Citat:
Ursprungligen postat av
jenjoh75
Det är inte utan att man undrar vad det är som gör att Anna har hamnat i det sammanhanget. Att ha fått barn med en turk för länge sen utan att hedra det ursprunget det minsta och 30 år senare fixa tänderna där är ju inte direkt nåt som placerar en högt på nån stege vad gäller internationella relationer. Kanske har det med Roberto att göra? Hans jobb? På nåt sätt.
Jag har också, i alla år, undrat över varför de ALDRIG uppmärksammat Felicias kulturella bakgrund. Men nej, då. Även Felicia ska ha beordrats att heta "spanjorska". Jag har fått för mig att Anna inte tyckt att det varit fint nog att vara från Turkiet.
Men nu helt plötsligt! BAM, BAM, BAM- TURKIET!
Snart skall väl även Roberto bekänna sig som turk.
(Svar till någon annan skribent: Jag tror inte att Annas mamma var finska. Möjligen hennes mormor- med tanke på valet av namn. Finskor i Sverige verkar ha gillat namnet, "Marita". Att Anna ibland anklagas vara zigenare/rom skulle nog kränka alla finska romer, men på det stora hela så är ju Anna, utseendemässigt, en lyckad kombo av svenska + redan gift, spansk polis. Hon är ju söt. Men förlöjligar sig själv med filter. )