2025-05-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Det är förmodligen, bröderna Ingrosso/Perellis mamma Carmina.
Anna hälsade på henne och mannen när han levde då och då, fråga inte varför.
Men här är hon ju faktiska med Nicola (Carminas son) och hälsar på, ser ut att vara ett äldreboende.

Men damen har det ansikts/ögon uttryck som många dementa har, därav kanske förvirringen/rädslan i hennes ögon/ansikte?

Håller oavsett med om att det är ytterst integritetskränkande att lägga ut bild på damen i fråga!

Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Det är Emilio Ingrosso och Nicola Perrellis mamma. Hon är farmor till Benjamin Bianca , Oliver och två av Charlotte Perrellis barn. Någon av dem borde anmäla Anna Book. Hur kan man lägga upp en bild på en gammal dement person som inte kan försvara sig? Det är fruktansvärt.
Vill bara tillägga att det var många många bilder i originalinlägget, inte bara den enda

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nu har Anna gjort ett inlägg igen där hon radar upp alla sina "kvaliteter":

"Men jag är också så mycket mer, kärleksfull,omtänksam,generös,tålmodig, förlåtande,förstående,modig,stark & jag har välvilja mot min omgivning,det har även du."

Hon fattar inte heller en liten pik hon får av Kin i kommentarerna:

"Tack för mysigt dygn fina!
Så många skratt, tårar, samtal & förnuftiga beslut …
Tack, men nej tack! (oavsett jobb, pengar, relationer, dokumentärer mm mm)
Tack, Ja till L♥️I♥️V♥️E♥️T är också modigt ibland."
Haha, älskar när hon använder tio adjektiv i rad för att beskriva sig själv. Det gjorde hon nästan dagligen förr

Idag på stories har hon sett mönster, tänkte på jesus och sen sa Silvana Imam något som fick hennes jesushjärta att spritta till
Citera
2025-05-01, 11:17
Medlem
TPLs avatar
Anna erkänner tidigare fel och brister... 🤭

"Jag är inte längre rädd för att inte få vara med,få vara nån i någon annans ögon,för jag vet vem jag är när jag ser mig i spegeln varje dag,jag är Anna & jag är med.Jag skäms över min tidigare småsinthet & svagheter,misstag & fel,men de egenskaperna bär vi alla på, ingen är utan skuld."
Citera
2025-05-01, 16:47
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

"Jag är inte längre rädd för att inte få vara med,få vara nån i någon annans ögon,för jag vet vem jag är när jag ser mig i spegeln varje dag,jag är Anna & jag är med.Jag skäms över min tidigare småsinthet & svagheter,misstag & fel,men de egenskaperna bär vi alla på, ingen är utan skuld."
Åtta "jag" i det inlägget, vilket är var sjunde ord. Hon fokuserar på det viktigaste
Citera
2025-05-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Åtta "jag" i det inlägget, vilket är var sjunde ord. Hon fokuserar på det viktigaste

Fast hon skriver ju om henne själv,det innebär ordet "jag".
Om du skulle beskriva dig själv,skriver du väl inte hon,eller han?
Citera
2025-05-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Upp till bevis 😉Av-block-fingra oss som ingenting gjort
Citera
2025-05-01, 19:30
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Fast hon skriver ju om henne själv,det innebär ordet "jag".
Om du skulle beskriva dig själv,skriver du väl inte hon,eller han?
Skulle kunna beskriva mig själv i två meningar, som hon gjorde, utan att använda ordet "jag" en enda gång eller hänfalla mig åt narcissism.

Sen spelar det ingen roll i Annas fall, hon brukar kunna beskriva andra personer och olika händelser i omvärlden men ändå få det att handla om henne. Ta t.ex nu senast, när hon tvingade sig på en gammal dement tant, det var mer om att hon (Anna) var godhjärtad och köpt med sig wienerbröd och bullar.

Apropå Annas sätt att skriva, du skriver som henne om man ser till den lilla detaljen med att inte använda ett mellanslag efter skiljetecken Vilket för övrigt inte ska tolkas som att du skulle vara Anna utan var bara en iakttagelse.
Senast redigerad av DoktorNo 2025-05-01 kl. 19:32.
Citera
2025-05-01, 22:12
Medlem
Citat:
Skulle kunna beskriva mig själv i två meningar, som hon gjorde, utan att använda ordet "jag" en enda gång eller hänfalla mig åt narcissism.

Sen spelar det ingen roll i Annas fall, hon brukar kunna beskriva andra personer och olika händelser i omvärlden men ändå få det att handla om henne. Ta t.ex nu senast, när hon tvingade sig på en gammal dement tant, det var mer om att hon (Anna) var godhjärtad och köpt med sig wienerbröd och bullar.

Apropå Annas sätt att skriva, du skriver som henne om man ser till den lilla detaljen med att inte använda ett mellanslag efter skiljetecken Vilket för övrigt inte ska tolkas som att du skulle vara Anna utan var bara en iakttagelse.
Skriver som henne? Det var ett dåligt betyg lol

Jag tillhör skaran av hennes blockade "fans" som tycker hon är bland de mest ödmjuka personer som finns på denna jord.
Alla som skriver skit om henne är endast avundsjuka
Citera
2025-05-01, 23:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är väl Roberto?

Nej, detta det ut som en man.
Citera
2025-05-02, 02:36
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Det är förmodligen, bröderna Ingrosso/Perellis mamma Carmina.
Anna hälsade på henne och mannen när han levde då och då, fråga inte varför.
Men här är hon ju faktiska med Nicola (Carminas son) och hälsar på, ser ut att vara ett äldreboende.

Men damen har det ansikts/ögon uttryck som många dementa har, därav kanske förvirringen/rädslan i hennes ögon/ansikte?

Håller oavsett med om att det är ytterst integritetskränkande att lägga ut bild på damen i fråga!
Stora problemet som jag ser det är att det inte dokumenteras och publiceras av nån annan anledning än att försöka visa hur god och fin hon själv är. Av samma anledning som hon t ex lägger ut otaliga bilder av vad underbara hon gett bort som t ex blomster eller choklad. Att t ex ha med sig en blomma när man går hem till nån är helt normalt och vanligt men de flesta lägger inte upp det ur minst tre olika vinklar.
Citera
2025-05-02, 02:52
Medlem
Tavastehuss avatar
Sorgligt på så många plan att se detta haveri till c-kändis taffligt försköna sin allt annat än avundsvärda vardag.

Uppenbart ruttnar hjärnan av att inte arbeta och allt det negativa det medför påverkar i sin tur barnen som rent av blir kriminella.

Om gängkriminalitet är höjden av antisocialt beteende är Anna Book visserligen några steg under, men likväl är det antisocialt beteende.

För att återknyta till skvallret så: vad livnärde sig Book på mellan slutet av 80-talet fram till typ 2010? Musiken? Ett riktigt arbete, som att sitta i kassan på ICA eller inom äldreomsorgen? Har hon någonsin haft ett riktigt jobb?
Citera
2025-05-02, 06:46
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Sorgligt på så många plan att se detta haveri till c-kändis taffligt försköna sin allt annat än avundsvärda vardag.

Uppenbart ruttnar hjärnan av att inte arbeta och allt det negativa det medför påverkar i sin tur barnen som rent av blir kriminella.

Om gängkriminalitet är höjden av antisocialt beteende är Anna Book visserligen några steg under, men likväl är det antisocialt beteende.

För att återknyta till skvallret så: vad livnärde sig Book på mellan slutet av 80-talet fram till typ 2010? Musiken? Ett riktigt arbete, som att sitta i kassan på ICA eller inom äldreomsorgen? Har hon någonsin haft ett riktigt jobb?
Nej, hon har aldrig haft ett riktigt jobb och hon har livnärt sig på Roberto de senaste 25 åren.

Före det tror jag hon livnärde sig på bidrag, underhåll från Flisans pappa och på de enstaka påhugg hon trots allt fått i underhållningsbranschen som att dubba nån tecknad film, delta i nåt tv-program och sjunga med kassettbandspelaren på nåt varuhus.

Något stadigt jobb och stadig inkomst har hon aldrig haft och kommer aldrig att ha. En snyltare helt enkelt.
Citera
2025-05-02, 07:38
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Nej, hon har aldrig haft ett riktigt jobb och hon har livnärt sig på Roberto de senaste 25 åren.

Före det tror jag hon livnärde sig på bidrag, underhåll från Flisans pappa och på de enstaka påhugg hon trots allt fått i underhållningsbranschen som att dubba nån tecknad film, delta i nåt tv-program och sjunga med kassettbandspelaren på nåt varuhus.

Något stadigt jobb och stadig inkomst har hon aldrig haft och kommer aldrig att ha. En snyltare helt enkelt.

Tack. Vet man förresten när det slog slint för henne? Det jag minns av henne som tonåring och ”stjärna” är att hon var jordnära, snäll och positiv, förekommande rikligt i ungdomstidningar och program som Solstollarna. Hon tacklade elaka frågor om hennes vikt bl a riktigt bra. Men jag kanske minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in