2020-12-26, 02:06
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverjevenn
Men har inte tjuvfamiljen flashat sina fräsiga klappar i år?
Jag minns att hon nåt år fotade en drös (förmodligen tomma) "märkespåsar" och oanvändbart skit och allt var bara lyxlyxlyx och flärd.
Men klart hon mognat, blivit förståndigARE och ödmjukARE nu och inser och anser att huvudsaken alla får vara friska och ha mat och tak över knäppskallarna?
Fyfan jag spyr upp julskinkan av sån jävla falskhet.

(Såg förresten det länkade avsnittet av "blåsningen" (tack för det!) och måste faktiskt erkänna att jag tyckte hon var nästan nästan lite lite lite halvsöt där, åtminstone lite naturlig, vilket jag gillar, och t.o.m. en smula ödmjuk med en liten liten gnutta självdistans. Vad hände?)

Jag har ett diffust minne av att tattarkärringen åkt fast på bl.a. NK och ICA när hon stulit, både mat och annat, men det kan vara elaka rykten förstås, så jag skulle gärna vilja se någon typ av bekräftelse om någon här inne vet om det blev t.ex. skriverier om det. Att hon är kompistjuv är ju fullständigt klart, och även stulit typ dagskassan när hon "hjälpte till" i nån kiosk el.dyl. (hon jagade "rånaren" till fots osv...) Jag vill veta mer om detta tattarbeteende, det intresserar mig. Tack på förhand!

Att Anna åkt fast, är en Flashback sanning.
Annas syster blev bestulen i sin butik, när mor, syster och Anna var inne i butiken samtidigt.

Anna tog dock hand om Magdalena Graafs grejor efter att Maggan och exmaken Magnus bråkade, vid deras skilsmässa.
Fast där borde Magdalena i första hand ha blivit mest förbannad på Magnus, Anna som har nedsatt social kompetens kan ju inte alls fatta att hon gjort något dumt när hon fick ta grejer med Magnus tillåtelse.
Anna hade tydligen tagit hand om Maggans märkesväskor och annat och sålt av dem på loppis och tjänat pengar på det.
Citera
2020-12-26, 04:14
Medlem
sverjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Annas syster blev bestulen i sin butik, när mor, syster och Anna var inne i butiken samtidigt.

Anna tog dock hand om Magdalena Graafs grejor efter att Maggan och exmaken Magnus bråkade, vid deras skilsmässa.
Fast där borde Magdalena i första hand ha blivit mest förbannad på Magnus, Anna som har nedsatt social kompetens kan ju inte alls fatta att hon gjort något dumt när hon fick ta grejer med Magnus tillåtelse.
Anna hade tydligen tagit hand om Maggans märkesväskor och annat och sålt av dem på loppis och tjänat pengar på det.

Ah! Det var så det låg till
Tack för upplysningarna!
Citera
2020-12-26, 05:58
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:

Att Anna snattat är på ICA och NK är inte bara en trådsanning, utan helt vanlig sanning.
Hon finns på Lexbase, bara att kolla.
Citera
2020-12-26, 07:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag minns att hon nåt år fotade en drös (förmodligen tomma) "märkespåsar" och oanvändbart skit och allt var bara lyxlyxlyx och flärd.
Men klart hon mognat, blivit förståndigARE och ödmjukARE nu och inser och anser att huvudsaken alla får vara friska och ha mat och tak över knäppskallarna?

(Såg förresten det länkade avsnittet av "blåsningen" (tack för det!) och måste faktiskt erkänna att jag tyckte hon var nästan nästan lite lite lite halvsöt där, åtminstone lite naturlig, vilket jag gillar, och t.o.m. en smula ödmjuk med en liten liten gnutta självdistans. Vad hände?)

Jag har ett diffust minne av att tattarkärringen åkt fast på bl.a. NK och ICA när hon stulit, både mat och annat, men det kan vara elaka rykten förstås, så jag skulle gärna vilja se någon typ av bekräftelse om någon här inne vet om det blev t.ex. skriverier om det. Att hon är kompistjuv är ju fullständigt klart, och även stulit typ dagskassan när hon "hjälpte till" i nån kiosk el.dyl. (hon jagade "rånaren" till fots osv...) Jag vill veta mer om detta tattarbeteende, det intresserar mig. Tack på förhand!
Klippet borde vara ett år innan Roberto kom in i hennes liv? Roberto verkar förvisso var en bra och god man men kanske för god och saknar förmågan att sätta Anna på plats när det behövs och då menar jag inte fysiskt men Anna skulle må bättre med en man som säger till på skarpen ibland. Som det varit tillåts Anna gå omkring och vara diva hela tiden. Zarah Leander var en diva men hon hade fog för det.
Citera
2020-12-26, 09:05
Medlem
Gullsnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Att Anna snattat är på ICA och NK är inte bara en trådsanning, utan helt vanlig sanning.

Hittade henne inte först när man sökte på "Book", endast snoppviftaren och lazy f domar fanns. Men sökte man på "Toledano" dök "Anna Maria Theres Toledano", 50 år i Märsta upp.

Är hon inte folkbokförd under namnet Book eller vad står på? Klent försök att dölja sina spår?

Orkade inte betala för att kolla domen men gissar att det är domen från matthistorien som finns där, resten är nog preskriberas.
Citera
2020-12-26, 09:19
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

Det jag minns som kändes väldigt trovärdigt var en kommentar på Bloggbevakning. Den personen som arbetade på ICA Maxi skrev att Anna "misslyckats" så många gånger med att skanna in alla varor att hon inte fick göra det längre. Hon använde då istället Robertos kort, det blev till slut också spärrat för skanning. Här i tråden har också en anställd på ICA skrivit att man höll "järnkoll" på Anna när hon kom in.

Har inte sett att hon handlat på ICA de senaste åren så det stämmer säkert. Det är mest Lidl för hennes del. Fast nu kommer Anna att bege sig till ICA förstås, så fort hon läst detta. Men någon skanning lär det inte bli.
Citera
2020-12-26, 09:27
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey

Att hon finns på Lexbase beror väl på de tvister hon har haft på sistone tex mattvisten.
Du vet väl om att gamla rättsärenden försvinner ju från offentliga register efter ett tag.
Ingen har ju hittills kunnat lägga fram underlag från en eventuell stöldrättegång, då får man ju ta detta påstående med en nypa salt.
Tråden har ju funnits ett bra tag. I 15 år.
Om Anna skulle ha varit med i en rättegång och blivit dömd, skulle tidningarna ha skrivit om det. Om än med den folkkära sångerskan epitetet vid beskrivning av henne.

Däremot finns det ju gamla underlag från Felicias stöldrättegång från butik inte bara från Guldstölden från den gamla pensionärens hem.
Senast redigerad av cece123 2020-12-26 kl. 09:35.
Citera
2020-12-26, 10:29
Avstängd
Citat:
Linda Thelenius har ju varit i samma sits som Anna.. Nåväl enligt vad Anna påstår.
Linda sökte ett antal jobb,blev avfärdad, men jobbar nu inom hemtjänsten.
Bor i ett finare område, men försöker inte låtsas.. Som en viss annan person.
Anna har mycket att tacka svärfar för, annars skulle hon sitta i en trång lägenhet i någon förort. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...va-i-skymundan
Kredd till Linda igen.

Anna är ju äldre än Linda dessutom...
Linda verkar vara en fin person, kontrasten mellan Anna och Linda är enorm.
Märstatunnan har ju multidiagnoser som bl a narcisistisk personlighetsstörning, mytomani, kleptoman och en enorm grandios självbild. Totalt utan självinsikt där de övriga i familjen tvingas serva och passa hennes egobehov så hon inte bryter ihop. Troligen därför ingen kan eller får flytta hemifrån. Dom måste tjäna haggans behov. Sjuklig symbios. Linda har jag för mig berättade om sin ADHD bl a. Märstatunnan ljuger, retuscherar, hittar på, stjäl, överdriver så hon tror sig själv. Därför är hon en av flascbacks största.
Citera
2020-12-26, 10:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Märstatunnan har ju multidiagnoser som bl a narcisistisk personlighetsstörning, mytomani, kleptoman och en enorm grandios självbild. Totalt utan självinsikt där de övriga i familjen tvingas serva och passa hennes egobehov så hon inte bryter ihop. Troligen därför ingen kan eller får flytta hemifrån. Dom måste tjäna haggans behov. Sjuklig symbios. Linda har jag för mig berättade om sin ADHD bl a. Märstatunnan ljuger, retuscherar, hittar på, stjäl, överdriver så hon tror sig själv. Därför är hon en av flascbacks största.

Man kan väl säga så här.. De har inte samma diagnoser.. Även om Anna OCKSÅ tycker att hon har lite ADHD sådär, för hon vill ju vara som alla andra.. En annan npf diagnos tror jag mer på. 0:40 in i klippet..
https://youtu.be/UYBbyFzrNug
Citera
2020-12-26, 11:07
Avstängd
Citat:
Man kan väl säga så här.. De har inte samma diagnoser.. Även om Anna OCKSÅ tycker att hon har lite ADHD sådär, för hon vill ju vara som alla andra.. En annan npf diagnos tror jag mer på. 0:40 in i klippet..
https://youtu.be/UYBbyFzrNug
Som du säger, kärringen vill passa in, som i klippet. Då är det lätt att ta till t ex ADHD som var och varannan tror att dom har. Inte så stigmatiserat. Och Ritalin har ju faktiskt en god effekt på många.Hon skulle aldrig erkänna alla sina multidiagnoser, det tillhör s a s symtombilden där varken terapi eller mediciner har någon större effekt.
Några ex på ADHD symtom:
Svårt att koncentrera dig och har många tankar och idéer i huvudet på samma gång.Svårt att komma igång med uppgifter.Svårt att komma ihåg långa instruktioner.Kan ha svårt att skapa ordning och struktur omkring dig.Svårt att passa tider.Glömmer eller tappar ofta bort saker.Vanligt att skjuta upp saker tills det blir försent.Jobbigt att skriva eller läsa.Göra saker ibland utan att tänka efter före.Stort behov av att röra på dig.Vara orolig, ha ångest eller ha svårt att sova.Trött av att umgås länge med andra.Svårt att reglera ditt humör.Kan vara extra stresskänslig.Svårt att vara flexibel. Att vara flexibel handlar om att klara en förändring, när något inte blir som du har tänkt.
Citera
2020-12-26, 12:04
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Tror faktiskt att det var en notis i tidningen om en förvirrad kändis som hade råkat ta fel medicin så hon råkat få med sig mat i väskan .
Jag vet att jag har läst om det och inte bara på fb . Det var väl under tiden som hon åt smärtstillande .
https://www.familjeliv.se/forum/thre...273-snatteri/2
Senast redigerad av nickomyra 2020-12-26 kl. 12:17.
Citera
2020-12-26, 12:28
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Så kan det absolut vara!
Jag tänkte bara att det programmet startade inspelningarna just då Märstamorsan blev ”sjuk”

Det var ju nånting lurt med hennes Corona . Precis den vecka hon hade jobb . Dagen innan hade hon bara vanlig snuva pga en kylig kväll .
Dagen efter kunde hon inte ens skriva själv på fb .
Och ett jäkla malande om hur gärna hon ville jobba och veckan efter att hon var redo för nästa uppdrag .
Men jag vill veta vad det var för lurt ! Antingen var det något inbokat då . Att hon försökte få kompensation från företaget eller från ” covid-stiftelse pga förlorad inkomst . Eller så var det något hon absolut inte vill vara med på .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in