Citat:
Ursprungligen postat av WeaselPodowski
Så en av sakerna som stör dig med Apple är... Apple?
Oj, blev lite fel där men tack för att du påpekade det.
Kom på några saker till som är ganska störande och det är att man ska behöva köpa till adapter mm för att få vissa saker att fungera på Macbook som från första början borde vara en självklarhet med tanke på priset man betalt. En sådan sak är mini-DVI utgången på Macbook unibody som i mitt fall behövde en adapter från Apple för att koppla till vanlig HDMI kabel. Sen behövde jag koppla in en mikrofon av diverse anledningar (ja det finns en integrerad mikrofon) men det fanns ingen sådan ingång på Macbook unibody. För att få det så behövde man köpa till en adapter som kopplades till dess line-in ingång.
På min Macbook unibody (behöver inte gälla alla) så var även ingången för ljud dåligt kopplad med hörlurarna, så vid minsta lilla berörning av sladden så kopplades högtalarna på!
Tillsist så tar ändå Macbooks trackpad priset för mest irriterande av allt som Macbook gjort. Om man är på biblioteket och studerar så tar man för givet att det ska vara någorlunda tyst och respekterar övriga personer som är där för att fokusera på studierna. Men med trackpad irriterande höga "klickljud" är det svårt att inte dra till sig blickarna, så en extra mus ska man även behöva koppla in i sin 16000:- laptop...suck