2021-02-13, 14:36
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Jag tror hon har rätt på ett sätt.

De fick loss några miljoner i mellanskillnad mellan den skabbiga lägenheten i Solna och denna felrenoverade sommarstuga. Och Jobejtoooos pappa låter väl det bli som en del av ett förtida arv.
Men dessa pengar kommer snart vara borta - som vanligt när det gäller Anna.

Detta matlagningsevent gjorde Anna inte för pengarna. Det var nog hennes minsta drivkraft.
Som vanligt är det hennes narcissism som är orsaken till att hon ständigt vill synas och höras.

Ska vi tro på oss själva i den här tråden och samtidigt se över vad familjen verkligen gör offentligt, ja då tog pengarna slut långt innan jul. Inga julklappar eller andra inköp. Helt plötsligt har Roberto öppnat plånboken och hyr in ett helt kamerateam en gång i veckan. Ska vi minimera deras lön och utrustning borde det kosta minst 4-5.000 kronor per tillfälle. Då räknar jag inte in matinköp, bensin och elförbrukning.

Anna har sagt flera gånger nu att hon betalat allt själv ur egen ficka. Det är ju inte sant, eftersom hon inte har några inkomster. Då återstår att Roberto betalar. Alternativt att gänget bakom Cookalong ställer upp gratis då Hyacinthia fört dem bakom ljuset och berättat om sina 54.000 följare. Men då hade de nog knappast ställt upp en tredje gång med fyra mutade åskådare.

Är de dessutom vänner till Roberto, som Anna också påstod i någon live, kommer de inte undan att smita från fakturorna den här gången. Ja, såvida inte Roberto är beredd att avstå från den vänskapen vill säga. Men nu ställer han upp själv, så ja, de betalar nog. Men hur? Har de tagit nya lån på huset?
Citera
2021-02-13, 15:00
Medlem
moralhoras avatar
Om de är vänner/bekanta till Roberto så är det möjligt att de ställer upp med tid och utrustning själva då de hoppas att andra influencers ska nappa på deras erbjudande. Om inte annat så bidrar Anna till deras portfolio då de kan visa upp hur deras kamerautrustning etc funkar för potentiella kunder. Skulle förklara varför det fortfarande är igång trots svalt intresse.

Jag har liksom svårt att tro att det inte är ont om pengar i hushållet - som sagt inga julklappar, Attefallshuset verkar ha lämnats till sitt öde, det skymtades till en carport som såg ut att också vara halvfärdig...
Citera
2021-02-13, 15:26
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om de är vänner/bekanta till Roberto så är det möjligt att de ställer upp med tid och utrustning själva då de hoppas att andra influencers ska nappa på deras erbjudande. Om inte annat så bidrar Anna till deras portfolio då de kan visa upp hur deras kamerautrustning etc funkar för potentiella kunder. Skulle förklara varför det fortfarande är igång trots svalt intresse.

Jag har liksom svårt att tro att det inte är ont om pengar i hushållet - som sagt inga julklappar, Attefallshuset verkar ha lämnats till sitt öde, det skymtades till en carport som såg ut att också vara halvfärdig...

Det vore ju lätt att tro att Anna medvetet ljuger när hon säger att hon betalar allt ur egen ficka. Dels för att det låter bra och ger en bild av att hon har råd med stora omkostnader för skojs skull. För hon gör ju verkligen bara det här för skojs skull. Det kan ju lätt vara värt minst 20-30.000 i månaden. De ska ju ändå äta... Men hade de haft de pengarna hade de nog slösat bort dem på annat. Det är därför jag tror alla inblandade stoppar huvudet i sanden och bara kör.

Jag tänkte att de skickade en faktura efter varje utfört uppdrag, men de har kanske valt att vänta och se. Kanske var de sjyssta och bjöd på sin insats första gången, då det inte kom någon gäst. Nu när de fått lite fart på kalaset kommer nog en räkning, men det brukar ju vara minst 14 dagar på dem. Anna som den senaste tiden gjort det till en liten grej att skryta om sitt ointresse för enheter som tid, avstånd, temperaturer och annat skiter såklart i pengar också. Hon har ju vuxit upp med att man inte pratar om pengar. Så hon kör på. När räkningen förfallit kommer hon att känna att det här var inte riktigt rätt forum för henne. Nästa steg blir att ge ut en egen kokbok istället. Då blir det Flisan som får jobb som spökskrivare.
Citera
2021-02-13, 15:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det vore ju lätt att tro att Anna medvetet ljuger när hon säger att hon betalar allt ur egen ficka. Dels för att det låter bra och ger en bild av att hon har råd med stora omkostnader för skojs skull. För hon gör ju verkligen bara det här för skojs skull. Det kan ju lätt vara värt minst 20-30.000 i månaden. De ska ju ändå äta... Men hade de haft de pengarna hade de nog slösat bort dem på annat. Det är därför jag tror alla inblandade stoppar huvudet i sanden och bara kör.

Jag tänkte att de skickade en faktura efter varje utfört uppdrag, men de har kanske valt att vänta och se. Kanske var de sjyssta och bjöd på sin insats första gången, då det inte kom någon gäst. Nu när de fått lite fart på kalaset kommer nog en räkning, men det brukar ju vara minst 14 dagar på dem. Anna som den senaste tiden gjort det till en liten grej att skryta om sitt ointresse för enheter som tid, avstånd, temperaturer och annat skiter såklart i pengar också. Hon har ju vuxit upp med att man inte pratar om pengar. Så hon kör på. När räkningen förfallit kommer hon att känna att det här var inte riktigt rätt forum för henne. Nästa steg blir att ge ut en egen kokbok istället. Då blir det Flisan som får jobb som spökskrivare.
De får väl använda sina färdigheter med filter på mobilen så kanske maten ser ätlig ut när de publiceras i kokboken...
Citera
2021-02-13, 15:38
Medlem
TPLs avatar
Mars 2020. Annas "behöver inte arbeta":

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Knappt 1 år senare går hon på knäna.
Citera
2021-02-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Hmm, nytt matprogram på FB och nu med Roberto!
Funderar på att delta igen, det var helt ok förra veckan. Sedan har vi småsnikna människor som hemskt gärna vill se...

Det gör du rätt i om det är det du vill. Strunta i alla småsnikna, elaka människor som skriver här. Bara undrar, men vad får man för 119 kronor i dag? Inte mycket i a f.
Senast redigerad av Urre01 2021-02-13 kl. 16:42.
Citera
2021-02-13, 17:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Men då tar man väl smör? Vem lagar mat med Bregott? Jo, Anna gör det.

Man behöver nog inte smör heller alltid
Citera
2021-02-13, 18:09
Medlem
Hur har det gått för tunnan i dagens matlive?

Har varit helt uppslukad i kidnappningen av Blattelito att jag inte hunnit kolla tråden.
Citera
2021-02-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
I början av pandemin sa Anna att hon inte behöver jobba. Har hon glömt det?
Hon har också glömt att det är helt ointressant och oviktigt hur många som deltar.
Citera
2021-02-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
https://postimg.cc/gallery/qMjk5P6

Anna sitter och dricker och flabbar medan Felicia står och lockar hennes hår.
Hennes min säger väl allt.
Kortet längst ner är det som Felicia vill att vi ska tro att hon ser ut som.
Men varken hon eller mamma sysslar ju med filter 😉
Konstigt att man kan gå ner så fort i vikt bara att locka håret på sin mamma.
Citera
2021-02-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Konstigt att man kan gå ner så fort i vikt bara att locka håret på sin mamma.
Vad fräckt av Anna att använda ett filter på sig själv och se yngre ut än Felicia som ser ful och tjock ut. Den sista bilden är en filterbild på Felicia som jag sett förut.
Citera
2021-02-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Anna har inte ens en susning om vem Kasia var. Hon snappar upp o apar efter vad andra lägger upp. Anna har noll koll.
Att den här tråden är så lång har Anna (+ 2 av barnen) byggt upp själva. Anna är ingen artist eller kock hon är en hemmafru som har bekräftelse behov. Skulle hon sluta liva så skulle snart tråden dö ut. Primadonnan vill synas till varje pris även om hon gör bort sig. Eftersom du läser här Anna så kan jag säga Lena PH, Pugh, Lundel m.m m.m är artister. Du är en föredetting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in