Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Hennes man jobbar som väktare..
https://www.expressen.se/noje/har-dy...itt-i-krisen-/
Anna jobbar som Anna Book och tjänar typ ingenting, eftersom hon knappt jobbar..
Då och då får hon något jobb på tv, typ någon gång per år, som hon får pengar för - som tex för sitt deltagande i Biggest Looser VIP, för det fick hon 372 000 kr.
Hon har inget eget företag, så hon försörjer sig väl som hemmafru kan man väl säga och lever på sin man.
Roberto tjänar ca 30.000 kr/mån som anställd väktare i Sthlm.
Den kommunala skattesatsen för Sigtuna kommun är 32,08%.
De skatteavdrag han kan göra på intjänad inkomst handlar troligen endast om resor till- och från jobbet, eftersom han slantade upp köpet för huset med reda cash, enligt Anna.
Ett mycket dumt sätt att göra husaffärer på idag, då inga ränteavdrag kan göras för huslån.
Eftersom bostadsrätten såldes för mer än vad huset kostade, så kanske det tillkommer en reavinstskatt som ska beräknas utifrån mellanskillnaden där.
Troligen svärfar som får hosta upp en extra gång.
Vill poängtera att jag inte är så insatt i såna här affärer, men summan av kardemumman är ju att en familj på 5 + 1 vuxna ska leva på den blygsamma inkomsten från Robertos väktarjobb, eventuellt att någon av de övriga vuxna uppbär någon form av A-kassa, men det låter jag vara osagt.
Möjligen finns någon form av studiebidrag för Vanessa, men det äts ju upp av (inte av Anna nu)

..utgifter för studiematerial osv..
I mina ögon, lever de under fattigdomsnivå...