2026-09-17, 13:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Huset är ju cashat enligt IF barnet. Sen har ju lägenheten på Gärdet sålts och eventuellt något i Spanien
sen kanske det togs ut lite deg om man nu kan toppbelåna lägenheter i Spanien.
Däremot tror jag att brytdatum för dubbla kostnader för boende går sista september så det blev paniksäljning
till underpris för att överhuvudtaget få det sålt.

Annas saga om hur försäljningen gick till är blott en saga, hon gnisslar tänder så kakelplattorna i munnen glöder
av ilska att inte få spendera pengar på lyxmöbler som skulle göra alla avundsjuka.

Dom har köpt en villa men det är ändå en sketen bostadrätt hur nu sånt går till... BRF Granriket heter föreningen
Man ska nog inte lite på IF-barnet i detta fall... Men vet vi vart de ska flytta? Eller är det mest gissningar? Anna skrev ju att de skulle flytta till ett "nytt vitt hus". Men man ska ju inte lita på vad hon säger heller.
Om det är den adress som nämnts tidigare kommer de hur som helst att få stooora sociala problem. Det är ett långt kliv på klassresan. Familjen Took är white trash hur mycket pengar de än lyckats vinna i livet lotteri. Ränderna går aldrig ur. Och en brf kan utesluta medlemmar som missköter sig.
Vad sägs om en halvnaken Antonio som är påtänd och manisk och jagar brevbäraren med högaffel (trädgårdsmakin)? Eller en middag med grannarna som är ingenjörer och projektledare och de vill diskutera politik och Anna vill prata om hur spännande det var i Fångarna på fortet. Eller Roberta som frågar grannen vad det är för konstigt djur de har på sin gräsplätt och får veta att det finns något som heter självgående gräsklippare. Nej, de kommer garanterat att bli utfrysta och kanske inser de själva att de inte kan bo kvar där. Varför de nu skulle flytta dit från början?

Ja, som någon skrev här ovan. Det är inte ovanligt att man flyttar till något mindre när barnen flyttat ut. Nästa fråga. Har barnen flyttat ut? Well... Melissa har väl bott i Spanien något år nu? Skaffat jobb och bor i pappas lägenhet. Betalar hon hyra tro? Det verkar som att hon knullar chefen också. Hon är alltså telefonförsäljare. Vad hon säljer vet vi inte, men det kanske kan variera? Men det där yrket brukar man inte bli långvarig på. Kanske har hon tänkt att bli chef hon också? Några studier i framtiden har inte Anna nämnt. Men så länge hon bor i pappis lägenhet klarar hon sig säkert.

Flisan har börjat på samma jobb. Det krävdes att lillasyrran fixade det. Hon har ju erfarenhet sedan tidigare av att sälja på dörr (larm och att stjäla smycken av gammal tant). Hon har dessutom sålt och serverat pasta på pizzerian i Sigtuna. Hon kanske är duktig på telefonförsäljning. Men det förutsätter väl att hon ringer svenska pensionärer och lurar på dem skräp, eftersom hon inte kan spanska. Flisan är en orolig själ och har kanske ingen diagnos, men antagligen några bokstäver i alfabetet. Jag gissar att hon inte blir så långvarig i Spanien. Såvida hon inte träffar någon spanjor som gör henne med barn? Gissat att hon kommer att göra det och sedan flytta hem till mammi och pappi i Sverige igen.

Antonio då? Han bor hemma och kommer inte vilja flytta. Jag vet inte om hans mentala utmaning är tillräcklig för att bo på ett hem, men det kommer nog bli tvunget till någon form av åtgärd från föräldrarna om Flisan flyttar hem. Det blir hursomhelst snart trångt igen.

Anna skrev ju tidigare att hon inte vill flytta. Att det var Robertas beslut att flytta och att hon bara hänger med. För att hon har lovat att hänga med. Ingen större sympati och empati där inte. Samtidigt översvämmar hon sina flöden med spanska lovsånger, varför jag misstänker att hon istället för att skilja sig kommer bli särbo med Roberta. Fast att hon mest bor i Spanien och Roberta och Antonio i det nya huset. Vem vet, Roberta kanske har träffat någon ny och det skulle ju Anna aldrig kunna erkänna.
Citera
2026-09-17, 14:56
Medlem
Mune Sangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Dom har köpt en villa men det är ändå en sketen bostadrätt hur nu sånt går till... BRF Granriket heter föreningen.

Här tror jag du har fel. Stensträngsvägen 2 (om det nu är den de har köpt ?) står som äganderättsobjekt i Boolis/Fastighetsmäklarens redovisning efter affären gjorts den 8/4 2026.
Se nedan.

Utgångspris 6 995 000 kr
Prisutveckling-95 000 kr (-1 %)
Slutpris 6 900 000 kr
Bostadstyp Villa
Upplåtelseform Äganderätt
Antal rum 6 rum
Boarea 152 m²
Biarea 37,5 m²
Tomtarea 655 m²
Uteplats Ja
Byggår 2021
Driftskostnad 24 964 kr/år
Citera
2026-09-17, 15:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Här tror jag du har fel. Stensträngsvägen 2 (om det nu är den de har köpt ?) står som äganderättsobjekt i Boolis/Fastighetsmäklarens redovisning efter affären gjorts den 8/4 2026.
Se nedan.

Utgångspris 6 995 000 kr
Prisutveckling-95 000 kr (-1 %)
Slutpris 6 900 000 kr
Bostadstyp Villa
Upplåtelseform Äganderätt
Antal rum 6 rum
Boarea 152 m²
Biarea 37,5 m²
Tomtarea 655 m²
Uteplats Ja
Byggår 2021
Driftskostnad 24 964 kr/år
De får nog lägga på ett par nollor på driftkostnaden när Anna flyttat in...

Anna har idag meddelat omvärlden att världens mest älskade oerhört fina och underbara Felicia (fd Fröken Snusk) i ett viralt klipp i sin tur svarat på en fråga vem som är den mest kända personen i hennes kontaktlista i telefonen. Hon svarade,,, Anna Book. Anna blev såklart överlycklig över detta kvitto på hennes unika framgångar. Men samtidigt... Felicia vann melodifestivalen och måste väl ha träffat en massa stjärnor och riktiga artister under sin tid som popstjärna. Hur kan hon ens tro att Anna är känd? Eller är det som någon i den övre medelåldern skulle ha svarat Lill-Babs? Eller är Felicia helt enkelt riktigt dum i huvudet?
Innan det delar hon en reel där en svart rappare rappar om depression. Anna menar att det är fantastiskt. Det var det inte. Men Anna menar väl att det är viktigt. Är hon deprimerad nu när hon ska flytta?
Sista klippet är från en möjlig spanjor som meddelar att Spanien från och med nu inte kommer att släppa in någon person (Israel) som deltagit i striderna på Gaza. De kommer att bannlysas för evigt, meddelar mannen via Annas konto. Anna tar därmed tydligt parti för Palestina i den frågan. Det trodde jag faktiskt inte om henne. Trodde hon var starkt pro-israelisk eftersom hon är så mega-kristen. Å andra sidan har hon nog inte läst Bibeln än. Hon väntar på att den ska komma som illustrerad klassiker.
Citera
2026-09-17, 16:45
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Aha, Anna Toledano Book är rasist. Ja, judehatare finns överallt.
Ska hon läsa bibeln så måste den skrivas på enkel svanska. Lättläst med mycket bilder. Serietidningsformat
Citera
2026-09-17, 17:30
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Aha, Anna Toledano Book är rasist. Ja, judehatare finns överallt.
Anna hatar kapitalister också...
Citera
2026-09-17, 18:34
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Ska hon läsa bibeln så måste den skrivas på enkel svanska. Lättläst med mycket bilder. Serietidningsformat
Illustrerade klassiker är just det. De mest populära böckerna i serieformat. Dock tror jag bara det finns enstaka berättelser ur Bibeln i den serien. Den blev väl för tjock annars? Men det räcker nog för Anna.
Citera
2026-09-17, 21:08
Medlem
Om jag minns rätt, så fanns det tillgångar kring 8 miljoner i bouppteckningen efter Vincente, det inkluderade bostadsrätt på Gärdet och lägenhet i Äspanja. Jag har läst bouppteckningen själv, men det är ett par år sen. Jag råkar också veta att det togs ut pantbrev på Suckunge efter mattincidenten, 20 000 kr tror jag det var, dvs huset har inte varit obelånat, för då hade de kunnat använda de tidigare pantbreven för att ta lån för att täcka Annas kostnader i samband med detta. Men tar man nya pantbrev så finns det redan ett lån knutet till befintliga pantbrev. Dock kan detta betalats av efter Vicente lämnade jordelivet. Så har de fått kring 5 mille för Suckunge och köpt ny bostad för strax under 7 mille så ska det pungas upp lite casch...
Citera
2026-09-17, 21:51
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinawitch
Om jag minns rätt, så fanns det tillgångar kring 8 miljoner i bouppteckningen efter Vincente, det inkluderade bostadsrätt på Gärdet och lägenhet i Äspanja. Jag har läst bouppteckningen själv, men det är ett par år sen. Jag råkar också veta att det togs ut pantbrev på Suckunge efter mattincidenten, 20 000 kr tror jag det var, dvs huset har inte varit obelånat, för då hade de kunnat använda de tidigare pantbreven för att ta lån för att täcka Annas kostnader i samband med detta. Men tar man nya pantbrev så finns det redan ett lån knutet till befintliga pantbrev. Dock kan detta betalats av efter Vicente lämnade jordelivet. Så har de fått kring 5 mille för Suckunge och köpt ny bostad för strax under 7 mille så ska det pungas upp lite casch...
Det låter bekant.
Hur mycket pantbrev fanns det uttaget? Jag minns inte
Anna gjorde ju narr av Roberta, för att han så intensivt följde börsen/bitcoin.
Kanske investerade han där, isf att betala av lånen?
Kan ju ha gått både hit och dit. Kanske gick han plus, men Anna hade nog inte kunnat hålla tyst om det då
Senast redigerad av osnuten 2026-09-17 kl. 22:03.
Citera
2026-09-17, 22:18
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Så de lånade på huset för att pröjsa den där mattan? Inte mycket till buffertsparande om man inte har 20.000 tillgängligt för en oförutsedd utgift. Det var nog tur för Stolledanos att det blev ett arv efter Vicente.
Citera
2026-09-17, 22:21
Medlem
Mune Sangss avatar
Citat:

Inkluderade inte de 8mkr, svärfars del i Robertos och Annas boende, dvs Suckunge ?
Kan ha fel, men har ett vagt minne att det var så. Eller också ett påstående i tråden.
Citera
2026-09-17, 22:29
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Så de lånade på huset för att pröjsa den där mattan? Inte mycket till buffertsparande om man inte har 20.000 tillgängligt för en oförutsedd utgift. Det var nog tur för Stolledanos att det blev ett arv efter Vicente.
När man i framtiden undersöker Annas liv, tror jag man kommer upptäcka en väsentlig skillnad mellan före och efter Vicente
Citera
2026-09-17, 22:34
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
När man i framtiden undersöker Annas liv, tror jag man kommer upptäcka en väsentlig skillnad mellan före och efter Vicente

AB visste vad hon gjorde när hon öppnade spermakanalen för Roberta......
Senast redigerad av GodSosse 2026-09-17 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in