2022-05-22, 23:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiingelinn
Kanske det är självaste Anna & Roberto som ska förnya sitt äktenskap?
Det är inte helt omöjligt. Är kanske därför hon har varit så frikostig
Citera
2022-05-23, 09:13
Medlem
Mors Dag skall välan firas med pompa & ståt,passar utmärkt för narcissistiska Tunnan. Allt ljus på henne
Citera
2022-05-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Vart tog det vägen den stora skräll som Anna hotade om skulle komma som skulle få folk att baxna osv minns inte allt hon sa mer än att det skulle ta hus i helvete.... men vad hände med detta?

Anna och sonen var parter i ett större förtalsmål i Borås tingsrätt. Avgjordes i april. Anna begärde 36 500 kr i skadestånd, Antonio 56 500. De fick 12 600 respektive 22 600 kr. Räcker ju ändå till både löshår och ny klänning. Målnr: B 2911-21

Är helt ny här och kan inte lägga ut dokument och sånt men ville bara väga upp alla spekulationer och gissningar i tråden med hardcore fakta. Lite dåligt med sådan tycker jag. 😉
Citera
2022-05-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolitomisto
Anna och sonen var parter i ett större förtalsmål i Borås tingsrätt. Avgjordes i april. Anna begärde 36 500 kr i skadestånd, Antonio 56 500. De fick 12 600 respektive 22 600 kr. Räcker ju ändå till både löshår och ny klänning. Målnr: B 2911-21

Är helt ny här och kan inte lägga ut dokument och sånt men ville bara väga upp alla spekulationer och gissningar i tråden med hardcore fakta. Lite dåligt med sådan tycker jag. 😉

OK var det så det och det skulle bli en stor skräll?!
Hörde något om detta och om jag inte tar fel var det stoppa pressarna som skrev om det, det jag inte förstår är hur det kan bli ett förtalsmål och det var att skriva om sonen domar?
Citera
2022-05-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
OK var det så det och det skulle bli en stor skräll?!
Hörde något om detta och om jag inte tar fel var det stoppa pressarna som skrev om det, det jag inte förstår är hur det kan bli ett förtalsmål och det var att skriva om sonen domar?

Det var innehavaren av instakontot ”aktaerfördessa” som åtalades. Spelar ingen roll att det finns domar på alla fall som personen ifråga hängde ut (många våldtäktsmän), det räknas som förtal ändå när man gör på det sättet. Familjen Book såg sin chans att bättra på sina finanser. De har dock fått betala mer i skadestånd i domstolen än de lyckats kassera in så ingen bra affärsidé hittills. Flitigt förekommande i domstolsvärlden är ju heller inget att sträva efter men det är de sannerligen. Oftast på fel sida.
Citera
2022-05-23, 14:15
Citat:

Vid vilken tingsrätt?
Citera
2022-05-23, 14:30
Medlem
Topgun855s avatar
Citat:

Tack!
Kommer bli familjens inkomster framöver att dra folk som säger sanningen i rätten.

Annas arbetsmoral har ungarna valt förutom Vanessa.
Alltså alla kan inte vraka och välja arbete.
Anna är fast besluten om att hon är artist och dom vuxna barnen är kändisungar.

Hur kan väktaren acceptera detta?
Citera
2022-05-23, 16:49
Medlem
Ironiskt är ju också att Anna själv ägnat sig åt förtal upprepade gånger när hon hängt ut andra personer här på insta, flera gånger har det plockats bort av fb. Kanske är det tur för henne, annars kanske det blivit hon som dömts …
Citera
2022-05-23, 17:38
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Bilen kommer aldrig bli såld till det priset. När man skall köpa bil kollar man först vad den kostar på marknaden innan man köper.
Precis, men dom får väl gå i tron om att få den såld. Slår vad om att när Anna väl inser att bilen aldrig kommer bli såld skyller hon på alla andra att ingen köper den.
Citera
2022-05-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Nu har hon varit och köpt en ny klänning dessutom. Det måste vara något stort på gång.

Hon rekommenderar butiken från hjärtat .. https://imgur.com/gallery/1e2oElJ
Citera
2022-05-23, 19:06
Medlem
Citat:

Eftersom bägge Stollarna är utmätta hos Kronofogden gick pengarna tillbaka till staten!! Inte öre ska de ha
Citera
2022-05-23, 19:49
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Eftersom bägge Stollarna är utmätta hos Kronofogden gick pengarna tillbaka till staten!! Inte öre ska de ha

Vet du med säkerhet att båda har ett skuldsaldo hos Kronofogden?

Det kan också finnas en risk att skadeståndet in blir utmätt.

"Skadestånd med anledning av personskada, frihetsberövande, falskt åtal, ärekränkning eller liknande får inte utmätas innan skadeståndet har betalats ut. Efter utbetalning av skadeståndet får det utmätas, men med vissa begränsningar"

https://www4.skatteverket.se/rattsli....2/322285.html

https://lawline.se/answers/far-krono...ata-skadestand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in