2021-04-10, 15:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Tittade på storyn där hon ligger i offerkofta, noterar flera ggr att filtret inte hänger med ...hon skapar hela tiden allt drama själv med sin otrevliga attityd

Hennes live-filter får henne att se ut som Frankensteins monster. Men det kanske inte syns i hennes egen telefon? Det kanske bara släpar efter hos oss som tittar?

Jag har sett en del bilder på Anna när hon sitter framför telefonen eller teven och där hon har glasögon. Det kanske är så att hon inte riktigt ser sig själv så tydligt i hennes egen telefon? Jag undrar även om hon har täckt över alla speglar i hemmet för att slippa se sig själv i verkligheten?
Citera
2021-04-10, 15:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Märkligt, jag får upp henne när jag söker på henne, blockad kanske?

När jag söker utan att vara inloggad går det bra men loggar jag in med fejkkontot så är hon borta. Hon är kanske tillräckligt smart för att förstå att det möjligen var ett bluffkonto.
Citera
2021-04-10, 15:53
Medlem
kanske redan postats här men detta tycker jag är roligt o det är på Erkwiks story..

https://postimg.cc/yJf7qQyv
Citera
2021-04-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
När jag söker utan att vara inloggad går det bra men loggar jag in med fejkkontot så är hon borta. Hon är kanske tillräckligt smart för att förstå att det möjligen var ett bluffkonto.
Hon påtalar ju med jämna mellanrum hur bra koll hon har på vem som är troll men de flesta är kvar utan problem, så det var nog mest en tillfällighet att hon prickade rätt med blockafingret.
Citera
2021-04-10, 16:50
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hon påtalar ju med jämna mellanrum hur bra koll hon har på vem som är troll men de flesta är kvar utan problem, så det var nog mest en tillfällighet att hon prickade rätt med blockafingret.

Var ju hysteriskt roligt när hon stirrade djupt in i kameran å tilltalade trollet som hon minsann visste satt och ”reckade” liven. Att hon minsann visste och SÅG att personen var inne med FLERA fejkkonton. 😂😂
Citera
2021-04-10, 17:36
Medlem
Noterar att även Åza och My slutat följa varandra (alternativt blockat varandra) på IG. Inte bara Booken alltså....
Citera
2021-04-10, 17:36
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75

Förmodligen, jaja inte mycket att göra. Får än sålänge nöja mig med folks bilder här. Vill ju dock läsa när det blir drama och anna blir hysterisk över en fråga om vilken mjölk hon använder
Citera
2021-04-10, 18:08
Medlem
Magictrixs avatar
Hon ligger i sängen och tycker synd om sig själv. "Ska man behöva acceptera hat och hot för att man är offentlig?" undrar hon. Det kan hon fundera på.

I den här tråden finns en del hat. Men hon läser ju aldrig här, så det kan ju inte hon veta. Återstår då hennes konto på Insta. Jag har aldrig sett en hel "live", men korta inhopp har jag sett. Något hot har jag aldrig sett. Inte något hat heller.

Vad är hat? Hat är när man uttryckligen uttrycker att man tycker illa om en människa. Jag tycker illa om Anna Book. Hatar jag henne? Ja, antagligen. När jag bara läser och tittar på bilderna älska jag henne. Men inte av det skäl Anna tror. Jag älskar när hon målar in sig i hörn eller ljuger eller bara klantar till det i största allmänhet och försöker rädda situationen. I vissa stunder tror man faktiskt att det är Mr Beam man tittar på.

Men så halkar jag ibland in på liven. Då kan inga filter i världen rädda världens största ego från att sitta och själv hata och vara oförskämd. Hennes språk borde förses med varningsetiketter. Svordomar är bara ett bevis på att man har ett dåligt ordförråd. Då hatar jag Anna. Men jag har aldrig skrivit det till henne. Ingen annan heller.

Det är när hennes "fans" börjar ställa besvärliga frågor hon känner sig hatad. Helst ska man bara fråga om hennes schampo eller ge hennes konstgjorda filter-alter ego en komplimang. Gör man inte det känner sig Anna hatad. Det är ett stört beteende. Det är ett förvuxet barn vi ser.

Att vara en offentlig person är något man väljer. När Anna en gång i tiden var en artist var hon en tönt. Tuffa killar lyssnade på popmusik eller rock. Det var småsystrar som lyssnade på Anna Book eller Pernilla. Carola växte upp och började sjunga gospel och till och med psalmer. Pernilla la sin solokarriär på hyllan när hon skaffade barn. Hon blev skådespelerska istället. Hon groomade in sina musikaliska barn i samma fålla. Anna fick också chansen. Hon var med i ett par musikaler och fick göra en popskiva. Varför hon inte får göra fler skivor beror på att ingen ville höra henne sjunga något annat än ABC. Varför hon inte fick göra fler musikaler vet jag däremot inte. Med facit i hand kan man ju fundera på om producenterna och de andra medlemmarna i ensemblen inte orkade med henne?

Hon släpar sitt eget namn i smutsen, men förstår inte det själv. Skulle hon komma till självinsikt om vilket vrak hon är, är frågan om hon skulle orka leva med den insikten. Jag är rädd att det här är en historia som aldrig kan få ett lyckligt slut. Hon har frivilligt valt att vara offentlig och då får man ta en del skit. Det kommer med jobbet. Hon har uppenbarligen inte förstått det. Hon vill kunna sitta på en tron och uttrycka vad som helst oemotsagd. Problemet är bara att hon inte har en tron. Hon har en pinnstol i köket som snart kommer brista på grund av överbelastning.
Senast redigerad av Magictrix 2021-04-10 kl. 18:10.
Citera
2021-04-10, 18:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
Noterar att även Åza och My slutat följa varandra (alternativt blockat varandra) på IG. Inte bara Booken alltså....

Enligt kommentarer på Bloggbevakning verkar My vara sur på Åza kring någon hälsoresa.

Jag funderar lite och undrar om det kan vara så att vi har misstolkat det hela och det är så att Annas blockering av Åza egentligen utgår från att My var irriterad pga att hon tyckte att Åza svikit henne? My kanske hade berättat om det hela för Anna som direkt blockade Åza medan My själv avvaktade eller inte orkade ta itu med det förrän nu. En sådan turordning verkar mer trolig eftersom Åza ju skrivit att hon inte förstod varför Anna blockerade henne eftersom konflikten är med My och inte med Anna. Lite rörigt skrivet men jag försöker förklara hur jag tänker:

Enligt kommentarerna nedan får vi reda på att My är sur på Åza.

My berättar om konflikten med Åza för Anna men är själv för utmattad och sjuk för att orka blockera Åza på en gång men Anna orkar givetvis att både blockera och ta upp fajten med Åza fast hon inte har med konflikten att göra eftersom det är Annas huvudsakliga jobb och livsmening.
Så därför blockerar hon Åza som givetvis inte förstår varför eftersom det ju är My hon har en konflikt med, inte Anna.
Anna skriver något om en vän som sviker, MEN vännen har inte svikit Anna i första hand utan My.
Anna twistar det hela förstås så att konflikten även ska beröra henne fastän det inte gör det. Narcissism Deluxe som vanligt! "Allt ljus på mig-syndromet" sviker aldrig Anna oavsett situation. My orkade förstås inte blockera Åza förrän nu pga sin sjukdom.

https://nyheter24.se/bloggbevakning/...lagg/#comments

Citat:
Stämmer det att My också är ovän med Åza?
Nu kan väl nån skriva vad som hänt!
Svara
Anonym / 2021-04-09 17:49 Det verkar så ja. Kanske är det för att Åza ska ha nån form av hälsoresa typ som My brukar göra så My kanske är sur för det och tycker att Åza snott hennes koncept och konkurrerar. Eller så kanske det är så att Åza sagt något om Booken och My har skvallrat, typ, kanske kryddat och förvridit det också vem vet.
Svara
Anonym / 2021-04-09 18:57 Synd att inte My förstår vem som är en äkta vän.
Citera
2021-04-10, 19:03
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Enligt kommentarer på Bloggbevakning verkar My vara sur på Åza kring någon hälsoresa.

Jag funderar lite och undrar om det kan vara så att vi har misstolkat det hela och det är så att Annas blockering av Åza egentligen utgår från att My var irriterad pga att hon tyckte att Åza svikit henne? My kanske hade berättat om det hela för Anna som direkt blockade Åza medan My själv avvaktade eller inte orkade ta itu med det förrän nu. En sådan turordning verkar mer trolig eftersom Åza ju skrivit att hon inte förstod varför Anna blockerade henne eftersom konflikten är med My och inte med Anna. Lite rörigt skrivet men jag försöker förklara hur jag tänker:

My berättar om konflikten med Åza för Anna men är själv för utmattad och sjuk för att orka blockera Åza på en gång men Anna orkar givetvis att både blockera och ta upp fajten med Åza fast hon inte har med konflikten att göra eftersom det är Annas huvudsakliga jobb och livsmening.
Så därför blockerar hon Åza som givetvis inte förstår varför eftersom det ju är My hon har en konflikt med, inte Anna.
Anna skriver något om en vän som sviker, MEN vännen har inte svikit Anna i första hand utan My.
Anna twistar det hela förstås så att konflikten även ska beröra henne fastän det inte gör det. Narcissism Deluxe som vanligt! "Allt ljus på mig-syndromet" sviker aldrig Anna oavsett situation. My orkade förstås inte blockera Åza förrän nu pga sin sjukdom.

Om nu My verkligen är bipolär har Anna fått något att bita i. Oberoende av vilken typ av diagnos det är besitter inte Anna verktygen för att hantera detta. Möjligen kan Kin vara mer initierad där, av någon anledning tror jag det. Anna har ju ett antal diagnoser själv, men det vet hon inte om ännu. Hon projicerar sina klavertramp på sin feldiagnostiserade kropp istället.

Bipolaritet kan man inte krama bort. Det kommer Anna snart bli varse. I bästa fall kommer My "bara" att svika Anna grundligt. Men det kommer inte My att kunna hjälpa. Det är hennes sjukdom som kommer att svika Anna. I värsta fall kan det leda till att någon blir skadad eller värre. Om Anna sviker My kan hon faktiskt, beroende på tillstånd, till och med bränna ner Annas hus. När hon mår bra och äter medicin är hon säkert världens roligaste kompis att ha.

Åza ska åka/leda någon hälsohelg om en månad. Lite yoga, lite god mat, lite skumpa och en föreläsning med längdhopparen Erika Johansson. Låter rätt najs faktiskt. Synd att jag inte kan yoga bara. Annars hade jag hakat på. Inte dyrt heller. Jag kan tänka mig att My kanske skulle ha varit med där. Men eftersom hon är inlagd på hispan på obestämd framtid så kanske de fick kalla in Erika istället? Nåja, en virvel i sandlådan blev en sandstorm när Anna elegant störtade in.
Citera
2021-04-10, 19:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Åza har skrivit en liten träffande text på sin blogg: "Hej vänner, hur man än vänder sig så har man ändan där bak och somliga har en förmåga att bita sig i svansen. Andra inte." Hm...
Citera
2021-04-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om nu My verkligen är bipolär har Anna fått något att bita i. Oberoende av vilken typ av diagnos det är besitter inte Anna verktygen för att hantera detta. Möjligen kan Kin vara mer initierad där, av någon anledning tror jag det. Anna har ju ett antal diagnoser själv, men det vet hon inte om ännu. Hon projicerar sina klavertramp på sin feldiagnostiserade kropp istället.

Bipolaritet kan man inte krama bort. Det kommer Anna snart bli varse. I bästa fall kommer My "bara" att svika Anna grundligt. Men det kommer inte My att kunna hjälpa. Det är hennes sjukdom som kommer att svika Anna. I värsta fall kan det leda till att någon blir skadad eller värre. Om Anna sviker My kan hon faktiskt, beroende på tillstånd, till och med bränna ner Annas hus. När hon mår bra och äter medicin är hon säkert världens roligaste kompis att ha.

Åza ska åka/leda någon hälsohelg om en månad. Lite yoga, lite god mat, lite skumpa och en föreläsning med längdhopparen Erika Johansson. Låter rätt najs faktiskt. Synd att jag inte kan yoga bara. Annars hade jag hakat på. Inte dyrt heller. Jag kan tänka mig att My kanske skulle ha varit med där. Men eftersom hon är inlagd på hispan på obestämd framtid så kanske de fick kalla in Erika istället? Nåja, en virvel i sandlådan blev en sandstorm när Anna elegant störtade in.

Dessa yoga resor med Erika har Åza gjort tidigare så det är inget nytt men det är kanske så att My är avvis att Åza kan genomföra detta och inte hon därav sviken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in