2023-01-30, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinawitch
är det någon som har gammelfarfars personnummer? man kan ju enkelt beställa bouppteckningen via skatteverket.
https://delafil.se/7e893ae8d8973548/Took.pdf
Citera
2023-01-30, 22:34
Medlem
Vilken dyr begravning. Undrar hur mycket folk som var där. Blommor för över 11000 och mat över 5000.
Övriga begravningskostnader 32000.
Sammanlagt över 80 000. Så mycket vill jag absolut inte att någon skulle betala för min begravning. En budgetvariant duger gott.
Citera
2023-01-30, 22:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Vilken dyr begravning. Undrar hur mycket folk som var där. Blommor för över 11000 och mat över 5000.
Övriga begravningskostnader 32000.
Sammanlagt över 80 000. Så mycket vill jag absolut inte att någon skulle betala för min begravning. En budgetvariant duger gott.
Det var väl bara Roberto med familj som var där?
Jag tycker det är hyckleri med alla blommor och allt påkostat. Ingen, eller knappt nån, bryr sig om gamlingarna när dom lever.
När dom dör ska det kostas på för att visa hur älskade dom var. Då kommer gamarna fram. Nu var ju gubben förmögen men hur mycket har dom brytt sig när han levde? 🤢
Han var till Casa Blanca en gång och sa "micket fint".

Mat för över 5000!?
Citera
2023-01-30, 23:09
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det var väl bara Roberto med familj som var där?
Jag tycker det är hyckleri med alla blommor och allt påkostat. Ingen, eller knappt nån, bryr sig om gamlingarna när dom lever.
När dom dör ska det kostas på för att visa hur älskade dom var. Då kommer gamarna fram. Nu var ju gubben förmögen men hur mycket har dom brytt sig när han levde? 🤢
Han var till Casa Blanca en gång och sa "micket fint".

Mat för över 5000!?
Det dukades väl upp rejält ifall nån paparazzo skulle titta förbi?
Antagligen nån form av tapas via catering. Kanske kan gå på 1000:- per uppläggningsfat?
Och så lite cava till Anna.
Inget av det lär ju ha gått till spillo iaf

Edit: Kanske är helgerån, men jag trodde det rörde sig om mer pengar. Kanske inte läge för en lya i Marbella riktigt än.
Får dom in runt 15 000:-/månad på att hyra ut Gärdetlyan så lever dom väl gott, men det blir ju inget lyxliv
Det blir väl ungefär som om Anna jobbat deltid på Ica, om hon hade kunnat?
Senast redigerad av osnuten 2023-01-31 kl. 00:07.
Citera
2023-01-31, 02:21
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Kanske hon är manager för de artister hon rekommenderar på Instagram.

De har tydligen placerat en den på börsen och bitcoin.
Undrar om hon köper en Rolex eller Patek?
Citera
2023-01-31, 03:14
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Tack! 8 millar alltså, minus lite skatt. Det borde räcka till ett mindre hus i Marbella, eller ett lite större i Malaga eller Fuengirola.

För övrigt är det talande att det är ANNA som uppger vad som finns i boet, samt skriver under handlingen, trots att det är Robbans pappa det handlar om. Visar bara att hon tog kommandot direkt. Hon ser pengarna som SINA. Mesen Robban vågar inte öppna käften.
Citera
2023-01-31, 08:53
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tack! 8 millar alltså, minus lite skatt. Det borde räcka till ett mindre hus i Marbella, eller ett lite större i Malaga eller Fuengirola.
Jag har tittat på lägenheter i Marbella. Dom var inte billiga. 😳
Tror inte arvet räcker till så mycket som Anna hoppats på. Om dom inte redan köpt. Hon verkade vilja göra sig av med en del köksattiraljer från nuvarande lägenhet.

Men hon visade bilder på fina hus och den där porten... Svårt att veta när det gäller henne. Hon fotade ju mäklarbilder från Paloma properties eller vad det var och skrev att det var hemma hos svärfar.
Citera
2023-01-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

För övrigt är det talande att det är ANNA som uppger vad som finns i boet, samt skriver under handlingen, trots att det är Robbans pappa det handlar om. Visar bara att hon tog kommandot direkt. Hon ser pengarna som SINA. Mesen Robban vågar inte öppna käften.

Robban är ju arvinge så han kan kanske inte skriva under, märkligt att hon fick ändå. Vet dock inte hur sånt där fungerar.

Ska bli underbart att se hur pengarna ska spenderas. Nu kommer Annas karaktär att komma fram på riktigt.

Nu när barnen är vuxna och inte bor hemma så kanske de säljer gården och hittar en fin lägenhet i stället och så skaffar de något ställe i Spanien. Åtta miljoner räcker ju rätt bra till det. Men frågan är hur mycket man borde lägga ner på två boenden. Pengarna räcker ju inte för evigt.

Kommer Anna att bli en snål person nu, eller kommer hon att spendera hejvilt?
Citera
2023-01-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag har tittat på lägenheter i Marbella. Dom var inte billiga. 😳
Tror inte arvet räcker till så mycket som Anna hoppats på. Om dom inte redan köpt. Hon verkade vilja göra sig av med en del köksattiraljer från nuvarande lägenhet.

Men hon visade bilder på fina hus och den där porten... Svårt att veta när det gäller henne. Hon fotade ju mäklarbilder från Paloma properties eller vad det var och skrev att det var hemma hos svärfar.

Ha ha ha ja om hon eller de rättare sagt redan har köpt ett boende i Spanien så är det inte en överraskning. Men Anna kanske har tittat runt länge på bostäder så att hon eller de då vet vad de vill ha för boende.
Citera
2023-01-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl

Intressant att de inte uppgav lägenheten i Spanien vid gammelfarmors död, luktar skattefiffel lång väg...
Citera
2023-01-31, 17:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Intressant att de inte uppgav lägenheten i Spanien vid gammelfarmors död, luktar skattefiffel lång väg...
Farmor? Lägenheten i Alicante var ju med. Segunda casa var väl timeshare som misstänkts så jag tvivlar på skattefiffel. Ingen skatt på arv f.ö. utan bara vid försäljning.
Stackars Vicente, lämnar efter sig över 8 mille till en retard och en parasit. Fick han besöka dom en gång i casa blanca på 4 år?
Citera
2023-01-31, 17:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Fel post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in