Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Lite OT kanske men: Undra om detta med att Apple blivit allt mer lurig mot sina kunder. Har med att Steve inte längre är så starkt i rodret. Eller är det bara amerikansk corporate greed? Vad tror ni?
Även om Apple kan ge sken av att vara diktatoriskt styrt med Steve i toppen så är det inte så. Allt som Apple blivit står han och de övriga i toppen bakom till 100% eftersom det har varit planen de valt att följa ända sedan Apple stog med ena foten i graven för ett par år sedan.
Själv ogillar jag att Apple blivit så mainstream. Popularitet medför problem i alla led, från design och planering till tillverkning och distribution, osv. Lagom är bäst, hoppas att inte Apple växer mer nu. Men det kommer det garanterat att göra.
Sedan gillar jag inte att de ibland sätter form före funktion, något som också kommer av den ökade populariteten. Gäller både mjuk- och hårdvara.
Läste en klok mening på engelska för ett tag sedan som jag översätter fritt ur minnet:
"Design är inte hur något ser ut. Det är hur något fungerar."
Apple borde fundera på det lite nogrannare nästa gång de får för sig att slänga in glas i en bärbar dator eller flashiga (men uddlösa) funktioner i en webbläsare, för att bara ta två exempel.