Citat:
Ursprungligen postat av
shaftesbury
Hade Lilla Anna haft en ponny så hade den säkerligen dykt upp i någon av hennes magnifika bakverk.
Hon bakade väl in sin mammas ansikte i någon tävling vill jag minnas?
Så varför inte en ponny, fast det krävs nog en hel del deg och en stor ugn för att lyckas med det.
Gjorde hon det? Hade mammans ansikte som motiv på tårtan? Det verkar lite creepy tycker jag.... "Nu barn ska vi äta upp mormors ansikte!" eller vaddå?
Jag undrar också kring den där påstådda ponnyns existens? Jag undrar om hon inte till och med sagt att det var en "miniatyrponny", vilket kan förklara varför hon inte kunde lära sig att rida på den. Men vare sig hon menade falabella eller amerikansk miniatyr så är de väl väldigt dyra- men var kanske inte det på den tiden? Men om hon menade en vanlig shettis så kan ju de vara nog så billiga och en sådan kan hon ju alla gånger suttit på ryggen på.
Men just märkligt om ponnyn inte visas på bild och det faktum att hon tedde sig som att hon aldrig suttit på en häst, eller tagit hand om en tyder ju på att det inte är sant att hon haft någon... Men varför hittar man på att man haft häst, kan rida etc. Helt samma som Hollywoodfru Persson som minsann tävlat och varit en fantastisk lovande ryttarinna som barn. Hon tedde sig också som om hon aldrig suttit på en häst och dottern såg mer van och avslappnad ut fast dottern tydligen aldrig heller suttit på hästryggen. Men nu är ju detta tråden om Anna Book. Jag bara undrar om dessa damer på något vis lider av samma diagnos? Men den ena får aggressionsutbrott stup i kvarten, den andra får gråtattacker. Båda verkar ju hur som helst tro sig vara världsbäst på allt, vackra och underbara och otroligt lättkränkta både av människor och av livet i stort.
Tillägg: Plus att båda har lite makabra fuffens för sig. Att äta en tårta i form av sin mammas ansikte- om det var det som menades`?- verkar ju sinnessjukt och något som även GP kunde göra- gapskrattande som en cartoonhäxa... Men bägge skulle nog bli hemskt kränkta och hysteriska om någon annan gjorde så mot dem själva.