2020-10-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon pratar väldigt mycket om att allt kostar si och så mycket.
Är det endast Roberto som jobbar? De vuxna barnen, vad bidrar de med? Då tänker jag inte på den yngsta...
Fast det där är något hon börjat med nu nyligen, att prata om hur mycket allt kostar och att de inställda ”jobben” blev kännbart för ekonomin. Tidigare har hon i alla år sagt tvärtom, att hon gör som hon vill och har råd med typ allt. Troligtvis har hon nu börjat prata om den ansträngda ekonomin för att alla andra kändisar gör det. Samma med att hon säger att hon fortsätter hålla avstånd och vidtar försiktighetsåtgärder, det är inte för att hon är intresserad av att skydda sin omgivning utan bara för att vara som alla andra och verka normal. Så väl känner vi henne som utan att blinka ljuger om precis vad som helst, så vi ser rakt igenom henne.
Citera
2020-10-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hennes man jobbar som väktare..
https://www.expressen.se/noje/har-dy...itt-i-krisen-/

Anna jobbar som Anna Book och tjänar typ ingenting, eftersom hon knappt jobbar..
Då och då får hon något jobb på tv, typ någon gång per år, som hon får pengar för - som tex för sitt deltagande i Biggest Looser VIP, för det fick hon 372 000 kr.
Hon har inget eget företag, så hon försörjer sig väl som hemmafru kan man väl säga och lever på sin man.

Roberto tjänar ca 30.000 kr/mån som anställd väktare i Sthlm.
Den kommunala skattesatsen för Sigtuna kommun är 32,08%.

De skatteavdrag han kan göra på intjänad inkomst handlar troligen endast om resor till- och från jobbet, eftersom han slantade upp köpet för huset med reda cash, enligt Anna.
Ett mycket dumt sätt att göra husaffärer på idag, då inga ränteavdrag kan göras för huslån.

Eftersom bostadsrätten såldes för mer än vad huset kostade, så kanske det tillkommer en reavinstskatt som ska beräknas utifrån mellanskillnaden där.

Troligen svärfar som får hosta upp en extra gång.

Vill poängtera att jag inte är så insatt i såna här affärer, men summan av kardemumman är ju att en familj på 5 + 1 vuxna ska leva på den blygsamma inkomsten från Robertos väktarjobb, eventuellt att någon av de övriga vuxna uppbär någon form av A-kassa, men det låter jag vara osagt.
Möjligen finns någon form av studiebidrag för Vanessa, men det äts ju upp av (inte av Anna nu) ..utgifter för studiematerial osv..

I mina ögon, lever de under fattigdomsnivå...
Citera
2020-10-26, 15:23
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon pratar väldigt mycket om att allt kostar si och så mycket.
Är det endast Roberto som jobbar? De vuxna barnen, vad bidrar de med? Då tänker jag inte på den yngsta...

Ja jag undrar om det är en hint till de vuxna barnen ? Hon brukar ju skriva kryptiska inlägg till folk istället för att ta det direkt
Senast redigerad av nickomyra 2020-10-26 kl. 15:27.
Citera
2020-10-26, 15:41
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Så väl känner vi henne som utan att blinka ljuger om precis vad som helst, så vi ser rakt igenom henne.
Hon är förtjust i Pinocchio... Hon stryker gärna i området runt näsan som för att känna efter så den inte växt.

Anna gillar allt av Astrid Lindgren och räknar upp bland annat Pippi, Mio, min Mio och Den vita stenen.
Är det jag eller Anna som är ute och cyklar?
Citera
2020-10-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon är förtjust i Pinocchio... Hon stryker gärna i området runt näsan som för att känna efter så den inte växt.

Anna gillar allt av Astrid Lindgren och räknar upp bland annat Pippi, Mio, min Mio och Den vita stenen.
Är det jag eller Anna som är ute och cyklar?
Det är inte du 😁
Citera
2020-10-26, 17:41
Medlem
Rimberts avatar
Har fått intrycket att det har varit panik i den lilla stugan i Suckunge den senaste tiden.
Men jag gissar att allt är bra nu igen, när Roberto fått sin lön.
Nu räcker pengarna till både rostbiff och nya nagelbehandlingar...

Vem bryr sig om att ens titta på hennes naglar för övrigt, när hennes henns enorma kroppshydda är det det enda som slår ens synintryck...
Senast redigerad av Rimbert 2020-10-26 kl. 17:48.
Citera
2020-10-26, 17:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har fått intrycket att det har varit panik i den lilla stugan i Suckunge den senaste tiden.
Vem bryr sig om att ens titta på hennes naglar, för övrigt när hennes henns enorma kroppshydda är det det enda som slår ens synintryck...
Precis, pengarna räcker i två veckor. Sedan är det panik igen i två veckor tills nästa lön. Och så rullar det på.
Citera
2020-10-26, 17:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert

Samt köp av nya följare till Anna.

Håll ett öga på antalet följare.
Det har hänt tidigare att antalet följare har ökat med flera tusen i samband med barnbidrag och lön.

Om Anna inte ständigt betalar sjunker antalet följare snabbt med några tusen på mycket kort tid. Det sägs i tråden att det hände nyligen.
Senast redigerad av trottwell 2020-10-26 kl. 17:52.
Citera
2020-10-26, 18:54
Medlem
Citat:
I liven i går sa hon att hon tänkte gå till grannarna och fika. Hur ofta och hur många grannar? Hon passar på att äta hos andra för att spara pengar.
"... går i alla gårdar, slickar alla skålar..."

Nä Anna, åk hem till My och cykla på hennes motionscykel som hon lånat (hennes coach gav coachen/PT:n My rådet att cykla och det gör man ju bäst inomhus...).

Det lät som det var riktigt plågsamt att behöva åka till Stockholm (på Kins födelsedagsfirande) och det var sååå skönt att komma hem till Odensala.
Flera gånger sa hon att hon bara pratar om sig själv i sina lives. Men hon berättade ju att Vanessa jobbar på ett café (nåt med mobil?) och som barnflicka.
Vem anställer nån från den där familjen?

Jag tycker det är fint att Vanessa slipper betala för andras dumheter. Hon ska inte behöva lida för att hennes mamma och syskon är kriminella latmaskar med begränsade förmågor. Jag hoppas att hon visar god arbetsmoral och bra inställning så att hon kan välja en annan väg i livet än drönarna där hemma i Märsta.

Mina tveksamheter gällande det handlar snarare om en rädsla att få ettriga mamma Book på halsen eller att Lazy F kommer till caféet för att hälsa på och råkar stöta till kassalådan så att den ramlar rakt ner i hennes handväska.
Citera
2020-10-26, 19:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Haha, tänk om de satt upp snubbeltråd. Det förklarar Annas onda knä, onda axel och såret hon inte vill berätta detaljer om... 🤣

Såret?

Ramlat på tablettfyllan kanske?
Citera
2020-10-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Samt köp av nya följare till Anna.

Håll ett öga på antalet följare.
Det har hänt tidigare att antalet följare har ökat med flera tusen i samband med barnbidrag och lön.

Om Anna inte ständigt betalar sjunker antalet följare snabbt med några tusen på mycket kort tid. Det sägs i tråden att det hände nyligen.

En sak som jag har tänkt på är vad som händer den dagen My får fler följare än Anna? Tar vänskapen slut då?😅
Citera
2020-10-26, 19:45
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Såret?

Ramlat på tablettfyllan kanske?
I en live (efter virussjukan) nämnde hon ett sår som hon fått och lagt om. Hon ville inte gå in på några detaljer om det. Det lät ju som vanligt dramatiskt men kan ha varit en sticka i fingret eller skavsår. Sök på liggsår i tråden, jag har spekulerat om såret
Lårskav?

Finns en video om mirakelmedel mot lårskav. Varning för känsliga tittare...
Men den här tjejen är väldigt trevlig om man jämför med Anna. 👍
https://youtu.be/rioQjeReHxw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in