2009-03-26, 20:13
Bannlyst
Lite OT kanske men: Undra om detta med att Apple blivit allt mer lurig mot sina kunder. Har med att Steve inte längre är så starkt i rodret. Eller är det bara amerikansk corporate greed? Vad tror ni?
Citera
2009-03-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobre
Det här är mitt stora bekymmer. Jag vill också bara kunna skapa ett konto där användaren bara kommer åt en enda mapp. Men hur vet jag inte, för hur jag än gör så kan användaren bara tabba sig uppåt så kommer den åt rooten på datorn... Och det är mindre bra...
Skapa användarkonto och använd föräldrakontroll. Testa olika inställningar. Du måste logga ut/in på det nya kontot för att nya inställningar ska verkställas.
Citera
2009-03-26, 21:26
Medlem
phanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobre
Det här är mitt stora bekymmer. Jag vill också bara kunna skapa ett konto där användaren bara kommer åt en enda mapp. Men hur vet jag inte, för hur jag än gör så kan användaren bara tabba sig uppåt så kommer den åt rooten på datorn... Och det är mindre bra...

Mjo precis! Men det går med ProFTPD eller Rumpus. Rumpus stödjer dessutom kryptering.
Citera
2009-03-26, 22:28
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Lite OT kanske men: Undra om detta med att Apple blivit allt mer lurig mot sina kunder. Har med att Steve inte längre är så starkt i rodret. Eller är det bara amerikansk corporate greed? Vad tror ni?
Även om Apple kan ge sken av att vara diktatoriskt styrt med Steve i toppen så är det inte så. Allt som Apple blivit står han och de övriga i toppen bakom till 100% eftersom det har varit planen de valt att följa ända sedan Apple stog med ena foten i graven för ett par år sedan.

Själv ogillar jag att Apple blivit så mainstream. Popularitet medför problem i alla led, från design och planering till tillverkning och distribution, osv. Lagom är bäst, hoppas att inte Apple växer mer nu. Men det kommer det garanterat att göra.

Sedan gillar jag inte att de ibland sätter form före funktion, något som också kommer av den ökade populariteten. Gäller både mjuk- och hårdvara.
Läste en klok mening på engelska för ett tag sedan som jag översätter fritt ur minnet:
"Design är inte hur något ser ut. Det är hur något fungerar."
Apple borde fundera på det lite nogrannare nästa gång de får för sig att slänga in glas i en bärbar dator eller flashiga (men uddlösa) funktioner i en webbläsare, för att bara ta två exempel.
Senast redigerad av flipper1446 2009-03-26 kl. 22:31.
Citera
2009-03-26, 23:30
Medlem
AdamJ5s avatar
Varför har ingen nämnt Mighty Mouse?
Citera
2009-03-26, 23:52
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamJ5
Varför har ingen nämnt Mighty Mouse?

Titta här får du se! https://www.flashback.org/showpost.php?p=15814389&postcount=8
Citera
2009-03-27, 11:57
Medlem
Deliras avatar
Ytterligare en sak som stör mig; Apples minnespriser. De är helt sjuka. I övrigt har jag inga problem med Apples prissättning. Hade jag inte använt Apples produkter hade jag med största sannolikhet köpt Vaio istället, och de ligger i många fall i paritet med Apples priser, till och med över många gånger.
Citera
2009-03-27, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Ytterligare en sak som stör mig; Apples minnespriser. De är helt sjuka. I övrigt har jag inga problem med Apples prissättning. Hade jag inte använt Apples produkter hade jag med största sannolikhet köpt Vaio istället, och de ligger i många fall i paritet med Apples priser, till och med över många gånger.

Stör mig inte speciellt mycket på priset. Man får ju det en betalar för. Men har aldrig förstått det fina med Vaio. En vanlig tråkig windows skit, med lite trevligare förpackning.

BT: Jag sötr mig så enormt, på att Apple snålar med vissa grejer. Ex. Att de tog bort firewire på den nya MB:n.
Citera
2009-03-27, 13:30
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Stör mig inte speciellt mycket på priset. Man får ju det en betalar för.

När det gäller minnen får man inte vad man betalar för. Eller citerade du fel nu? För jag har ju inga problem att betala Apples priser rätt av på deras produkter. Det är minnespriserna som är sjuka.
Citera
2009-03-27, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
När det gäller minnen får man inte vad man betalar för. Eller citerade du fel nu? För jag har ju inga problem att betala Apples priser rätt av på deras produkter. Det är minnespriserna som är sjuka.

Nä, jag citerade inte fel. Men läste fel Såg nu att du syftade på priset på minne. Sorry
Citera
2009-03-27, 15:00
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Nä, jag citerade inte fel. Men läste fel Såg nu att du syftade på priset på minne. Sorry

Hehe, sånt som händer.
Citera
2009-03-27, 16:53
Medlem
Kivans avatar
Musaccelerationen är den största nackdelen med Mac, väldigt störande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in