Citat:
Ursprungligen postat av
PinkLacey
Jag tror inte du vet vad undergiven är.
Tvärtom är det Annas sätt att styra och kontrollera hemmet och känna att hon är viktig.
Och Anna har alltid hållit på så här. Anna boar och är en hemmafru.
Och om man pluggar hela veckan sen jobbar lördag och söndag så kan det väl vara jätteskönt att få hjälp med att bädda rent så man bara kan dusch och sen slänga sig i sängen.
Jag hade då aldrig några problem med att mina föräldrar gick in i mitt rum när jag var tonåring. Varför skulle jag ha det?
Och du vet väl vilken relation Anna har med sina barn så det är inget konstigt alls.
Och det finns tyvärr många föräldrar som sköter all markunderhållning åt sina barn. Man kan inte bara utgå från sina egna erfarenheter.
Det var väldigt vad du tog åt dig hårt av att föräldrar bäddar barnens sängar. Sedan finns det andra sätt att vara undergiven på än rent sexuella. Ett sätta kan vara att söka bot genom att uppoffra sig för andra, av olika skäl. Men...
Nu är det live! Av någon anledning sitter hon i bilen och är lika bitter, uppkäftig och jävlig som vanligt igen. Så jag tar tillbaka allt jag skrev tidigare. Anna är inte undergiven, hon drivs av en agenda. Och helvete vad stor hon är nu. Jag blev faktiskt orolig. Snart blir det nog permobil på riktigt. De där kanelbullarna satt där de skulle.
Hon berättar att hon inte firar påsk. Oklart varför. Hon har ju antytt att hon skulle vara religiös nu, men hon nämner inget om Jesus alls. Däremot erkänner hon att hon är deprimerad och därför inte orkar göra någon påsk. Men det lilla egot glömmer såklart bort att hon inte bor ensam i huset. Man får uppfattningen om att om Anna inte vill ha fjädrar och påskris så blir det inget sådant. Hon ser nästan hotfull ut när hon säger det.
Någon frågar om hon ska laga mat på Cookalong igen. Anna ljuger och fabulerar ihop (åh, hon är så tydlig i sitt kroppspråk när hon ljuger) och säger att det har hänt en del saker - på grund av Coronan - som hon inte kan rå över så det ligger på is. Hon vill inte säga mer eftersom det inte angår henne.
Ett ganska sjukt svar. Hon hade kunnat säga att någon i teamet drabbats av Corona, om det är så. Det var väl inget mer med det? Man ser hur hennes två hjärnceller slår gnistor medan hon formulerar sig. Det korrekta svaret är naturligtvis att hon inte hade tillräckligt med tittare så produktionsbolaget har tackat för sig. Eller också hade de inte råd att betala fakturan? Det är väl därför Vanessa får jobba extra hårt nu? För att betala morsans påhitt.