2021-08-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon beskriver det som att allt tar mindre plats om man plattar till det. Volymen är ju densamma oavsett platt eller fyrkantigt men det är väl för mycket begärt att Anna ska förstå det.
Fördelen med platta paket är att dom tinar snabbare, det har hon rätt i.

Har dom gula diskhandskarna kommit till användning idag eller kör hon utan?
Det kan vara lättare att utnyttja utrymmet i frysen optimalt om alla paket är tunna och platta med i stället för oregelbundna former eller i burkar som maten inte helt fyller ut.
Citera
2021-08-22, 21:38
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Detaljerat som vanligt när Anna ”packiterar” mat.
https://postimg.cc/gallery/kR0YkfJ

I Annas universum är det hon som kommit på detta som många redan gör, men i Annas universum känner bara Anna till detta packiterande. Anna är unik,bara Anna vet hur man packiterar rätt och det måste hon visa upp i en bildsvit, där hon på enkelt sätt förklarar hur man ska göra.
Får mig att undra om Anna har satt upp en bildsvit över detta packiterande i ett köksskåp för att snegla på hur hon ska göra varje gång hon packiterar, det verkar ju så komplicerat...

I övrigt noterar jag att Anna är igång med sina dagliga rutiner igen, åka bil till sopstationen, äta ute på söndag.. som vanligt åker Anna till Sigtuna.. Varför duger inte Märsta centrum??
Anna ska för 595e gången fixa håret och repostar svar från frisören. Byter sedan till myskläder och tänder ljusen på ljusan dag.. Dvs hennes ledljus från Rusta.
Därefter kommer det Netflix i sängen med massa godis..men det sista har Anna förträngt.

Att Annas panna numera är avlångt beror på hennes filtreringsapp..
Anna borde gå någon appfilteringskurs så förhoppningsvis kunde lära sig att få rätt format på sitt ansikte.
Senast redigerad av cece123 2021-08-22 kl. 22:32.
Citera
2021-08-22, 21:42
Medlem
Köpa färsk kyckling och frysa in Styckfrysta filéer från frysdisken sitter inte ihop utan man kan ta ut så många man behöver lätt. Billigare och mer prisvärt än färsk (om man nu ändå inte tänker tillaga den färsk) för det mesta.
Hur mycket behöver de ha i frysen åt gången på 3-4 personer eg?
Hennes uppenbara uttråkning och tomhet på sysselsättning på dagarna ger mig nästan ångest.
Senast redigerad av Omniman 2021-08-22 kl. 21:46.
Citera
2021-08-22, 21:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Bästa Cicciotto har fått tillbaka sina bästa kunder:

https://imgur.com/a/NxcXx7s
Jag brukar sälla tippa rätt så jag får väl skryta lite nu.
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2021-08-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
I Annas universum är det hon som kommit på detta som många redan gör, men i Annas universum känner bara Anna till detta packiterande. Anna är unik,bara Anna vet hur man packiterar rätt och det måste hon visa upp i en bildsvit, där hon på enkelt sätt förklarar hur man ska göra.
Får mig att undra om Anna har satt upp en bildsvit över detta packiterande i ett köksskåp för att snegla på hur hon ska göra varje gång hon packiterar, det verkar ju så komplicerat...

I övrigt noterar jag att Anna är igång med sina dagliga rutiner igen, åka bil till sopstationen, äta ute på söndag.. som vanligt åker Anna till Sigtuna.. Varför duger inte Märsta centrum??
Anna ska för 595e gången fixa håret och repostar svar från frisören. Byter sedan till myskläder och tänder ljusen på ljusan dag.. Dvs hennes ledljus från Rusta.
Därefter kommer det Netflix i sängen med massa godis..men det sista har Anna förträngt.

Att Annas panna numera är avlångt beror på hennes filtrerinsapp..
Anna borde gå någon appfilteringskurs så förhoppningsvis kunde lära sig att få rätt format på sitt ansikte.
Hon har ju faktiskt delat dem på tjockleken liksom. Jättefiffigt!
Citera
2021-08-22, 22:33
Medlem
Hon skriver att hon har file’at. Det såg ut som färdiga file’er som hon bara skurit ner till tunnare bitar.
Citera
2021-08-22, 22:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag brukar sälla tippa rätt så jag får väl skryta lite nu.
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Anna är ju så förutsägbar att det blir ju fusk
om man tror att man kan gissa vad hon ska göra härnäst.. Det vet vi ju redan. 😁
Det står skrivet på Annas avlånga filterpanna.

Men saker som Anna inte kan rå på.. Andra människor.. är desto svårare att tippa om, dock ej hur kontakter med andra slutar, det brukar förr eller senare bli BAM BAM BAM, men däremellan..
Kommer en ny kelgris att dyka upp
i avsaknaden av att hennes sociala fika latte och bullar vän för tillfälligt försvunnit?
Citera
2021-08-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Detaljerat som vanligt när Anna ”packiterar” mat.
https://postimg.cc/gallery/kR0YkfJ
Haha packiterar, oh herregud så kul……!! För säkerhets skull skriver hon också två gånger att om man plattar till påsarna får man plats med så mycket mer i frysen. Ok Anna 🙄
Citera
2021-08-22, 22:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Haha packiterar, oh herregud så kul……!! För säkerhets skull skriver hon också två gånger att om man plattar till påsarna får man plats med så mycket mer i frysen. Ok Anna 🙄
NO fucking way?! Kan man "packitera" kyckling i Fryspåsar och platta till dom så man får mer plats i frysen?? att jag aldrig har tänkt på det. Revolutionerande nytänk av AnnaTook 👏
Citera
2021-08-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
NO fucking way?! Kan man "packitera" kyckling i Fryspåsar och platta till dom så man får mer plats i frysen?? att jag aldrig har tänkt på det. Revolutionerande nytänk av AnnaTook 👏

Alla vet väl att platta saker tar mindre plats i frysen, men vi får väl vara glada över att kökskunskaperna delas. Det verkar ha varit en storhandling. Hur många barn har de hemma nu?
Citera
2021-08-22, 23:37
Medlem
Hade turen att se Whitney Houston live i Madison Square Garden 1988 och det var det bästa liveframträdandet jag skådat och den bästa rösten jag har hört. Men sen tror jag det var 2006 så såg jag Anna Book live på en av Silja Lines kryssningar och det var ett uppträdande i paritet med Whitneys.

Tappade hakan helt av förvåning här hade jag betalat 199:- för en biljett med övernattning ombord (tror buffé också ingick) och samtidigt fick jag bevittna ett uppträdande av vad som borde vara från en världsartist.

Trots säkert dålig akustik i rummet så levererade hon toner som jag än idag får gåshud av när jag tänker tillbaka. Jag vet att Anna har varit sparsam med sina liveframträdanden på senare år men har ni någon aning om hon har några datum spikade i höst?

Skulle gärna vilja bjuda min yngste son Frans på en spelning med Anna innan hon slänger micken på hyllan.
Citera
2021-08-22, 23:47
Medlem
Har hon inte visat upp husets skick sen de kom hem? Det har ju skötts om av de äldre barnen, alltid brukar någonting hända?
Mest spännande är tvättmaskinshaveriet, hur har det gått? Har barnen löst det? Har tvättfirman varit tillbaks? Hur ska det gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in