2010-12-03, 18:19
Medlem
1Sics avatar
Har en iPod med 160 gb minne, är nog min käraste ägodel. Även om priset är relativt högt (2300 köpte jag den för) så har den hållit i över två år utan problem.

Sämsta tycker jag är att iTunes inte har någon inbyggd funktion för att föra över musik från iPoden till datorn, för även om iPoden har hållit så har inte de datorer (pc... )jag haft gjort det.

Skulle även vilja ha en Macbook Pro, som tyvärr är väldigt dyr. Något som den inte skulle behöva vara. Visst läggs väl mycket pengar på designen, men så otroligt avancerad eller banbrytande är den inte.
Citera
2010-12-03, 18:41
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira

Men har du en smidig lösning så tar jag gärna emot den.
Visst har jag det. Du har PM.
Citera
2010-12-03, 19:01
Medlem
Att den vanliga MacBooken är 13" det är 2" för litet.
Så alla vanliga användare tvingas köpa en MBP 16.995:-

Nu vänder sig ju visserligen inte apple till vanliga människor eller studenter utan till just Vuxa vita män med ordnad ekonomi

Folk som betalar det som de kostar och som inte har något emot det.
Citera
2010-12-03, 20:20
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Skulle även vilja ha en Macbook Pro, som tyvärr är väldigt dyr. Något som den inte skulle behöva vara. Visst läggs väl mycket pengar på designen, men så otroligt avancerad eller banbrytande är den inte.

Dock så håller den länge och har bra andrahandsvärde.
Citera
2010-12-03, 22:21
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Dock så håller den länge och har bra andrahandsvärde.

Absolut! Men har skaffat en i stort sett ny stationär pc nyligen så är nog fast med den, än så länge iaf.

I sinom tid blir det en pro.
Citera
2010-12-03, 22:24
Avslutad
Finder är den sak som jag oftast stör mig på, när jag packar upp nåt så händer det oftare än inte att jag måste ägna tid och energi att leta upp var fan det uppackade hamnade (någonstans i Downloads/ katalogen som har massor av filer)

Detta brukade fungera lite bättre i Explorer på Windows.

I det stora hela passar Mac mig mycket bättre än Windows dock.
Citera
2010-12-03, 22:55
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Finder är den sak som jag oftast stör mig på, när jag packar upp nåt så händer det oftare än inte att jag måste ägna tid och energi att leta upp var fan det uppackade hamnade (någonstans i Downloads/ katalogen som har massor av filer)

Detta brukade fungera lite bättre i Explorer på Windows.

I det stora hela passar Mac mig mycket bättre än Windows dock.
Hur fungerar det i Windows då? Jag har för mig att det fungerar precis likadant.

Men jag har allt sjukt bra sorterat där Stället in mina program vart i Downloads-mappen allt ska hamna (Mappen Firefox, Klara torrents, Ej klarar torrents m.m)

Sen har jag satt så att det sorteras efter ändringsdatum så att de senaste filerna alltid hamnar högst upp
Citera
2010-12-04, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Hur fungerar det i Windows då? Jag har för mig att det fungerar precis likadant.

Men jag har allt sjukt bra sorterat där Stället in mina program vart i Downloads-mappen allt ska hamna (Mappen Firefox, Klara torrents, Ej klarar torrents m.m)

Sen har jag satt så att det sorteras efter ändringsdatum så att de senaste filerna alltid hamnar högst upp

I explorer så brukar "markören" i hamna på den nyuppackade foldern. Ja, sortera på datum fungerar oftast, men ibland så verkar uppackningsprogrammen använda något gammalt datum då själva orginalfilen skapades eller packades ner, och så vips måste man ödsla tid på att leta upp var skiten hamnade.
Citera
2010-12-04, 02:01
Medlem
systems avatar
Jag stör mig på att Finder och andra program inte kan läsa i nummer- och bokstavsordning tillsammans.

Typ:
Om jag markerar en jämrans massa filer och kopierar dess filnamn, för att sedan klistra in dem i ett textdokument, så är det aldrig 100 % ordning.

Så har det varit sedan OS X introducerades, och någon logisk förklaring har jag inte funnit – trots tester av olika slag.
Citera
2010-12-04, 09:21
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
I explorer så brukar "markören" i hamna på den nyuppackade foldern. Ja, sortera på datum fungerar oftast, men ibland så verkar uppackningsprogrammen använda något gammalt datum då själva orginalfilen skapades eller packades ner, och så vips måste man ödsla tid på att leta upp var skiten hamnade.

Eller så håller man bara Hämtade filer rensad.
Citera
2010-12-04, 12:37
Medlem
swejaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Det jag stör mig på i det här fallet är att fläktarna låter så sjukt mycket,
Apple har länge haft problem med temperaturhanteringen,

Jo hade samma problem. Någon minut på YouTube så gick temperaturen upp till 70-75 grader och fläkten gick på högvarv. Läste att kylpastan på Macbook kunde vara dåligt applicerad, så tänkte göra något åt det eftersom jag tidigare har erfarenhet av att byta ut dålig kylpasta. Öppnade upp min Macbook Unibody och fick se det här under fläkten

http://img72.imageshack.us/img72/4482/dustmacbookunibody.jpg

Har använt min Macbook unibody sedan Februari 2009 och som ni kan se är det ganska lite luft som kommer ut. Kanske är det fler som har samma problem, men hur som helst så gjorde jag något dumt och nu vill inte min Macbook starta längre. Använde ESD-armband och tog det väldigt försiktigt. Får pilla vidare med den, men just nu är min Macbook inget som jag saknar för har en fullt fungerande Dell XPS M1330 som är en av de bästa bärbara jag haft.

PC är enkla att byta komponenter på och reparera, Mac försvårar det väldigt mycket.
Citera
2010-12-04, 14:31
Medlem
Jackal77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swejap
Jo hade samma problem. Någon minut på YouTube så gick temperaturen upp till 70-75 grader och fläkten gick på högvarv. Läste att kylpastan på Macbook kunde vara dåligt applicerad, så tänkte göra något åt det eftersom jag tidigare har erfarenhet av att byta ut dålig kylpasta. Öppnade upp min Macbook Unibody och fick se det här under fläkten

http://img72.imageshack.us/img72/4482/dustmacbookunibody.jpg

Har använt min Macbook unibody sedan Februari 2009 och som ni kan se är det ganska lite luft som kommer ut. Kanske är det fler som har samma problem, men hur som helst så gjorde jag något dumt och nu vill inte min Macbook starta längre. Använde ESD-armband och tog det väldigt försiktigt. Får pilla vidare med den, men just nu är min Macbook inget som jag saknar för har en fullt fungerande Dell XPS M1330 som är en av de bästa bärbara jag haft.

PC är enkla att byta komponenter på och reparera, Mac försvårar det väldigt mycket.
Fansen vad dammigt den var. Blir nästan sugen på att öppna min Macbook och ta en bild med.

Men 75, vad sjukt varmt. Högsta jag har haft måste ha varit 44 Celcius eller nåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in