Citat:
Ursprungligen postat av
mrsgeggamojja
Noterar att även Åza och My slutat följa varandra (alternativt blockat varandra) på IG. Inte bara Booken alltså....
Enligt kommentarer på Bloggbevakning verkar My vara sur på Åza kring någon hälsoresa.
Jag funderar lite och undrar om det kan vara så att vi har misstolkat det hela och det är så att Annas blockering av Åza egentligen utgår från att My var irriterad pga att hon tyckte att Åza svikit henne? My kanske hade berättat om det hela för Anna som direkt blockade Åza medan My själv avvaktade eller inte orkade ta itu med det förrän nu. En sådan turordning verkar mer trolig eftersom Åza ju skrivit att hon inte förstod varför Anna blockerade henne eftersom konflikten är med My och inte med Anna. Lite rörigt skrivet men jag försöker förklara hur jag tänker:
Enligt kommentarerna nedan får vi reda på att My är sur på Åza.
My berättar om konflikten med Åza för Anna men är själv för utmattad och sjuk för att orka blockera Åza på en gång men Anna orkar givetvis att både blockera och ta upp fajten med Åza fast hon inte har med konflikten att göra eftersom det är Annas huvudsakliga jobb och livsmening.
Så därför blockerar hon Åza som givetvis inte förstår varför eftersom det ju är My hon har en konflikt med, inte Anna.
Anna skriver något om en vän som sviker, MEN vännen har inte svikit Anna i första hand utan My.
Anna twistar det hela förstås så att konflikten även ska beröra henne fastän det inte gör det. Narcissism Deluxe som vanligt! "Allt ljus på mig-syndromet" sviker aldrig Anna oavsett situation. My orkade förstås inte blockera Åza förrän nu pga sin sjukdom.
https://nyheter24.se/bloggbevakning/...lagg/#comments
Citat:
Stämmer det att My också är ovän med Åza?
Nu kan väl nån skriva vad som hänt!
Svara
Anonym / 2021-04-09 17:49 Det verkar så ja. Kanske är det för att Åza ska ha nån form av hälsoresa typ som My brukar göra så My kanske är sur för det och tycker att Åza snott hennes koncept och konkurrerar. Eller så kanske det är så att Åza sagt något om Booken och My har skvallrat, typ, kanske kryddat och förvridit det också vem vet.
Svara
Anonym / 2021-04-09 18:57 Synd att inte My förstår vem som är en äkta vän.