2021-01-27, 16:11
Medlem
cece123s avatar
Åh, I just looove Anna, som aldrig äter fläskkött, måste dock berömma Anna för hennes förmåga att oförtrutet ljuga på eller ska jag säga omdefinera sanningen..
https://www.koket.se/anna_bok/varmra...lygande_jacob/
Citera
2021-01-27, 16:12
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Premiär!! Äntligen kan jag presentera ett nytt litet enkelt koncept som kommer finnas på Facebook CookTogether med Anna Book
Varför har hon valt ett engelskt felstavat namn och ”med” på svenska? Var det inte tillräckligt coolt med ”Laga mat med Anna Book”?

Detta kommer bli sååååå kul! Speciellt om just DU vill delta!
Ja, just DU!!!!!!! gör det hela särskilt kul.

Du måste ha ett Facebook konto och där finner du precis all info om mina kommande MatLIVEs
Hon menar egentligen att man måste adda henne som vän på FB för att kunna se info, som annars är dold för de som inte är vänner med henne.

Du betalar tryggt & säkert enligt konstens alla regler och på Facebook kommer anvisningarna att vara tydliga & enkla Vi har satt ett introduktionspris på 119kr och då skriver JAG recepten, inköpslistan / listorna - samt tipsar om verktyg och tillbehör som kommer att behövas Tanken är att det ska vara inspirerande och lustfyllt med mycket glädje och pepp i köket
Då var det dags. Här är Annas nästa misstag. Hur fan ska hon ta betalt över FB? Jag antar hon lägger ut det som ett event och då publicerar hon recepten där. Men om man har betalat för att få vara med där och upptäcker att man måste köpa en hushållsprodukt för att kunna laga maten, det kanske man inte har lust med? Eller om man helt enkelt inte tycker om eller tål maten som ska tillagas? Får man pengarna tillbaka då? Ska vi laga mat på lördag kanske jag behöver köpa en stavmixer i god tid och då behöver jag veta det nu om jag ska hinna planera inköpen.

Lördag den 30 januari kl. 17.00 är det dags iaf. tid för min första MatLIVE! Det är något som länge efterfrågats - LIVE matlagning med mig och nu sker det genom det här MatEventet på Facebook.
Ursäkta, men 17.00? Ska inte vara petig, men just på lördagkvällar känns det lite tajt. Särskilt om man inte får veta i förväg vad som ska tillagas. Eller får man det? De tio som kommer vara närvarande kanske inte gillar Annas mat just den dagen?

Och Nej! Detta är inget som efterfrågats överhuvudtaget.

Det riggas en studio hemma hos mig och jag hoppas att just du hänger på och lagar mat tillsammans med mig
Rigga en studio? Nu har nog tunnans storhetsvansinne flödat över. Eller har hon tvingat Roberto att köpa strålkastare och en selfiepinne? Framförallt har hon väl investerat i make up, ny klänning och några besök på skönhetssalongerna. Ska hon ha headset eller hur har hon tänkt lösa pratet när hon svettas runt i köket bland slamrande kastruller? Sänder hon med telefon kommer ingen höra ett skit vad hon säger.

Du i ditt kök och jag hemma i mitt. Det blir matlagning från hjärtat, enkelt men gott, ofta med spontana råd och flexibelt med lite bra vardagstips så som dukning och tänk kring att minska matsvinn och lite tips på hur man kan använda rester.
Ja, som vi misstänkte. Hellre än bra. Anna har ett stort hjärta när det handlar om henne själv. Spontana råd kring hur länge oxfilén ska vara i ugnen. Eftersom Anna själv har sagt att hon inte bryr sig om enheter som tid, temperaturer och avstånd blir det intressant. ”Stoppa in oxfilen i en varm ugn och ta ut den när den är klar”?

Där emellan blir det spontant snack som det blir när man lagar mat tillsammans och när jag är LIVE
Spontana tider och spontant snack. När Anna är LIVE betyder det att ni får stå ut med könsord och svordomar. Det har ni betalt för. Om er köttbit blir vidbränd så är det erat DJÄVLA PROBLEM HORUNGAR.

För att köpa din plats klickar du på länken i min biografi. Hoppas det ska smaka och väl mött på lördag
Vad fan är en biografi? Klickade på Om Anna och konstaterar att hon inte angett någon status för sin Relation… Någon länk hittade jag inte, men så är jag inte vän med henne heller.

OBS! Jag har INGA Sponsorer till detta.
Bra, då kan vi utgå ifrån att det inte är sockerfri yoghurt i maten.

Det är en privat satsning från min sida och vid samarbeten, så kommer det såklart att markeras & synas tydligt bara så att ni vet Ser framemot att få laga mat tillsammans med just DIG!
Det var ju inga samarbeten skrev du nyss… Och vi skiter väl i vilket om du nu skulle lyckas tigga till dig något. Nej, du ser fram emot att få laga mat för oss och alla styrkekramar du kommer få av dina fyra väninnor som skickar hjärtan.

Tips: var gärna 2 personer - då kommer ni hinna med att både laga mat och chatta med mig LIVE.
Bra, så är man ensam hinner man inte med? Kommer du hinna laga mat och chatta ensam? Eller har du din slav till hands?

Ställ frågor, kom med egna tips, visa ERA bilder efteråt med*cooktogethermedannabook*så kommer jag se alla underbara matmästerverk som ni skapat Let’s Cook!!!a
Tror det kommer bli problem för Anna om gästerna börjar ställa frågor. Ska man skapa ett mästerverk får man nog söka sig någon annanstans.

Det här vill man ju se med en påse popcorn i näven. Någon som orkar offra sig och kan skicka en fullänk?

Hahah, Anna Tooks idol Pernilla Wahlgren har ju precis börjat med matlagningsprogrammet yes chef så Anna ville inte vara sämre. 😉
Och eftersom Pernilla har en engelsk titel på sitt program så vill ju självklart Anna Took också ha det. Anna tycker hon är alldeles för stor för att inte nå internationell succé med sina matLIVES hehe. 😂
Citera
2021-01-27, 16:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelipuck
Såg att receptet inför lördag för 4 personer innehöll bla. en massa smör, 2 kg fast potatis, 10 dl vispgrädde och 1 kg kycklingfilé. Tycker 0,5 kg potatis, 2,5 dl grädde och 250 gram kyckling per person låter som enormt mycket kalorier.

Anna berättade ju i sin senaste live att hon förr i tiden hade fester för 60 ja upp till 80 personer, Receptet är väl beräknat på Mållgan och hans vänner, som Anna festar med..
Citera
2021-01-27, 16:47
Medlem
absolut koffes avatar
Jag förstår inte varför dom ska sända visa Facebook och ta betalt.
Varför startar dom inte bara en Youtube-kanal istället och försöker tjäna pengar där.

Då lär hon garanterat få fler tittare och tjäna pengar på oss som bara vill titta för att ha något att skratta åt.
Citera
2021-01-27, 16:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyy
Vi bryr oss, eftersom hon uppenbarligen ljuger när hon påstår att hennes problem har att göra med att hon äter för lite. Rekommenderat dagsintag för en vuxen kvinna är 1800-2000 kcal, att sätta i sig 2500 kcal på en måltid är galenskap

Nu är det i och för sig en festmåltid, men har man sett Annas IG har de ju lördag hela veckan.
Anna har öppnat sin mun på vid gavel numera och har återigen gått tillbaka till vanan att ha dålig kontroll över intagen i munnen.
Räkna kalorier funkar inte för henne, av vilken orsak vet vi, hon kan knappt räkna.
Annars är det ett bra sätt att hålla koll, att väga sig också men den sysslan överlåter Anna generöst till Roberto.
Anna har inte den ambitiösa förmågan, allt som kräver något dagligen av Anna får ju henne att bryta ihop
Om Anna var ödmjukare, mindre självupptagen och generösare med ärlighet, skulle hon nog få det gillande som hon så hett önskar.
Även om hon ljuger om det med..
Senast redigerad av cece123 2021-01-27 kl. 16:53.
Citera
2021-01-27, 16:58
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Varför startar dom inte bara en Youtube-kanal istället och försöker tjäna pengar där.

Då lär hon garanterat få fler tittare och tjäna pengar på oss som bara vill titta för att ha något att skratta åt.

Ja lite konstig val av plattform . Hon har det dessutom på hennes privata fb , där hon inte har fler följare än hennes vänner . Så även om eventet är offentligt kommer det inte nå ut till spec många .
Citera
2021-01-27, 16:59
Medlem
EssGunillAss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe

Det var min tanke också, varför inte youtube? Kul dock att Kärringen försöker.....men jag är säker på att det inte kommer funka. Snart får vi höra att laga mat Live på facebook inte är FINT NOG.

Potatisblomman är från https://www.ica.se/recept/krispig-po...-orter-726195/, Ica och där står receptet för 2 kg fast potatis för 8 portioner men Buuk har varit kreativ och ändrat från rosmarin till timjan. Potatis, sås och kyckling känns inte kreativt.... inte heller pannacotta
Citera
2021-01-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna berättade ju i sin senaste live att hon förr i tiden hade fester för 60 ja upp till 80 personer, Receptet är väl beräknat på Mållgan och hans vänner, som Anna festar med..

Precis! Hon berättade så fint för Moa att hon ”ofta hade middagar och bjudningar för 60-70 personer”. Varför ljuger hon om sånt? Fattar hon inte bättre än att ingen tror henne? Hon är så sorglig och en mycket liten människa. Fy fan.
Citera
2021-01-27, 17:07
Medlem
Magictrixs avatar
Ja ja, fyra personer har anmält sig. Alltid något. Synd bara att hon inte skriver vad det är hon ska tillaga. Man får gissa sig till maträtterna på hennes FB-event. Jag kunde i alla fall bara sen inköpslista i oordning.

Men två kilo potatis på fyra personer... Tänk på att en stoooor hamburgare är på 150 gram.

I övrigt förstår jag inte riktigt vitsen. Det finns tusentals recept där ute, både på video och i textform, som verkar oerhört mycket mer spännande än Annas kycklingfilé. Som hon själv skriver, vi gör det tillsammans. Det betyder som sagt, jag gör det själv och ni applåderar och betalar.

Eftersom Anna totalt saknar estetiskt sinne ska det bli kul att se resultatet och deltagarnas maträtter som hon lovat att tagga och lägga upp. Å andra sidan kanske det är de andra i familjen som signat upp sig för anonymt för att vara snälla?
Citera
2021-01-27, 17:20
Medlem
EssGunillAss avatar
Citat:
Ja ja, fyra personer har anmält sig. Alltid något. Synd bara att hon inte skriver vad det är hon ska tillaga. Man får gissa sig till maträtterna på hennes FB-event. Jag kunde i alla fall bara sen inköpslista i oordning.

Men två kilo potatis på fyra personer... Tänk på att en stoooor hamburgare är på 150 gram.

I övrigt förstår jag inte riktigt vitsen. Det finns tusentals recept där ute, både på video och i textform, som verkar oerhört mycket mer spännande än Annas kycklingfilé. Som hon själv skriver, vi gör det tillsammans. Det betyder som sagt, jag gör det själv och ni applåderar och betalar.

Eftersom Anna totalt saknar estetiskt sinne ska det bli kul att se resultatet och deltagarnas maträtter som hon lovat att tagga och lägga upp. Å andra sidan kanske det är de andra i familjen som signat upp sig för anonymt för att vara snälla?

En värld av brunt.... och en kycklingfilé indränkt i sås 🙄
Citera
2021-01-27, 17:25
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EssGunillAs
En värld av brunt.... och en kycklingfilé indränkt i sås 🙄

Jag reagerade också på att hon hade skrivit colorit soya. Det är väl ingen soya utan bara ett färgämne med socker och salt? Använder hon det som soya kommer de vara svarta i käften när de kommer till glassen. Jag var lite sugen att betala och titta på, men nu hoppar jag av.

Får hon tio tittare kanske hon får sin egen mat gratis i alla fall. Lycka till!
Citera
2021-01-27, 17:25
Medlem
Citat:

Fyra personer?! Vilket gensvar 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in