Citat:
Ursprungligen postat av
Bettybobs
Att det skar sig med hennes halvsyster var i samma veva med Denise Lopez och det handlade om hur hon ljög och stal av sina vänner och sin syster.
Ok. Ligger efter i info om Anna... men ju mer som framkommer, desto mer vill jag gömma mig av skam.
Att hon är så verklighetsbefriad...
Detta är från Expressen,
Anna Book hittade sin mamma död
Publicerad 10 jul 2009 kl 08.31, uppdaterad 27 maj 2010 kl 14.49
Det var fruktansvärt"
- Jag kände plötsligt på mig att något inte var rätt. Men jag vågade inte gå dit själv utan tog med mig andra. De gick in och kom tillbaka och sa hon var död. Det var fruktansvärt.
Samma natt kom Annas man Roberto och barnen hem från Spanien.
- Jag var tvungen att lämna mamma och hämta dem, säger Anna gråtande.
Marita skulle fylla 70 år på måndag och Anna skulle ringa sångaren Eddie Oliva som Marita älskade för att höra om han kunde sjunga på mammans födelsedag.
Var bekymrad över Allsången
- Den viktigaste personen har försvunnit från mitt liv. Hon var mitt liv, säger Anna. Jag vill höra mammas röst, ha hennes armar runt omkring mig...
Anna berättar hur stolt Marita alltid var över henne, vad hon än gjorde.
Det enda som bekymrade Marita var varför Anna aldrig fått vara med i "Allsång på Skansen".
- Hon var så lycklig när hon fick höra att jag äntligen blivit inbjuden. Hon och Roberto skulle sitta i publiken och titta på mig på tisdag.
Nu vet inte Anna Book om hon orkar genomföra showen.
- Jag har bokat av alla andra jobb... Gör jag allsången är det bara för min mammas skull. Kanske kan någon annan bli hjälpt av det.
Trots allt är Anna glad över att Marita slapp lida.
- Jag om någon såg när hon inte fick luft. Jag är glad att jag slapp se henne med slangar.
- Men jag har ett hål mitt hjärta.
Vet ingen som ska fylla det tomrummet. Hon har format mig till den jag är, gett mig allt. Jag vet inte vart jag ska ta vägen utan mamma...