2013-05-21, 00:46
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Fortfarande ingen som svarat vad för flera låtar än ABC människan gjort. Om hon skulle vara med i "Så mycket bättre" skulle samtliga artister sjunga samma låt när det skulle vara Books dag. Jag är så nyfiken på om hon har gjort någon mer låt och om den i så fall verkar bekant.

Av de som är ens aningens kända så är det 'Samba Sambero' och inte så mycket mer än så.
Citera
2013-05-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Hörde att hon blivit kontaktad och tillfrågad om hon vill sjunga på Super Bowl nästa år! Pratas om Grammy Awards också. Blir nog ett hektiskt slut på detta år.....

Det har hon nog inte tid med, nästa år ska hon ju ställa upp som valfläsk
Citera
2013-05-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Av de som är ens aningens kända så är det 'Samba Sambero' och inte så mycket mer än så.
Äntligen svar från ett äkta fan av kroppshyddan! Herre Gud! Jag visste inte ens att Book varit med i melodifestivalen. Måste ha förträngt det helt eller också gick det obemärkt förbi.
Jag tror människan får jobb inom TV endast på grund av lyteskomik och utfyllnad då det det blir för dyrt med riktiga artister. Dessutom tar hon så mycket plats i rutan så TV-kanalerna sparar in då det inte får plats för en till. Utfyllnad var ordet sa Bill. Fullt ut och ful, sa Bull.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-05-21 kl. 15:28.
Citera
2013-05-21, 18:40
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Fortfarande ingen som svarat vad för flera låtar än ABC människan gjort. Om hon skulle vara med i "Så mycket bättre" skulle samtliga artister sjunga samma låt när det skulle vara Books dag. Jag är så nyfiken på om hon har gjort någon mer låt och om den i så fall verkar bekant.
Roade mig med att googla lite, kollade på wiki.
Det mest kända förutom ABC torde hennes svenska versionen av ledmotivet till serien Pokemon ...
Citera
2013-05-21, 18:56
Medlem
Det visar mer och mer på att sångfågeln är mytoman. Hon skriver ju ordagrant på sin blogg att hon gjort massor med album och att kända artister körat på hennes skivor. Vad fan! Ljuger hon om att hon förmiskat magsäcken också? Hon kanske förstorade densamma för att få plats med mer fläsk.

Ett sånt djävla matvrak som Anna Book borde stämma läkaren då det får plats hur mycket bakverk som helst.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-05-21 kl. 18:58.
Citera
2013-05-21, 19:38
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Äntligen svar från ett äkta fan av kroppshyddan! Herre Gud! Jag visste inte ens att Book varit med i melodifestivalen. Måste ha förträngt det helt eller också gick det obemärkt förbi.
Jag tror människan får jobb inom TV endast på grund av lyteskomik och utfyllnad då det det blir för dyrt med riktiga artister. Dessutom tar hon så mycket plats i rutan så TV-kanalerna sparar in då det inte får plats för en till. Utfyllnad var ordet sa Bill. Fullt ut och ful, sa Bull.

Njae...något större fan av henne är jag väl inte direkt (dagens underdrift!). Men det är ju enbart genom Melodifestivalen hon blivit känd, hon har ju tävlat där 3 gånger.

Ska man vara lite snäll så måste man ju ändå tillstå att hon faktiskt var jäkligt bra i 'Let's Dance' - sin kroppshydda till trots.
Citera
2013-05-21, 21:02
Medlem
Hor-Ullas avatar
Är hon kåt?
Citera
2013-05-22, 08:46
Medlem
Kände mig tvungen att stalka Books musikkarriär och otroligt nog har hon sjungit in över 50 låtar i eget namn fördelat på fyra riktiga skivor och ett gäng singlar. Det blir ungefär två låtar per år sedan första singeln 1985. Lägg sedan till all sång till dubbade filmer så förstår man att hon vill ransonera sig lite så inte publiken tröttnar på henne.

Men man måste nog beundra hennes idoghet beträffande att alltid vilja synas i media vare sig det gäller att delta i förnedrings-tv, dansa, göra hemma-hos-reportage eller visa brösten. Hon är ju rätt söt egentligen och fler än jag skulle nog vilja sätta på henne.
Citera
2013-05-22, 10:39
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Kände mig tvungen att stalka Books musikkarriär och otroligt nog har hon sjungit in över 50 låtar i eget namn fördelat på fyra riktiga skivor och ett gäng singlar. Det blir ungefär två låtar per år sedan första singeln 1985. Lägg sedan till all sång till dubbade filmer så förstår man att hon vill ransonera sig lite så inte publiken tröttnar på henne.

Men man måste nog beundra hennes idoghet beträffande att alltid vilja synas i media vare sig det gäller att delta i förnedrings-tv, dansa, göra hemma-hos-reportage eller visa brösten. Hon är ju rätt söt egentligen och fler än jag skulle nog vilja sätta på henne.

Det är ju det som är så fascinerande med henne (och en del andra B/C-kändisar), de klamrar sig kvar i strålkastarljuset med näbbar och klor - de ställer upp i vad som helst i tv-väg och gör det under så lång tid att man till slut glömmer bort vad de ursprungligen är kända för... I Annas fall är det en låt som för drygt 25 år sedan kom på femte plats i svenska uttagningen till Melodifestivalen. Ganska maffigt om man tänker på att i princip alla i Sverige vet hon är trots den väldigt begränsade framgången.

Som ett litet förstahandsskvaller kan jag meddela att Anna hade lite kleptomantendenser när hon var i tonåren (om hon slutat med detta vet jag inget om) och snodde grejer från folk hon besökte.
Citera
2013-05-22, 11:42
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Det är ju det som är så fascinerande med henne (och en del andra B/C-kändisar), de klamrar sig kvar i strålkastarljuset med näbbar och klor - de ställer upp i vad som helst i tv-väg och gör det under så lång tid att man till slut glömmer bort vad de ursprungligen är kända för..

Menvafan de har inget val ju.. De kan ju inget annat och maten ska på bordet, det är deras jobb att in i det sista mjölka ut det sista ur sitt namn. Sen verkar media göra sport av att skotta fram föredettingar i glömskans avfallshög, tvätta av dom och klä dem i rena kläder. Sa någon La Camilla?
Citera
2013-05-22, 11:48
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Hörde rykten om att hon i nästa år ska stå för den danska mellanakten, tydligen har hon börjat growla och ska ge sig på Svullos gamla monsterhit "För fet för ett fuck" - fast i growl-version såklart.
Jaså? Jag hörde att det var låten "Smuk som et stjerneskud" som hon skulle growla på. Iförd kroppsstrumpa och Björn Ranelid står bredvid och väser fram könsord. Stod i Metro igår.
Citera
2013-05-22, 12:47
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Det är ju det som är så fascinerande med henne (och en del andra B/C-kändisar), de klamrar sig kvar i strålkastarljuset med näbbar och klor - de ställer upp i vad som helst i tv-väg och gör det under så lång tid att man till slut glömmer bort vad de ursprungligen är kända för... I Annas fall är det en låt som för drygt 25 år sedan kom på femte plats i svenska uttagningen till Melodifestivalen. Ganska maffigt om man tänker på att i princip alla i Sverige vet hon är trots den väldigt begränsade framgången.

Som ett litet förstahandsskvaller kan jag meddela att Anna hade lite kleptomantendenser när hon var i tonåren (om hon slutat med detta vet jag inget om) och snodde grejer från folk hon besökte.

Det var snarare tuttarna hon bar omkring på än låten, som gjorde henne känd initialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in