2021-12-11, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det var väl då hon berättade att hon inte varit på mammografi eller cellprovtagning sen 2009.
Inte särskilt oroad för eventuella sjukdomar då i alla fall.

Javisst. Orsaken till varför hon tog ett uppehåll på mammografi under tio år var hennes mammas bortgång, 17 magoperationer, och två livshotande tarmvred då hon låg i respirator i 27 dygn. All smärta, tid och rehabilitering gjorde så att hon inte fortsatte med mammografi. Då hon väl kände en knöl i bröstet hade hon tänkt att gå på undersökning men det ”krockade” med jobb, med livet. En dag var knölen borta.
Citera
2021-12-11, 10:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det var väl då hon berättade att hon inte varit på mammografi eller cellprovtagning sen 2009.
Inte särskilt oroad för eventuella sjukdomar då i alla fall.

Sen 2009? Kvinnor i Stockholm kallas in från när de är 40, så Anna borde ha fått sin första inkallelse 2010. Vilket helt enkelt innebär att Anna bara sket i att gå när hon fick sin första kallelse.
Citera
2021-12-11, 10:27
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej jag fantiserar inte, har jobbat inom sjukvården tidigare och dessutom gjort resan från remiss på VC i Sigtuna till NKS (Nya Karolinska Solna). Har självklart inte 100% koll på allt i Annas fall men lyckas hon tjata sig till en ambulanstransport för att hennes dotter klämt fingret i ett notställ så tror jag att jag känner igen Annas typ ganska bra.
Alltså fantasier.
Citera
2021-12-11, 10:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Alltså fantasier.
Du vet uppenbarligen inte vad ordet fantasier betyder så jag lägger inte mer tid på dig.
Citera
2021-12-11, 10:53
Moderator
oilslicks avatar
Jag tycker det är lite märkligt att Anna inte tar hjälp av en låtskrivare eller två och skriver ny musik som passar för hennes kraxiga röst.
Att hon inte är musikalisk för fem öre gör det ju det lite knepigt för henne att göra egen musik så hon behöver all hjälp hon kan få.
Allmänheten känner igen henne för ABC som hon stammade fram som en rultig tonåring.

Hon påstår att hon varit artist i 36 år, men hon har ju inte varit på tapeten på runt 35 år.
Lite inhopp i diverse lekprogram samt det legendariska framträdandet i Helenius hörna gör henne inte aktuell.
Hennes karriär är att hoppa in som driftkuku vilket är ganska tragiskt efter "alla" år.

Att hon sen hoppar av giget i helgen visar bara på att hon inte har det som krävs.
Jag tror att flera arrangörer återigen får intrycket av att hon inte går att lita på och kommer att avstå från att boka henne till diverse evenemang.
Att hon hoppade av Bingolotto var ju ett veritabelt självmord, bättre publicitet är ju svårt att få.
Citera
2021-12-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Sen 2009? Kvinnor i Stockholm kallas in från när de är 40, så Anna borde ha fått sin första inkallelse 2010. Vilket helt enkelt innebär att Anna bara sket i att gå när hon fick sin första kallelse.

Hon berättar i podden att hon började med mammografi som väldigt ung då hon hade gjort en bröstförminsknlng. Däromkring 2008 eller 2009 slutade hon att gå av olika orsaker (dödsfall, tarmvred, nedsövd i 27 dagar, 17 bukoperationer, jobb...).
Citera
2021-12-11, 11:09
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Hon berättar i podden att hon började med mammografi som väldigt ung då hon hade gjort en bröstförminsknlng. Däromkring 2008 eller 2009 slutade hon att gå av olika orsaker (dödsfall, tarmvred, nedsövd i 27 dagar, 17 bukoperationer, jobb...).

Anna har en tendens att, ehm, tumma med sanningen lite då och då. Ärligt talat så känns det som ett väldigt stort sammanträffande att Anna slutade gå på regelbundna mammografier året innan kvinnor i hennes ålder får en kallelse. Sanningen lär väl ligga att Anna kanske gjort någon enstaka mammografi innan 2010 på grund av bröstoperationer och annat, men antagligen inte i den skala hon påstår.
Citera
2021-12-11, 11:11
Medlem
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej jag fantiserar inte, har jobbat inom sjukvården tidigare och dessutom gjort resan från remiss på VC i Sigtuna till NKS (Nya Karolinska Solna). Har självklart inte 100% koll på allt i Annas fall men lyckas hon tjata sig till en ambulanstransport för att hennes dotter klämt fingret i ett notställ så tror jag att jag känner igen Annas typ ganska bra.

Att hon ringde ambulans efter "olyckan" med notstället beror nog på att hon inte var nykter nog att köra själv.
Citera
2021-12-11, 11:21
Medlem
Citat:

Det är ingen ursäkt, mammografi går på några minuter och alla har vi mycket att stå med i livet men går ändå.

Sedan finns det de som inte går dit av andra orsaker, rädsla tex.
Citera
2021-12-11, 11:25
Medlem
Citat:

Varför i hela friden skulle hon gå på mammografi i förtid pga bröstföminskning? Vet de som gjort förminskning men inte att de måste börja med mammografi.
Hon är en vandrande lögn-maskin. Kostar samhället extra pengar med hennes hypokondri för henne själv och sin familj. Ville ringa ambulans när Jojjebito var sjuk (inte nyligen) Men han var inte sjukare än att han kunde gå till jobbet efter någon dag....
Hon ljuger som man kunde göra när man var liten. Liten risk att bli påkommen. Men idag finns internet och denna tråd som håller ordning på tookerierna.
Citera
2021-12-11, 11:39
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Nu har Anna också tagit bort artist och tvpersonlighet och hon har bytt avatar.
Kanske hon dragit sig tillbaka, eller planerar en lång ledighet.
Citera
2021-12-11, 12:00
Medlem
En fråga, Anna Book har varit ”artist” några decennier. Kan människan spela några instrument? Kan hon läsa noter? Menar att om man nu hållit på med något länge så torde man utvecklas? Känner musiker som började med att spela gitarr eller piano och med tiden tränat upp och utvecklat sin sång och vice versa.

Verkar inte vara nåt som hon har gjort under dessa år?

Men vad kan man förvänta sig av en ”artist” som verkar vara mer fokuserad på omvärlden och dess uppfattning om sig själv än att att utveckla den konstart man utövar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in