Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Det ser ut som hon har ett underbett numera, samt att det ibland saknas tänder i nederdelen.
Hon maler på ett sätt dom äldre med lösgom gör, sitter de fast?
Vad är det för typ? Titanskruvar? Eller lim?
Ja, som jag har förstått, så sitter de fastlimmade, en och en, på hennes egna nerslipade gaddar, rundare och klumpigare än de egna tänderna, som en limmad hätta.
För att få den rätta känslan med alla dessa limmade löständer i munnen, så kan man ju prova med valfri lösgom i plast...finns att köpa på Buttericks.
I november brukar de ha ett stort urval inför Halloween, ofta på rea också.
Nu tänker jag inte göra mig lustig över hennes garnityr, genom att härleda till Buttericks urval, men tror att man kan beställa fina, vita exemplar i porslin, (eller i keramik, enligt Anna är det ju samma sak...hrmm), därifrån också...
Problemet med såna löständer Anna har, är för det mesta att bäraren av dessa, får problem att "bita av", typ en seg fralla, en köttbit, eller bara i största allmänhet, bita ifrån när det behövs, eftersom de inte kan göras med normal skärpa, vassa alltså.
Att långsamt mala ner födan är ett bättre alternativ med dessa löständer.
Har man otur, så kan man även få problem med att heta/kalla drycker känns rejält i den nerslipade, underliggande tandens pulpa, men detta kan man undvika genom att inta varma och kalla drycker via sugrör.
End of lesson 1.0