Att skvallra är ok, om än kanske inte alltid så snyggt (men detta är ändå ett skvallerforum). Att driva en lynchmobb, där det hetsas om att sabotera familjens möjligheter till försörjning och rena olagligheter mm, det är något
helt annat.
Att bojkotta annonsörer osv - helt ok. Men att uppmana till att sätta upp lappar runt familjens bostad, klottra vid bostaden osv, det är inte ett friskt beteende.
Antonio har betett sig som ett svin, och kanske beror det på att Anna är en urusel morsa (vad vet jag?). Sättet hon har hanterat våldtäktsoffret och vittnen på sitt Instagram är helt åt helvete. Men skriv om det isf.
Att ge sig på dotterns arbetsgivare och stället där Anna rider osv, det tyder starkt på att man själv inte mår så bra.
Att Anna har en verklighetsuppfattning som inte delas av de flesta andra, det är vi nog alla överens om. Men det ursäktar inte det beteende som några i tråden nu visar prov på.
När jag läste om Annas IKEA-debacle, hennes "homemade pasta", hårsnodden som fastnade så olyckligt att hon tvingades sitta hos frissan i åtta timmar, att hon förföljdes av en stalker så att polishelikoptrar tvingades hovra över hennes hem mm, ja då skrattade jag så jag hade träningsvärk i magmusklerna dagen efter.
Hennes gråtfest efter
Arga snickaren, hennes bitterhet över att inte få vara med i
Så mycket bättre, och att hon jämför sig med världsartister, det bidrar också till skrattanfall.
Men att läsa en del av inläggen som har skrivits här i tråden den senaste tiden, det ger en jävlig dålig smak i munnen.
Vill man diskutera Annas tillkortakommanden som mamma - fine. Vill ni kartlägga familjens förekomst hos Kronofogden - gör det. Vill man diskutera sonens brott, så kan man med fördel göra det i
ABoK. Men att själv bete sig som ett svin bara för att medlemmar i familjen Book gjort det, det tyder på avsaknad av självrespekt.
Vad vill ni uppnå? Att familjen står utan all möjlighet att försörja sig? Att de inte ska kunna bo kvar i sin bostad? Att Antonios alla möjligheter till ett bättre liv grusas? Att Anna tar livet av sig? När är ni nöjda?
Ja, familjen Toledano Book är inte helt friska. Vilken är er ursäkt?