Citat:
Ursprungligen postat av
jenjoh75
Men vems mat är det hon visar upp? Det kan ju inte vara hennes ...
En del serverar lite arabiskt vid sidan för det är gott. Andra för att låtsas att de är lite internationella. Hummus och olivolja. Vitlök nämner hon aldrig. Hon kanske inte tycker om det?
Nu var det väl den tjocka dottern som stått för maten, medan Roberta stod vid grillen. Något jag tänkt på i det så kallade matriarkatet är att Anna ändå vill ha det traditionellt. Hon är hemmafru, han kör bil och klipper gräs. Hon diskar och tvättar och bäddar sängen. Han grillar hon lagar mat.
Om lilltunnan stått för maten har väl hon dukat, antar jag. Men Anna vet ju inte heller hur man dukar, så okunskapen har gått i arv. Roberta förstår ingenting, han är från Barcelona.
Det var roligt för Anna att bli firad av familjen... men vilken familj? Ingen utom Roberta är med på bild. Vilka var där? Pedofilen verkar leva sitt eget liv någon annanstans. Är vi säkra på att han är Robertas? Tycker både hans beteende och faktiskt utseende påminner mer om turkens. Kan Anna ha varit otrogen? Flisan är ju en kopia av morsan, men pedofilen liknar ingen. Lillstumpan jobbar väl dubbel heltid för att ha råd med studentkepsen. Undrar om hon funderar på att läsa vidare, eller siktar på kassan hos Ica?
Familjen passar helt skamlöst på att besöka Valvet. Har de bytt ägare? Trodde de inte var välkomna där igen? Nu låtsas Anna som att det är hennes favoritrestaurang och gör ogenerat reklam för dem. Tror hon verkligen att de går på samma blåsning två gånger i rad?
Sedan förstår jag inte riktigt dagens flöde. Åker de hem från Valvet för att sätta sig vid grillen och äta en gång till? Flintan kanske är duktig på matlagning, men den där tårtan var pretty fucking far from ett mästerverk. Gräddtårta med jordgubbar. Anna petade nog bort frukten .