2020-12-28, 11:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag gissar på att det handlar om att plocka bort livmoder och äggstockar..
Sorry, såg att jag var tvåa på chansningen

Verkar rimligt, hon kommer att sakna sina röda mensveckor.
Anna tror ju dessutom att hon kan få barn och är superfertil, så det kommer väl att heta att hon gav upp tanken om fler barn vid 50 års ålder. Sedan kommer hon gråta ut om det.
😭😭😭😭 Staaaackars Anna.
Sedan kommer hon in i klimakteriet, får ännu svårare att gå ned i vikt, blir fetare, får fler rynkor, blir deppigare.
Bra där.
Citera
2020-12-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Har nu under mellandagarna ägnat mig åt att slökolla på ”Så mycket bättre”. Ett program som, tyvärr måste jag säga i efterhand, helt passerat mig. Har trott att det är en musikalisk variant av ”Stjärnorna på slottet”, dvs ett gäng avdankade kändisar som vill ha lite ny uppmärksamhet.

I efterhand när man tittat:

-Helen Sjöholms tolkning av Euphoria - WOW
-Benjamin Ingrosso - WOW

Osv, osv, osv...

Anna har ju varit tydlig med att hon velat vara med i programmet. Lite nyfiken på vilka grunder hon anser sig platsa då det är ett program för riktiga artister med talang och begåvning. Vad anser sig Anna kunna bidra till programmet?

Och, framför allt, skall artisterna "tolka" ABC på sitt eget sätt allihop?
Citera
2020-12-28, 11:27
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatshepsut2
Och, framför allt, skall artisterna "tolka" ABC på sitt eget sätt allihop?

För att inte tala om "Det finns en morgondag" som hon framförde i Melodifestivalen 1987. Obegripligt att den kom sist. Juryn förstod sig inte på Anna Books mäktiga tolkning av den låten. Och själv är hon märkligt tyst om denna prestation.

Och är det bara jag som saknat Anna Books medverkan i SVT:s hyllningsprogram till Marie Fredriksson nyligen, där gräddan av artister framförde den avlidna sångerskans bästa låtar. Men tänk vilket lyft till oanade nivåer Anna Book hade kunnat göra av "Ännu doftar kärlek", "Sparvöga" för att inte tala om "It must have been love". Skärpning, SVT!
Citera
2020-12-28, 11:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
För att inte tala om "Det finns en morgondag" som hon framförde i Melodifestivalen 1987. Obegripligt att den kom sist. Juryn förstod sig inte på Anna Books mäktiga tolkning av den låten. Och själv är hon märkligt tyst om denna prestation.

Och är det bara jag som saknat Anna Books medverkan i SVT:s hyllningsprogram till Marie Fredriksson nyligen, där gräddan av artister framförde den avlidna sångerskans bästa låtar. Men tänk vilket lyft till oanade nivåer Anna Book hade kunnat göra av "Ännu doftar kärlek", "Sparvöga" för att inte tala om "It must have been love". Skärpning, SVT!

Bäst var ju när HELA orkestern kom i otakt till Anna, Anna sjunger aldrig fel.
Det var orkesterns fel.
Anna skulle ju ha Fått minst tre chanser att genomföra låten, helst resten av tiden på Mello, för det behövdes inga medtävlare.
Anna var ju en vinnare med den låten, fast det förstördes ju av ALLA andra..
Citera
2020-12-28, 12:01
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Sedan kommer hon in i klimakteriet, får ännu svårare att gå ned i vikt, blir fetare, får fler rynkor, blir deppigare.
Bra där.
Genomsnittliga åldern för inträde i klimakterieklubben är 52 år. Annas höga BMI och regelbundna fysiska aktivitet gör att det säkert dröjer tills hon blir 60. For ever young. 🎶
"Högre BMI (övervikt och fetma) leder till senare menopaus, liksom regelbunden fysisk aktivitet (som amatöridrott)."

Rynkorna får hon väl spackla igen. Eller lägga sig under kniven. Paow kan säkert tipsa om nån bra klinik i Turkiet. Strama upp ansiktet och få en BBL på köpet.
Citera
2020-12-28, 12:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Genomsnittliga åldern för inträde i klimakterieklubben är 52 år. Annas höga BMI och regelbundna fysiska aktivitet gör att det säkert dröjer tills hon blir 60. For ever young. 🎶
"Högre BMI (övervikt och fetma) leder till senare menopaus, liksom regelbunden fysisk aktivitet (som amatöridrott)."

Rynkorna får hon väl spackla igen. Eller lägga sig under kniven. Paow kan säkert tipsa om nån bra klinik i Turkiet. Strama upp ansiktet och få en BBL på köpet.

Ehum, regelbunden fysisk aktivitet??
Du menar när Anna skedar i maten och gräver med handen i chipspåsen?
Med tanke på att Anna är född arbetarklass tror jag att Anna redan börjat komma in i klimakteriet. Det påverkar tydligen.
Man kan ju vara i klimakteriet ett bra tag.
Ingen större skillnad dock med fetman och deppandet, däremot brukade hon väl inte svettas lika mycket förr?
Eller det kanske beror på övervikten.
Citera
2020-12-28, 12:43
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ehum, regelbunden fysisk aktivitet??
Du menar när Anna skedar i maten och gräver med handen i chipspåsen?
Med tanke på att Anna är född arbetarklass tror jag att Anna redan börjat komma in i klimakteriet. Det påverkar tydligen.
Man kan ju vara i klimakteriet ett bra tag.
Ingen större skillnad dock med fetman och deppandet, däremot brukade hon väl inte svettas lika mycket förr?
Eller det kanske beror på övervikten.
Aktiviteten i garaget bör ju påverka. 100 kalorier går åt för knappt en halvtimme i sängen.
I vardagsmotionen får vi räkna in turerna till och från bilen, alla turer i källartrappen, dansandet bakom stolar i köket, hanterande av fjärrkontrollen, öppna och stänga kylskåpsdörren samt det eviga slitandet i håret.
Citera
2020-12-28, 13:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Aktiviteten i garaget bör ju påverka. 100 kalorier går åt för knappt en halvtimme i sängen.
I vardagsmotionen får vi räkna in turerna till och från bilen, alla turer i källartrappen, dansandet bakom stolar i köket, hanterande av fjärrkontrollen, öppna och stänga kylskåpsdörren samt det eviga slitandet i håret.

Aktiviteter i garaget.. Jag tror hon är en död säl i det fallet.
Dansandet är tillfälligt, det är nog Roberto som sköter fjärren, Felicia som öppnar kylskåpsdörren, för att sedan laga mat åt mamsen, källartrapp?
Äsch det som återstår är.. Att häva i sig mat och gå någon meter till bilen då.. Och slitande i håret.
Det förbränner väl typ 5 kcal per dag..
Inte undra på att det jäser..
Citera
2020-12-28, 13:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Ska sannolikt till gyn för bedömning av hennes pcso om borttagning av livmodern el inte. Då kommer hon tjata om 18 op i buken

Ärligt talat så är det förvånande att hon inte plockat ut den tidigare i och med hennes 57 bukoperationer - förhöjda halter av testosteron skapar en hel del problem med livmodern och brukar ofta leda till att man måste ta bort den ändå. Hon har ju tre (nåväl...) friska barn.

Men om tanten är galen nu, hur kommer hon då bli i klimakteriet?
Citera
2020-12-28, 13:51
Medlem
När Anna får dåliga recensioner på FB tar Anna på sig den x:a varma offerkoftan och lägger ut spännande ”hintar” på IG att någonting är på gång Jag börjar känna igen mönstret! Någon fler än jag??
Citera
2020-12-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så är det förvånande att hon inte plockat ut den tidigare i och med hennes 57 bukoperationer - förhöjda halter av testosteron skapar en hel del problem med livmodern och brukar ofta leda till att man måste ta bort den ändå. Hon har ju tre (nåväl...) friska barn.

Men om tanten är galen nu, hur kommer hon då bli i klimakteriet?
Man kommer inte i klimakteriet bara av att operera bort livmodern, men om äggstockarna ryker samtidigt är det en annan femma. Hon har ju inte direkt behov av dem längre, dessutom minskar det risken för cancer att ta bort dem, så jag hade definitivt gjort det.
Citera
2020-12-28, 14:01
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Bäst var ju när HELA orkestern kom i otakt till Anna, Anna sjunger aldrig fel.
Det var orkesterns fel.
Anna skulle ju ha Fått minst tre chanser att genomföra låten, helst resten av tiden på Mello, för det behövdes inga medtävlare.
Anna var ju en vinnare med den låten, fast det förstördes ju av ALLA andra..

Ja, så var det. Att Anna påstods sjunga falskt, komma av sig och att hon kom i otakt med orkestern var absolut inte hennes fel. Och när hon med känslig inlevelse med sin magnifikt sensuella röst sjöng raden "Världen har förändrats och det måste vi förstå" har det rapporterats att många fick "ståpäls" och att en stor oro spred sig bland medverkande konkurrenter som Arja Sajonmaa, Lena Philipsson, Cyndee Peters, Robert Wells, Lotta Engberg (som vann) och Sound of Music. De var övertygade om att bli fullkomligt utklassade av Anna Book och att hon skulle ta hem segern med råge. Anna hade ju dessutom fått en fantastisk uppmärksamhet av medierna genom att inför tävlingen "bli sjuk" - ett klassiskt reklamtrick som fungerar ibland. Kvällstidningarna köade vid hennes sjukbädd, det var krigsrubriker var och varannan dag och hela Sverige tycktes hålla andan - skulle stjärnan hinna tillfriskna lagom till att tävlingen gick av stapeln... Ja, det var dramatiska dagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in