2022-01-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
http://annabook.se/2019/05/14/gammal...C%F0%9F%8F%BD/

Nu vet jag inte när det publicerades några bilder först, detta var vad jag hittade vid en snabb googling

https://www.expressen.se/tv/noje/noj...-nya-lyxhuset/

spontant skulle jag säga att Jocke var först, anna har väl aldrig kommit med någonting "eget"?
Jocke har väl lite mer inkomst än arbetslösa Anna. När pandemin är över kommer Anna tjäna klöver på alla utsålda arena gig all over the world. Förnedrings tv pengarna kommer bara vara kaffepengar för Sveriges kändaste tiggerska.
Citera
2022-01-27, 19:23
Hon är ju tillbaka hos fogden efter att hon betalade bort det för några år sedan. Om det bara är en anmärkning eller en faktisk skuld är ju stor skillnad men hon äger väl inte huset?
Det är ju nämligen inte fogden som avgör utan den som hon är skyldig pengar, även om det är 8000 tex så kan de kräva att huset utreds för försäljning.
Vet -tyvärr- av egen erfarenhet och då ägde jag 50 procent av bostaden och hade en skuld på 27.000 och de ansåg att jag och därmed även min partner skulle sälja huset....VI löste det men just saying att Annas 113.000 som hon står reggad på skatteverket för 2021 täcker inte många frisörbesök med hairextentions (kostar minst 7000 kr bara för håret)
Stackars Roberto drar runt hela familjen på 414.000 . Barnen tjänade bara småpengar så löner från restaurangen kan inte vara vita...15.000 drygt för Felicia hela år 2021
Citera
2022-01-27, 19:46
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Hon är ju tillbaka hos fogden efter att hon betalade bort det för några år sedan. Om det bara är en anmärkning eller en faktisk skuld är ju stor skillnad men hon äger väl inte huset?
Det är ju nämligen inte fogden som avgör utan den som hon är skyldig pengar, även om det är 8000 tex så kan de kräva att huset utreds för försäljning.
Vet -tyvärr- av egen erfarenhet och då ägde jag 50 procent av bostaden och hade en skuld på 27.000 och de ansåg att jag och därmed även min partner skulle sälja huset....VI löste det men just saying att Annas 113.000 som hon står reggad på skatteverket för 2021 täcker inte många frisörbesök med hairextentions (kostar minst 7000 kr bara för håret)
Stackars Roberto drar runt hela familjen på 414.000 . Barnen tjänade bara småpengar så löner från restaurangen kan inte vara vita...15.000 drygt för Felicia hela år 2021
Ja, man kan inte låta bli att tycka synd om stackars Roberto, som får hela patrasket att lyckas dra runt på sin lilla väktarlön.
All heder åt honom, fast jag tror att pappa Vicenzo hjälper till ibland, när nöden är som störst...
Senast redigerad av Rimbert 2022-01-27 kl. 19:48.
Citera
2022-01-27, 19:50
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Sitter och filmar kaffet som rinner ut över hela My Martens golv. I stället för att bara sätta sig i bilen och åka hem måste hon låna kläder av My. Kaffet rann ju inte ens åt Annas håll.

Tänk att det händer så lite i hennes liv att första reaktionen är att ta upp telefonen och filma istället för att, som normala människor gör, hämta en trasa eller hushållspapper och torka upp efter sig.

Hur fick hon förresten på sig Mys kläder, hon har väl minst två storlekar mindre än My?
Citera
2022-01-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Tusen tack för att du bekräftade detta. Äger svärfar deras "hus i Spanien" också? Är han en fastighetsmagnat?
Vet inte när Annas svärfar kom till Sverige men han har tydligen lyckats få ihop en liten slant. Kanske farbrorn har levt lite snålt genom åren och tänkt på framtiden för sin son som troligtvis inte pluggade på högskolan utan satsade på ett arbete i uniform. Sonen träffade en ung känd sångererska som inte kunde sjunga mer än ABC. De gifte sig och allt var frid och fröjd till deras lägenhet började falla sönder. Mannen i huset visste inte hur man hanterade en skruvmejsel eller hammare. Som tur var hade tv4 ett tv program som hette Arga snickaren och där ville familjen vara med. Men den arme snickaren gjorde allt fel så husmor började gråta i press och tv. En liten kvällsaga om någon vill fortsätta så varsegod och fyll på.
Citera
2022-01-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Den här reaktionen är litet kul trots allt
Jag har funnits på flashback och i den här tråden (under annat användarnamn) i flera år. Pga problem med mitt tidigare lösenord fungerar det inte längre.
Nu plötsligt är jag tydligen ett troll.

Jag hoppas att det inte beror på att jag har ganska bra koll på The Toledanos
Upp till bevis Vi vill få hot stuff
Citera
2022-01-27, 21:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Toledanos köpte en villa för över 4 mille som är helt obelånad (utom möjligen 300 000:-)
Vicente ägde 93% av lgh i Solna. Roberta 7%. På så sätt kunde Toledanos bo där och klara sig ifrån reglerna för ”uthyrning i andra hand”.
Snälla rara - please do the math

Hur kom du fram till att huset skulle vara helt obelånat?
Citera
2022-01-27, 21:06
Medlem
Citat:
15000kr för flera månaders arbete . Det är ju inte ens lön för en månad. Då jobbar hon svart säkert ivrigt påhejad av Anna som aldrig vill göra rätt för sig.
Citera
2022-01-27, 21:14
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
15000kr för flera månaders arbete . Det är ju inte ens lön för en månad. Då jobbar hon svart säkert ivrigt påhejad av Anna som aldrig vill göra rätt för sig.
Vanessa är nollad....hon har ju jobbat sedan I våras enligt mammasita..
ANTONIO är den av barnen som dragit in mest, runt 52.000 som är skattat för.
Så flickorna följer väl i mammas spår genom att missa skatt. Till deras försvar....det är ju oerhört vanligt inom restaurang att jobba svart så på det viset är de ju inte unika men de är ju offentliga och borde vara mer försiktiga
Citera
2022-01-27, 21:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Så flickorna följer väl i mammas spår genom att missa skatt. Till deras försvar....det är ju oerhört vanligt inom restaurang att jobba svart så på det viset är de ju inte unika men de är ju offentliga och borde vara mer försiktiga

Då förstår vi ju även hur det kommer sig att Anna kan äta där gratis. De sysslar med "kreativ bokförng" och betalar ut lönerna svart. Troligen säljs det väl även "saker" under disk också för att täcka skulderna.
Citera
2022-01-27, 21:19
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Fast är det inte siffrorna för 2021 års taxering du sett? Den gäller väl inkomsterna 2020? Kanske lite mer rimligt i så fall, även om man har Annagener
Citera
2022-01-27, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Fast är det inte siffrorna för 2021 års taxering du sett? Den gäller väl inkomsterna 2020? Kanske lite mer rimligt i så fall, även om man har Annagener
Nope 2021
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in