2020-10-27, 13:58
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Om Roberto blir av med jobbet så är det a-kassa som gäller.
Förstår inte varför ni drar iväg till social bidrag på en gång.
Det var Anna som själv skrev att han än så länge inte sökt några bidrag. Soc var det enda bidrag jag antog hon menade. Bidrag för missade engagemang pga Coronan måste man ha papper på att man skulle haft gig. Fångarna på fortet i tre dagar tror jag inte räcker långt.
Citera
2020-10-27, 14:06
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är minst två års högskoleutbildning för att bli fastighetsmäklare. Kanske om Anna börjar jobba på heltid då? Och om han klarar högskoleprovet.

Det var i Spanien han ev skulle jobba som mäklare .. och där kan man jobba som ” mäklare ” utan den utbildningen .
Citera
2020-10-27, 14:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är minst två års högskoleutbildning för att bli fastighetsmäklare. Kanske om Anna börjar jobba på heltid då? Och om han klarar högskoleprovet.
I Spanien är det inte lika kinkigt. De har säkert en massa släktingar och bekanta där som de kan utnyttja.

Anna säger ibland att de ska flytta till Spanien men i liven i söndags sa hon att de inte skulle odla något ens nästa år eller året därpå men kanske senare.
Hon medgav i alla fall att hon och Roberto nog behöver hjälp med odlandet. Rädisor skulle hon klara sa hon.
Citera
2020-10-27, 14:09
Medlem
JBernards avatar
Jag tycker vi ska skänka Roberto en tanke. Han blev kär i Anna när han var ung och dum, dom skaffade barn osv. Trots att Booken förmodligen är ett ständigt pain in the ass, vägrar jobba men lägger beslag på lönen att förfoga med till sina ögonfransar, naglar och hårsvall.

Roberto biter i det sura äpplet, knegar på, tar ansvar och uthärdar nästan stoiskt vardagen.

Han borde ha medalj.

Tror ni Anna Book skulle kunna behålla det enklaste jobb någonstans någon längre tid? Jag tvivlar.
Citera
2020-10-27, 14:13
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det var i Spanien han ev skulle jobba som mäklare .. och där kan man jobba som ” mäklare ” utan den utbildningen .
Ja men då så. Då väntar vi på att de ska flytta snart
Citera
2020-10-27, 14:16
Medlem
Topgun855s avatar
Tror ni Anna Book skulle kunna behålla det enklaste jobb någonstans någon längre tid? Jag tvivlar.[/quote]

Hon är VIP och ska behandlas som en drottning!

Skulle bli ovän med samtliga kollegor samt chefer.
Alla ska dansa efter hennes pipa.
Citera
2020-10-27, 14:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Tror ni Anna Book skulle kunna behålla det enklaste jobb någonstans någon längre tid? Jag tvivlar.

Anna jobbade under en kort period bakom charkdisken på något Ica uppenbarligen. Om det bara var en tillfällig anställning/praktik via AF framgick inte, men jag tvivlar på att hon har en utbildning i det. I övrigt hade hon väl själv sagt att hon genomgått någon "nagelteknolog"-kurs? Återigen så betvivlar jag på att Anna skulle orka med dom timmarna.

Kort sagt: nej, jag tror inte Anna skulle orka då hon endast är kvalificerad för "slitiga" jobb. Hon skulle bli sjukskriven inom två dagar om hon t. ex. skulle jobba som städerska.
Citera
2020-10-27, 14:43
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
I Spanien är det mer att visa upp hus/lägenheter vad jag förstår.
Det juridiska sköts på banken...
Citera
2020-10-27, 14:53
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Anna jobbade under en kort period bakom charkdisken på något Ica uppenbarligen. Om det bara var en tillfällig anställning/praktik via AF framgick inte, men jag tvivlar på att hon har en utbildning i det. I övrigt hade hon väl själv sagt att hon genomgått någon "nagelteknolog"-kurs? Återigen så betvivlar jag på att Anna skulle orka med dom timmarna.

Kort sagt: nej, jag tror inte Anna skulle orka då hon endast är kvalificerad för "slitiga" jobb. Hon skulle bli sjukskriven inom två dagar om hon t. ex. skulle jobba som städerska.
Tänk er alla strån som skulle fastna på alla korvar och skinkor när hon slänger med löshåret. För att inte tala om alla bitmärken.
Inhoppet hon gjorde i charken var nog bara en reklamgrej.

Angående nagelutbildningen är jag säker på att jag läst att hon frågat hur mycket en sån skulle kosta. Har sökt men ännu inte hittat rätt inlägg.

Anna som städerska?
Med de knäna och astma. Möjligen köra skurmaskin om de först tar ifrån henne mobilen.
Citera
2020-10-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hur kunde ekonomin försämras så snabbt? I mars skrev hon att hon VALT att inte arbeta.

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Ja och innan flytten till Suckunge tog hon ledigt ett år för att ägna sig åt sig själv och flytten.
Citera
2020-10-27, 15:11
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Ja och innan flytten till Suckunge tog hon ledigt ett år för att ägna sig åt sig själv och flytten.
Hon har ägnat sig åt sig själv i 50 år. Svenskt rekord.
Citera
2020-10-27, 15:13
Medlem
Giant Squids avatar
Känns som hela flytta ut till landet grejen är helt bakvänd. Det är väl sånt man gör när barnen är små. Eller när man blir ålderspensionär. Hur kul är det att sitta i ett stort hus själv när partnern är på jobbet. Att man alltid måste ta bilen för att hälsa på någon, eller för att handla, eller för att gå ut och äta.
Jag fattar inte varför Anna inte bara har en enklare övernattningslägenhet i ett tätbebyggt område, främst för Roberto att sova i när han jobbar, och sen bo heltid i Spanien istället om nu boendet redan finns där. Varför är hon i Sverige övht, kan man undra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in