Om du är en "normal" människa som har ett vanligt jobb och ett fint litet hus på gården
och du kan ta hand om dig själv så anser du dig smartare och bättre fungerande än personer som är psykiskt begränsade utav olika störningar som Cerebral pares. Om du fick välja emellan att vara med en person med
Cerebral pares, som inte kan ta hand om sig själv, som måste förlita sig på dig för att överleva eller en person som är på din nivå så är svaret kanske självklart. Men tänk nu tanken, du tror att din hjärna presterar bra
och att du är på en hög nivå men tänkt dig då högt uppsatta personer om styr världen som presidenter dem är på en helt annan nivå än din (normala). Dem ser er ner på er som du ser ner på personer med Cerebral pares.

Så då jämnför intelligens med en dators arbetsminne. Förklarar ingenting skulle jag vilja säga.
Så "vanliga personer" ser ner på sjuka/skadade personer på samma sätt människor som lyckats inom samhället ser ner på "vanliga personer". Man kan ju undra ifall du dragit detta direkt ur ditt rövhål?

Citat:
Personer med en högt fungerande "hjärna" blir oftast presidenter eller VD för större företag dvs ledare för robotar som inte kan tänka för sig själv och kan utveckla sin nivå lika högt som dem med bättre grund hårdvara.

Så intelligenta personer försöker bli ledare? Ser inte hur detta leder till nått av dina ursprungs mål:
Överleva, Fotplanta,Utvecklas
De knullar inte mer. De överlever inte längre. De skulle väll kanske vara att de utvecklas, men det finns ju många andra sätt att göra det.

Citat:
Sen finns det olika sätt att få din hjärna att utvecklas mer och det är igenom hallucinogena droger skapade av naturen som "svampar, plantor". Min teori är att hallucinogena droger har gjort att vi ifrån apan har utvecklats snabbare än andra djur för att apan "trippade" och fick större förståelse/insikt om allt runt i världen.

Visst kan droger ha ändrat utvecklingen människan. Men att detta skulle vara största anledningen till utveckling är ju bara absurt.
Utbildning, och överlevnad pga. smarta lösningar är väll bra mycket mer troligt.

Nej hinner inte läsa mer nu. Men JÄVLAR vad mycket skit du skrivit. Bara för att du har käkat svamp och tror du lärt dig nått betyder det inte att du HAR DET.
Citera
2009-03-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Så du säger att det finns intelligenta personer som är lättlärda och vissa av dessa tror att de kommer bli nått. Fast du säger det rätt krångligt.

Så då jämnför intelligens med en dators arbetsminne. Förklarar ingenting skulle jag vilja säga.
Så "vanliga personer" ser ner på sjuka/skadade personer på samma sätt människor som lyckats inom samhället ser ner på "vanliga personer". Man kan ju undra ifall du dragit detta direkt ur ditt rövhål?

Som jag sa, vissa människor har utvecklat mer än andra människor i evolutionen.

Exempel på intellekt:

Ett får på en bondgård förstår inte att fåret blir utnyttjad utav bonden. Ett får förstår inte att fåret inte har någon frihet utan går dit den blir tillsagt och tänker inte för sig själv.

Hur mycket än fåret försöker så kan den inte förstå för att dess intellekt inte kan nå upp till bondens.

Samma sak är det med dagens samhälle vissa människor är på en annan nivå än vissa människor intellektuellt och förstår världen och sin omgivning bättre.

Det du inte verkar förstår är att smarta personer vill vara med smarta människor, för dem ser ingen anledning med att vara med dumma människor som inte kan tänka för sig själva och utvecklas.

Det jag menande med prestanda och jag ska förklara igen så din hjärna förstår:

En dator med det bästa "hårdvaran" ifrån 1990 KAN inte prestera bättre än vad en dator med det bästa ifrån 2009.
Hur mycket datorn ifrån -90 försöker att prestera så kan den inte nå upp till samma nivå som en dator ifrån -09.

Samma sak är det med människor hjärnor, vissa hjärnor kan prestera bättre än andras. Så om du fick välja du, skulle du köra på datorn ifrån 1990 eller 2009.

En människa går inte fram till en myra och säger "Följ med här så ska jag lära dig allt jag vet"

Samma sak med människor mot människor vissa har oturen att vara myror det är evolutionens lag.
Citera
2009-03-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ett får på en bondgård förstår inte att fåret blir utnyttjad utav bonden. Ett får förstår inte att fåret inte har någon frihet utan går dit den blir tillsagt och tänker inte för sig själv.

Hur mycket än fåret försöker så kan den inte förstå för att dess intellekt inte kan nå upp till bondens.
Hur vet du vad ett får förstår?
Hur vet du att fåret inte tänker för sig själv?
Varför antar du att fåret blir utnyttjat?
Varför antar du att det går dit den blir tillsagd?

Det här påminner mig om hur människor ser på katter och hundar.
Vissa säger att hundar är mer intelligenta för att dom kan dresseras,
andra säger att katter är mer intelligenta för att dom inte kan dresseras.

Bara för att jag tittar på dig när du ropar mitt namn
betyder det inte att jag inte ville titta på dig.
Citera
2009-03-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Hur vet du vad ett får förstår?
Hur vet du att fåret inte tänker för sig själv?
Varför antar du att fåret blir utnyttjat?
Varför antar du att det går dit den blir tillsagd?

Det här påminner mig om hur människor ser på katter och hundar.
Vissa säger att hundar är mer intelligenta för att dom kan dresseras,
andra säger att katter är mer intelligenta för att dom inte kan dresseras.

Bara för att jag tittar på dig när du ropar mitt namn
betyder det inte att jag inte ville titta på dig.

Är du ironisk eller finns det så här blåsta människor?
Vet inte hur jag ska reagera om jag ska bli arg eller skratta.
Citera
2009-03-30, 16:37
Medlem
Citat:
Är du ironisk eller finns det så här blåsta människor?
Vet inte hur jag ska reagera om jag ska bli arg eller skratta.
Du behöver inte reagera med känslor alls, det räcker med ett rationellt argument. Det är bara så lustigt att du påstår dig förstå får. Bilden av en människa som gör deltagande observation som får är bara för kul. Bäää
Citera
2009-03-30, 16:46
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Min teori är att hallucinogena droger har gjort att vi ifrån apan har utvecklats snabbare än andra djur för att apan "trippade" och fick större förståelse/insikt om allt runt i världen.

Ungefär där slutade jag att läsa om din teori! Min erfarenhet av LSD är att man inte blir smartare. Psykologiskt handikappad under några timmar ligger närmare verkligheten.. Varje tanke du tänker får "ny" innebörd, men absolut inte på något positivt vis.. Det är bara min lilla erfarenhet av LSD
Citera
2009-03-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Ungefär där slutade jag att läsa om din teori! Min erfarenhet av LSD är att man inte blir smartare. Psykologiskt handikappad under några timmar ligger närmare verkligheten.. Varje tanke du tänker får "ny" innebörd, men absolut inte på något positivt vis.. Det är bara min lilla erfarenhet av LSD

När blev LSD en planta? Det är lika dumt som heroin och tjack som alla andra kemiskt tillverkade "droger".

Om du inte visste så har hallucinogena VÄXTER har används runt om i hela världen i alla kulturer som läkemedel. Men eftersom kristendomen rensade bort dem största kulturerna som maya folket (förövrigt troligtvis dem mest utvecklade människorna som fanns på den tiden) för att dem ansåg att det var djävulens värk. Jag förstår inte varför alla plockar in allt dem hör om media och inte läser (eller av egen erfarenhet) lär sig.

Sen är som sagt vissa sämre pyskiskt:

Människans hjärnan är en otroligt kraftigt verktyg, om det används okontrollerat kan ditt liv sluta i självmord. Men kontroll över tankarna så man aldrig släpper in positiva tankar så kan den göra underverk.
Senast redigerad av shamansim987 2009-03-30 kl. 17:56.
Citera
2009-03-30, 18:11
Medlem
singularitets avatar
Citat:
När blev LSD en planta? Det är lika dumt som heroin och tjack som alla andra kemiskt tillverkade "droger".

Om du inte visste så har hallucinogena VÄXTER har används runt om i hela världen i alla kulturer som läkemedel. Men eftersom kristendomen rensade bort dem största kulturerna som maya folket (förövrigt troligtvis dem mest utvecklade människorna som fanns på den tiden) för att dem ansåg att det var djävulens värk. Jag förstår inte varför alla plockar in allt dem hör om media och inte läser (eller av egen erfarenhet) lär sig.

Sen är som sagt vissa sämre pyskiskt:

Människans hjärnan är en otroligt kraftigt verktyg, om det används okontrollerat kan ditt liv sluta i självmord. Men kontroll över tankarna så man aldrig släpper in positiva tankar så kan den göra underverk.

Menar du att risken för självmord minskar om du tuggar svamp eller kaktus? Vilka observationsunderlag grundar du det på? Och vad skiljer naturliga hallucinogener från onaturliga, trots allt är det ju inte en svamp du vill ha i dig utan kemikalien som finns I svampen? Men ta du en tripp och fantisera om revolutioner inom vetenskapen som ditt för tillfället handikappade sinne upptäcker. Det skulle inte förvåna mig om du upptäcker livets mening och försöker förklara den här på flashback..

Men utan att verka FÖR kritisk så kan jag sträcka mig så långt att LSD/meskalin/svamp etc har den förmågan att förstärka intrycket av sådant du redan vet. Det är där trippen ligger, det eftersträvansvärda med hallucinogener. Off topic så vet jag att om jag sa så här rätt ut till en syrakran skulle jag möjligtvis få en käftsmäll.. Och det är på den vetenskapliga nivån ämnet ligger tyvärr! Storheten, det slutar alltid där med hallicunogena droger, att man ser storheten i allt.. Men du kan inte vinna ett nobelpris bara för du har sett storheten eller att allt hänger ihop för det gör det och det visste du innerst inne när du var tretton år och är ingenting nytt. En skön känsla måhända, men ingenting nytt, mystiskt eller oförklarat. Det är ett rus ingen revolutionerande upptäckt dessvärre.
Senast redigerad av singularitet 2009-03-30 kl. 18:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in