• 1
  • 2
2009-03-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Ungefär där slutade jag att läsa om din teori! Min erfarenhet av LSD är att man inte blir smartare. Psykologiskt handikappad under några timmar ligger närmare verkligheten.. Varje tanke du tänker får "ny" innebörd, men absolut inte på något positivt vis.. Det är bara min lilla erfarenhet av LSD
En "kortare" LSD-behandling är tydligen bra mot alkoholism. Om det betyder att man tänker bättre vet jag inte, men lite positivt låter det
Citera
2009-03-30, 18:46
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
En "kortare" LSD-behandling är tydligen bra mot alkoholism. Om det betyder att man tänker bättre vet jag inte, men lite positivt låter det

Det är bara det att jag är less på trådar som startas på detta forum av dem som tagit droger och vill förklara sina filosofiska erfarenheter.. Visst finns det en tjusning med detta fenomen, men det sänker nivån avsevärt för hela flashback, dessvärre.. Och det är precis som en herre i en tidigare tråd beskrev att man sänker sin egen personliga nivå för att passa omvärlden till viss del. Disskuterar du enbart med dårar så blir du tillslut en dåre själv. Flashback i sig är ett trevligt fenomen sålänge man bevakar trenden på sina egna inlägg.. Om folk vill tala erfarenheter ur rus, så tycker jag dem ska hålla sig riktigt långt borta från filosofiforumet!

Jag hoppas jag inte får en varning för off topic för det är inte offtopic att beskriva trådstarten som flummig! Det finns ingen filosofisk relevans i trådstarten och således är det en flummig trådstart!
Senast redigerad av singularitet 2009-03-30 kl. 19:10.
Citera
2009-03-30, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shamansim987
En dator med det bästa "hårdvaran" ifrån 1990 KAN inte prestera bättre än vad en dator med det bästa ifrån 2009.
Hur mycket datorn ifrån -90 försöker att prestera så kan den inte nå upp till samma nivå som en dator ifrån -09.

Samma sak är det med människor hjärnor, vissa hjärnor kan prestera bättre än andras. Så om du fick välja du, skulle du köra på datorn ifrån 1990 eller 2009.

Jag förstår mycket väl att datorer har utvecklats prestandamässigt på 20 år. Sen säger du att det på liknande sätt finns människor som presterar bättre än andra människor.

Men du har ju inte sagt någonting. Låt mig ge dig ett liknande exempel:
Det finns F1-bilar och vanliga personbilar. Hur mycket en vanlig bil än fösöker kommer den aldrig köra snabbare än F1-bilen. Sen finns det människor som är snabbare som helt enkel och springer ifrån andra långsamare människor.
Jag säger ju ingenting, eller hur? Jag säger att bilder kan vara bra/dåliga och att människor också kan vara det. Detta gör ju inte att man förstår människor bättre på nått sätt.

Jag skulle kunna berätta jävligt detaljerat hur datorn har utvecklats sedan den kom. Men det har inte något med hur människan funkar!
Datorer är en kiselbricka som ingenjörerna på Intel/AMD gjort så de kan utföra massa operationer snabbt. Som sedan någon gjort ett oprativsystem för så människan kan utnyttja denna datorkraften på ett smidigt sätt.

Citat:
En människa går inte fram till en myra och säger "Följ med här så ska jag lära dig allt jag vet"

Samma sak med människor mot människor vissa har oturen att vara myror det är evolutionens lag.

Många av dem smartaste människorna i världen ägnar ju sina liv åt att lära andra? På universitet och skolor runt om i världen lär de upp alla som vill lära sig.
Senast redigerad av inkube 2009-03-30 kl. 19:33.
Citera
2009-03-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Jag förstår mycket väl att datorer har utvecklats prestandamässigt på 20 år. Sen säger du att det på liknande sätt finns människor som presterar bättre än andra människor.

Men du har ju inte sagt någonting. Låt mig ge dig ett liknande exempel:
Det finns F1-bilar och vanliga personbilar. Hur mycket en vanlig bil än fösöker kommer den aldrig köra snabbare än F1-bilen. Sen finns det människor som är snabbare som helt enkel och springer ifrån andra långsamare människor.
Jag säger ju ingenting, eller hur? Jag säger att bilder kan vara bra/dåliga och att människor också kan vara det. Detta gör ju inte att man förstår människor bättre på nått sätt.

Jag skulle kunna berätta jävligt detaljerat hur datorn har utvecklats sedan den kom. Men det har inte något med hur människan funkar!
Datorer är en kiselbricka som ingenjörerna på Intel/AMD gjort så de kan utföra massa operationer snabbt. Som sedan någon gjort ett oprativsystem för så människan kan utnyttja denna datorkraften på ett smidigt sätt.

Många av dem smartaste människorna i världen ägnar ju sina liv åt att lära andra? På universitet och skolor runt om i världen lär de upp alla som vill lära sig.

Alltså tänker du innan du skriver? Du skriver en massa skit om hur och vem som kom på datorerna och det var inte det jag försökte förmedla, läs igenom och TÄNK. Du sitter i din lilla fantasilåda och har inte sett utanför den.
Citera
2009-03-30, 20:01
Medlem
Citat:
Alltså tänker du innan du skriver? Du skriver en massa skit om hur och vem som kom på datorerna och det var inte det jag försökte förmedla, läs igenom och TÄNK. Du sitter i din lilla fantasilåda och har inte sett utanför den.
Han skrev iaf utan att gå till personattack...
Om det är att "sitta i en liten fantasilåda" så tar jag hellre det,
känns mer fördelaktigt för en konstruktiv diskussion.

Du har för övrigt fortfarande inte svarat på en enda av mina frågor,
är det din "fantasilåda"?
Jag vet inte ens vad en fantasilåda är,
men att fantasiera är positivt, speciellt för vetenskapsmän/filosofer.
Citera
2009-03-30, 20:01
Medlem
singularitets avatar
Citat:

Vad exakt är det du shemansim987 vill att vi på filosofi forumet ska filosofera kring? Förklara kortfattat så kanske du får ett svar!
Citera
2009-03-30, 20:07
Bannlyst
Citat:

Oj, nej. Du kom på mig, jag glömde tänka.

Det är klart att det inte var det du försökte förmedla. Men jag försöker förklara för dig att du inte förmedlar ett skit med din text. Förutom att du är dum som en cracksmurf men tror du är smartare än de flesta, de "förstår" ju inte. Eller hur?

Jag tycker mest synd om dig. Ifall du inte inser att du kanske inte är smartast i världen och inte är bättre än alla andra. Så kommer du leva ett ensamt jävla liv. Men det är ju ditt val.

Peace out.
Citera
2009-03-30, 20:23
Medlem
singularitets avatar
Jag är inte beredd att lämna denna tråd.. Jag väntar på ett diskussionsunderlag.. Så vad är underlaget shamansim987? Jag vill inte läsa ännu en tripprapport, även om jag gillar fenomenet i dess rätta forum! Var är den relevanta frågeställningen?
Senast redigerad av singularitet 2009-03-30 kl. 20:43.
Citera
2009-04-01, 13:09
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Vi börjar med att inse att människan och djuren är inte två olika saker utan människan har bara utvecklat mer i evolutionen. Så nu när man får insikt att vi människor är djur så börjar man ifråga sätta vad är ett djur?

Ett djur är en vad i dagens läge skulle kunna kalla en högutvecklad "biologisk robot" som har grundlagar programmerade i sig:

- Överleva
- Fotplanta
- Utvecklas

Vi "robotar" finner oss i troligtvis den mest intressantaste tiden i vår historia, vissa djur utvecklas snabbare än andra och har en mycket bättre grund än andra djur. Som känner att dem är menade för något mer än vad dem andra i sin omgivning känner.
[...]
Vadå "robotar"? Du säger först att vi är djur — vilket vi andra lärde oss innan vi började dagis — och sedan börjar du prata om att vi är robotar? Biologiska sådana? Ingen robot har egna intentioner att överleva, fortplanta sig, eller utvecklas.
Citat:
[...]
Om ni vet hur en dator är uppbyggd och fungerar så kan man enkelt genomföra det med människans hjärna. Om man genomför en dator som har 4 gb ram och en dator med 1 gb ram så är det självklart att hur mycket än datorn med 1gb ram försöker prestera så kan den helt enkelt inte nå upp
till datorn som har 4gb ram i sig.
[...]
Det där är ju som att säga att min bil går snabbare än din för att min har snabba däck. Klart som fan en dator med 4 GB RAM kan prestera bättre än en med 1 MG RAM. Där finns många andra komponenter som spelar in också.
Citat:
[...]
Den här fakta går inte att undvika, vissa robotar kan helt enkelt prestera bättre än andra robotar, som kan ta hand om sig bättre, som lär sig snabbare och kan snabbare anpassa sig till sin miljö. Om du är en "normal" människa som har ett vanligt jobb och ett fint litet hus på gården
och du kan ta hand om dig själv så anser du dig smartare och bättre fungerande än personer som är psykiskt begränsade utav olika störningar som Cerebral pares. Om du fick välja emellan att vara med en person med
Cerebral pares, som inte kan ta hand om sig själv, som måste förlita sig på dig för att överleva eller en person som är på din nivå så är svaret kanske självklart. Men tänk nu tanken, du tror att din hjärna presterar bra
och att du är på en hög nivå men tänkt dig då högt uppsatta personer om styr världen som presidenter dem är på en helt annan nivå än din (normala). Dem ser er ner på er som du ser ner på personer med Cerebral pares.
Det finns inget som heter cerebral pares. Däremot finns det något som heter celebral pares, men något sådan psykisk störning existerar inte över huvud taget.
Citat:
[...]
Personer med en högt fungerande "hjärna" blir oftast presidenter eller VD för större företag dvs ledare för robotar som inte kan tänka för sig själv och kan utveckla sin nivå lika högt som dem med bättre grund hårdvara.
[...]
"Högt fungerande". Haha.

Jaså, de blir ofta presidenter och/eller VD:ar? I sådana fall måste det finnas otroligt få personer, eller just det; robotar, med "högt fungerande hjärnor".
Citat:
[...]
Sen finns det olika sätt att få din hjärna att utvecklas mer och det är igenom hallucinogena droger skapade av naturen som "svampar, plantor". Min teori är att hallucinogena droger har gjort att vi ifrån apan har utvecklats snabbare än andra djur för att apan "trippade" och fick större förståelse/insikt om allt runt i världen.
[...]
1.Så hallucinogener är enda sättet att utvecklas? Skulle inte tro det.
2. Varför skulle hallucinogener hämtade direkt från naturen vara bättre än syntetiska sådana? Det finns inga bra argument alls för det, och det är bara skitiga obildade ungar som tror på det argumentet.
3. Nej, det där är inte din teori. Det är din slutsats efter du har sett på någon/några utav antingen Terence McKenna, Bill Hicks, eller Joe Rogan på youtube, och nu känner du dig upplyst. Ingen utav de jag nämnde var först med det heller.
Citat:
[...]
För dem som är emot hallucinogena plantor borde innan dem säger att det är dåligt förstå hur mycket den kan "boosta" ditt intellekt" och din hjärna kapacitet så du använder 100% istället för 10%.
[...]
Vi använder aldrig hjärnan till hundra procent, då det bokstavligt talat skulle steka den. Inte heller använder vi bara tio procent. Att människan bara använder tio procent utav sin hjärnkapacitet är en myt, och sådant dagisbarn tror på.
Citat:
[...]
Skulle vilja genomföra droger med dem som tycker att det är farligt. Exakt som eld som kan hjälpa dig om du använder det kontrollerat igenom att värma ditt hus så kan den även användas emot dig och okontrollerat och bränna ner huset.
[...]
Du skulle vilja "genomföra droger"? Hur genomför man en drog? Jag antar att du menar jämföra. Men det spelar ingen roll vad du menar, eftersom inte det heller är dina egna ord.
Citat:
[...]
Hallucinogena plantor kan användas på två olika sätt, negativt och positivet:
Personer (majoriteten utav folket) som använder hallucinogena plantor negativt använder det okunnigt och som en verklighets flyg, något
man kan ta varje dag på platser där du kan bli utsatt för negativ energi. Du kommer att må sämre och få mer ångest efter varje gång för du
vet inte hur du ska använda den.

Personer (minoriteten) vet hur man ska använda den igenom att inte missbruka den för att komma bort ifrån sitt liv utan endast för meditation
och personlighets utvecklade. Dem sitter oftast i ett säkert område där dem vet att dom inte kan bli utsatt för negativ energi och lugnt meditera och utveckla sig.
Hallucinogener kan användas på tusentals olika vis. Jag antar att du bara råkar vara en utav det fåtal övermänniskor som använder det "rätt"?
Citat:
Så dem som använder Så dem som använder Hallucinena plantor och får personlighets störningar och andra pyskiska problem är okunniga och oansvariga.
[...]
Du vet uppenbarligen ingenting om vad du talar om. Råkar man ut för något under en tripp som har negativ inverkan på en så betyder det inte att man är okunnig och/eller oansvarig på något vis. Läs lite psykologi och kom tillbaks med information din idiot.
Citat:
[...]
För det en Halluciena växter gör är att dem hjälper dig komma in i din hjärna och programmera den för något bättre om du
använder det på ett kontrollerat sätt. [...]
[...]
Nej, det hallucinogena droger gör är att de ger en ett hallucinogent rus. Det finns inget rätt eller fel att göra under ett rus. Det enda ”rätta” är att ta det för att uppnå något man är ute efter, exempelvis att leka och vara lycklig, att använda det som ett verktyg, att se roliga saker, et c.
Citat:
[...]Som jag tycker så utvecklar vi vår personlighet efter miljön vi är uppväxt i och du skapar ett "operativ system" efter vad du har lärt dig. [...]
Jaha, det är vad du tycker? Jag tycker att flygplan finns - det kom jag på själv.
Citat:
[...]Den starkaste halluciena droger som
finns i världen (dmt eller Dimetyltryptamin) produceras i mitten av din hjärna i en del som kallas för talskotts körteln som utsöndras när vi går in i sömnfasen. Min teori om detta är att hjärnan måste få en chans att bearbeta informationen som den har tagit in. Exakt som en dator som har fått massor av ny information måste sortera och bearbeta informationen igenom en "defragmatering" så måste djurens hjärna sortera informationen för annars blir den överbelastad.
Det finns inga bevis för det du säger om DMT, utan det är bara väldigt löst hängande teorier.

Inget utav det du säger här är dina egna ord din dumma jävel!

För de som vill se vart den här gossen, som jag tror är max 16 år och har testat hallucinogener några gånger, så ber jag er söka på namnen jag nämner ovan på youtube eller liknande.
Citat:
[...]
Personligen tycker jag att majoriteten som jag kallar det
sovande folket har ett operativ system som ett får (version: Hjärntvätt 1.0).
[...]
Jag tycker att du är en idiot, och är det någon som behöver vakna så är det du.
Citat:
[...]
Ett får lyder, äter, sover och blir utnyttjade utan egen frihet
för att dem accepterar allt dem blir lärda och är så pass hjärntvättade utav vad media säger.

Ett exempel:
Person 1: Jag måste köpa den där nya maxfactor makeupen
Person 2: Varför måste du det?
Person 3: För att Opera använder den och Opera vet alltid bäst!

Ett exempel 2:
Samma sak är det med "rolig reklam", du ser på en reklam och du tycker den var rolig. Men det inte folk förstår med reklam
är att det är bara en självare som står framför dig och lägger fram orden på ett roligt sätt: Köp vår produkt nu, tveka inte!
[...]
Herregud... Jag kan hålla med om att människor styrs, men dina jämförelser är ju bara så ledsamt förkastliga.
Citat:
[...]
Jag har själv uppfattat sanningen bortom illusionen, [...]
Ja, du verkar sannerligen vara upplyst. Tack för att du berättar Sanningen!
Citat:
[...]
Men just nu är min prestanda mycket högre än andras prestanda att jag förtjänar mer och vill inte ha något med dem att göra för jag
kan inte utvecklas mer dem.
[...]
Din så kallade prestanda måste vara den lägsta jag någonsin mött på Flashback.
Citat:
När blev LSD en planta? Det är lika dumt som heroin och tjack som alla andra kemiskt tillverkade "droger".
[...]
Heroin utvinns från opievallmo, och kan göras om direkt till heroin. Kokain utvinns från en växt. Alkohol finns naturligt. Dessutom är alla droger som finns kemiska, och har uppstått ifrån olika kemiska processer.

Hur fan kan du sitta och skriva att du funnit sanningen, när inget utav det du säger är dina egna ord? Fanatiska skitunge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in