Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Citat:
Jag var i skogen idag, ensam med musik i lurarna och lämnade mobilen hemma
Bästa för själen...men saker kommer ändå tillbaka
Bara att bita ihop och kämpa
Jag undrar
1 hade hon dammat av en gammal freestyle?
2 satt den såhär?
https://images.app.goo.gl/ERJGn51dk83s2ZSL7
Underbar spaning! Jag gissar personligen att hon gick så djupt in i skogen att hon ändå inte skulle haft täckning på en telefon. Mest troligt är nog ändå att hon dammade av sin gamla mp3-spelare. Hon har säkert en som är fulladdad med hennes egna låtar enbart. Det tog väl tio minuter innan batteriet dog.
Musik ÄR bra för själen. Riktig musik. Annas musik är dålig för själen. På riktigt. Det skapar en tillfällig verklighetsflykt.
"men saker kommer ändå tillbaka". Ja, vad var det jag sa. Så fort skiten tystnar är eländet tillbaka. Dåligt för själen.
"Bara bita ihop och kämpa." Nja, det kan vara bra om man är nära att nå något man kämpat för. Men när det gäller ångest eller andra ledsamheter är det bäst att rida ut stormen. Allt sker av en anledning. Ibland är motgångar helt enkelt ett bevis på att man försöker uppnå något som är orimligt eller i alla fall utom ens egen kontroll. Då får man ta förlusten och gå vidare och hitta ett mål som är uppnåeligt.
Pepp är bara bra om man tror man kan uppnå något bra. Saknar man självinsikt och andra säger att det man gör är dåligt, då kanske man faktiskt ska ta till sig det och inse att alla är bra på något, men just det här var inte min grej.
Tack och hej leverpastej, carpe fucking diem, döm ingen som inte gått en mil i någon annans boxershorts. Vad säger räven?