2021-07-25, 18:08
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är Vicente tillbaka så kanske segunda casa är ledig och snart bär det väl iväg.
Spänning följer.
Jag tror faktiskt Vicente har en egen lgh i Alicante
Citera
2021-07-25, 18:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha vem försöker hon lura på första bilden? Ett par chips, vatten och några popcorn. Tänker hon istället plockade ur dessa till de andra, roffade aggressivt åt sig både chips och popcornskålen och började frossa.

Ärligt talat, med alla dessa "kaffedrycker" Anna ständigt postar om så är det faktiskt helt möjligt att hon faktiskt inte äter så mycket utan helt enkelt dricker i sig kalorier. Men antagligen gör hon både och.
Citera
2021-07-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat, med alla dessa "kaffedrycker" Anna ständigt postar om så är det faktiskt helt möjligt att hon faktiskt inte äter så mycket utan helt enkelt dricker i sig kalorier. Men antagligen gör hon både och.
Den där färdiga varianten hon från början trodde var mjölk ger 35 kcal per dl. Det är nästan lika mycket som coca-cola som hon är noga med att berätta att hon inte dricker (undantaget i Spanien). 2 såna där högre glas verkade vara minimum ett tag i alla fall, det kan kanske kan vara ½ l d v s en bit under 200 kcal. Det kan låta lite, men det är ju utöver allt annat och en stor skillnad mot om man "nästan bara dricker vatten" som hon sa nyligen.
Citera
2021-07-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Den där färdiga varianten hon från början trodde var mjölk ger 35 kcal per dl. Det är nästan lika mycket som coca-cola som hon är noga med att berätta att hon inte dricker (undantaget i Spanien). 2 såna där högre glas verkade vara minimum ett tag i alla fall, det kan kanske kan vara ½ l d v s en bit under 200 kcal. Det kan låta lite, men det är ju utöver allt annat och en stor skillnad mot om man "nästan bara dricker vatten" som hon sa nyligen.
Hade hon försökt kolla upp och räkna så hade hon nog tänkt "det är typ kaffe med mjölk och dessutom mycket is så det är typ 5 kcal/dl".
Citera
2021-07-25, 18:42
Medlem
Onan-erarens avatar
Det här kommer att låta både elakt å tragiskt men. Att följa Anna Book var som att följa Whitney Houston, det går bara snabbare å snabbare utför, i Whitneys fall handlade det ju såklart om droger (å säkert psykisk ohälsa) å i Annas fall handlar det om psykisk ohälsa. (å eventuellt mat)

Rätt som det är kraschar Anna precis som när Whitney dog, man vet att det kommer att ske men vi vet inte NÄR, hur länge kommer hon att klara sig innan det oundvikliga sker? å om hon bromsar nu, har hon en chans att "komma tillbaka" då?

Jag sitter å tittar på det accelererande tåget Anna precis som jag följde medierapporteringen om det accelererande tåget Whitney Houston fast att man kanske inte borde för jag kommer nog inte hinna blunda då kraschen kommer å det kommer nog inte bli vackert.
Citera
2021-07-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nu är du lika dålig på siffror som Anna 😉.
Alltså ja, samhällets attityd till överviktiga är generellt rätt nedlåtande och dömande vilket även syns här emellanåt. Men oftast härrör som tidigare sagts kommentarer om vikten från hennes egna uttalanden och hennes egna beteende kring den. Egna nedsättande kommentarer om tjocka när hon själv en kort tid var smal, hennes fortsatta fixering vid BL, hennes ständiga förnekanden och bortförklaringar om sin egen vikt samtidigt som typ alla andra överviktiga minsann bara ätit fel och har dålig karaktär (inkl den egna dottern som nu dock inte verkar vara så stor), hennes desperata försök att intala världen att hon äter så himla lite och att hennes vikt är helt normal o s v.

Vadå dålig på siffror? Vilka siffror har jag nämnt? Poängen är att man i Biggest Loser tränar väldigt intensivt och begränsar kaloriintag drastiskt, på ett sätt som få eller ingen klarar av att upprätthålla i längden.

Anna är ju helt klart en knepig och som det verkar en rätt så osympatisk person, och det är uppenbart att hon inte gått upp i vikt för att hon ätit för lite som hon påstår. Men det är ju också nåt hon drar till med för att det är väldigt skambelagt att vara tjock och att ses som ett "matvrak". Plus att hon inte kan tillstå att hon någonsin gör något "fel", vilket det anses vara att äta för mycket.
Citera
2021-07-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Vadå dålig på siffror? Vilka siffror har jag nämnt? Poängen är att man i Biggest Loser tränar väldigt intensivt och begränsar kaloriintag drastiskt, på ett sätt som få eller ingen klarar av att upprätthålla i längden.

Anna är ju helt klart en knepig och som det verkar en rätt så osympatisk person, och det är uppenbart att hon inte gått upp i vikt för att hon ätit för lite som hon påstår. Men det är ju också nåt hon drar till med för att det är väldigt skambelagt att vara tjock och att ses som ett "matvrak". Plus att hon inte kan tillstå att hon någonsin gör något "fel", vilket det anses vara att äta för mycket.
”Minst hälften”.

Ja det är vanligt, i princip standard, att gå upp igen efter BL. Lite eller mycket. Det var ö h t inte grejen, utan att det mesta inte handlar om nåt allmänt förakt mot tjocka/feta utan följder av hennes egna attityd till och hanterande av ämnet vikt.
Citera
2021-07-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Det här kommer att låta både elakt å tragiskt men. Att följa Anna Book var som att följa Whitney Houston, det går bara snabbare å snabbare utför, i Whitneys fall handlade det ju såklart om droger (å säkert psykisk ohälsa) å i Annas fall handlar det om psykisk ohälsa. (å eventuellt mat)

Rätt som det är kraschar Anna precis som när Whitney dog, man vet att det kommer att ske men vi vet inte NÄR, hur länge kommer hon att klara sig innan det oundvikliga sker? å om hon bromsar nu, har hon en chans att "komma tillbaka" då?

Jag sitter å tittar på det accelererande tåget Anna precis som jag följde medierapporteringen om det accelererande tåget Whitney Houston fast att man kanske inte borde för jag kommer nog inte hinna blunda då kraschen kommer å det kommer nog inte bli vackert.

Tycker inte alls det låter elakt, hon är oerhört självdestruktiv utan att vara medveten om det. Men så illa tror jag (och hoppas naturligtvis inte heller) att det kommer gå. Whitney hade ett tungt missbruk, säkert svåra depressioner och våldsamma relationer, plus blev säkert väldigt utnyttjad på olika sätt för att hon var känd och sårbar. Hon hade dessutom faktiskt haft en mycket framgångsrik karriär. Anna har ju inte det i bagaget men en man som ställer upp mycket på henne och något tungt drogmissbruk har hon nog inte heller(syftar inte på matmissbruket här). Däremot är jag övertygad om att Anna kommer bli mer och mer ensam (och aggressiv), att barnen dessutom kommer (fullt förståeligt) försöka dra sig ifrån henne så småningom. Hon förstår inte varför riktigt, för hon är så bra på att skylla ifrån sig och tro att det beror på andra och inte henne själv. Bromsa kommer hon inte pga sin brist på självinsikt, däremot kommer hon kanske balla ur tillräckligt för att få tvångsvård en vacker dag.
Citera
2021-07-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
”Minst hälften”.

Du vet att när man säger "jag har en miljon saker att göra idag" så menar man inte bokstavligen en miljon saker?
Citera
2021-07-25, 22:41
Medlem
cleovarnamnets avatar
Brukar Felicia också håna överviktiga, med tanke på att hon här populärt omnämns som Fetlicia eller Lill-tunnan? (Eller Åldringsrånaren, vilket inte är korrekt. Rån är grövre än stöld, vid rån krävs även att man med våld eller hot om våld har tillförskaffat sig något. Hon rånade inte damen, hon bestal henne. Vilket förstår är jäkligt lågt och omoraliskt gjort, men hon hotade henne knappast med kniv eller misshandel. Rätt ska vara rätt.)

Jag tror att det sociala arvet har varit svårt att bryta sig fri från inom familjen. Längre bak i tråden har någon hävdat att mamma/mormor Marita även hon stal.
Att Anna vägrar erkänna att något hon gjort är fel påminner mig om en bekant, som jag vet har haft en tuff barndom med en förälder hon inte upplevde sig vara älskad av. Jag undrar om även Anna under uppväxten hela tiden har känt sig kritiserad och att hon inte har dugit. När man tittar på min bekant, en väldigt intelligent och kompetent person i övrigt, förstår man hur djupt såna sår kan ligga och hur mycket de tyvärr påverkar henne även som vuxen.
Både Anna och Felicia retuscherar ju sina bilder in absurdum, dessutom helt i onödan. Lätt att tänka att de är ytliga och fåniga, men det kan ju ligga betydligt djupare, som sagt var.
Felicia må vara överviktig (som barn väldigt överviktig, vilket troligen har gett henne grundläggande dåligt självförtroende även som vuxen), men jag tycker verkligen att hon är vacker.

https://stoppapressarna.se/sites/def...lbum/book7.jpg

https://stoppapressarna.se/sites/def...book_stor5.jpg

Även som ung och väldigt överviktig vad hon supersöt:
https://cdn02.nyheter24.se/c2c283ab0...icia_book2.jpg

Jag tycker att Felicia ser mycket bättre ut än Bianca Ingrosso när det kommer till grunddragen.
Sorry om det blev osammanhängande, min poäng är iaf att kanske både mor och dotter lider av extremt dåligt självförtroende bottnat bland annat i ett socialt arv (av att inte duga på olika sätt, av att tidvis vara gravt överviktiga, att inte studera över huvud taget, att stjäla fastän man troligen vet med vilket förakt samhället med rätta ser på det).
Citera
2021-07-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Brukar Felicia också håna överviktiga, med tanke på att hon här populärt omnämns som Fetlicia eller Lill-tunnan? (Eller Åldringsrånaren, vilket inte är korrekt. Rån är grövre än stöld, vid rån krävs även att man med våld eller hot om våld har tillförskaffat sig något. Hon rånade inte damen, hon bestal henne. Vilket förstår är jäkligt lågt och omoraliskt gjort, men hon hotade henne knappast med kniv eller misshandel. Rätt ska vara rätt.)

Jag tror att det sociala arvet har varit svårt att bryta sig fri från inom familjen. Längre bak i tråden har någon hävdat att mamma/mormor Marita även hon stal.
Att Anna vägrar erkänna att något hon gjort är fel påminner mig om en bekant, som jag vet har haft en tuff barndom med en förälder hon inte upplevde sig vara älskad av. Jag undrar om även Anna under uppväxten hela tiden har känt sig kritiserad och att hon inte har dugit. När man tittar på min bekant, en väldigt intelligent och kompetent person i övrigt, förstår man hur djupt såna sår kan ligga och hur mycket de tyvärr påverkar henne även som vuxen.
Både Anna och Felicia retuscherar ju sina bilder in absurdum, dessutom helt i onödan. Lätt att tänka att de är ytliga och fåniga, men det kan ju ligga betydligt djupare, som sagt var.
Felicia må vara överviktig (som barn väldigt överviktig, vilket troligen har gett henne grundläggande dåligt självförtroende även som vuxen), men jag tycker verkligen att hon är vacker.

https://stoppapressarna.se/sites/def...lbum/book7.jpg

https://stoppapressarna.se/sites/def...book_stor5.jpg

Även som ung och väldigt överviktig vad hon supersöt:
https://cdn02.nyheter24.se/c2c283ab0...icia_book2.jpg

Jag tycker att Felicia ser mycket bättre ut än Bianca Ingrosso när det kommer till grunddragen.
Sorry om det blev osammanhängande, min poäng är iaf att kanske både mor och dotter lider av extremt dåligt självförtroende bottnat bland annat i ett socialt arv (av att inte duga på olika sätt, av att tidvis vara gravt överviktiga, att inte studera över huvud taget, att stjäla fastän man troligen vet med vilket förakt samhället med rätta ser på det).
Det är tur att du ser något vackert hos madam och fröken Book! Dessa två är skapade till att uppträda i en Shrek-show Helknäpp bägge två Isch
Citera
2021-07-25, 23:04
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Det är tur att du ser något vackert hos madam och fröken Book! Dessa två är skapade till att uppträda i en Shrek-show Helknäpp bägge två Isch
Deras uppförande är förstås under all kritik, och ja, knäppa i
många avseenden, men det kanske finns orsaker till det som sagt var… men jag kan ärligt inte fatta att man tycker att de dragmässigt är fula. Speciellt Felicia är ju vacker. Anna snygg/söt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in