2020-10-07, 21:02
Medlem
TPLs avatar
"Ekonomiskt börjar det dessutom bli mer kännbart och inte ens jag klarar att leva på precis ingenting och jag får aldrig någon hjälp från annat håll utan är 100% självgående och har så varit sedan 35 år tillbaka..."

Har inte Anna sagt att hon inte behöver jobba? Om hon inte slösat bort pengar på hår, naglar, solarium, resor, Partykungen, restaurangmat och annat onödigt hade hon haft en buffert att ta av nu. 💰

Hon kan ju till skillnad från många andra stoltsera med att ha blivit omnämnd i hela Sverige med sin smitta. Det är inte mer synd om Anna än alla andra drabbade.

Jag förstår att vårdpersonal säger upp sig. De gråter av trötthet, svettas under all skyddsutrustning, kan inte gå på toa eller äta och dricka förutom under rast, hela tiden rädda att bli smittade eller dra hem smitta till anhöriga.
Skäms alla ni som inte tar ansvar.
Citera
2020-10-07, 21:15
Medlem
Ikeas-julbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
”Vanliga” münchhausen syndrom är ju mer mytomani, är ju Münchhausen by proxy som drabbar en andra part (ofta barnen).

Men kanske missförstår

Tror helt klart att det ligger något i Münchhausen teorin. Tänker bara på det där klippet från blåsningen (eller var det var) och Anna fick åka ambulans, hela hon lyste ju upp när hon på riktigt trodde att de gick på att hon hade ont i ryggen.

Precis, jag syftade på den mindre kända Münchhausen exklusive by proxy
Citera
2020-10-07, 21:27
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är det ett fysiskt program kan det bli kämpigt för Anna.

Är det någon form av kurragömma kan det bli svårt. Dels finns det få gömställen för en tunna, dels lyser hennes tänder i mörkret. Å andra sidan kanske ingen känner igen henne utan filter?

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Precis! Människan ljuger ju som en häst travar. Hur troligt är det att det ligger någon sanning i dessa STORA jobb?

Alla jobb med Anna Book är per definition stora.
Senast redigerad av Aigis 2020-10-07 kl. 21:30.
Citera
2020-10-07, 21:55
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Är det någon form av kurragömma kan det bli svårt. Dels finns det få gömställen för en tunna, dels lyser hennes tänder i mörkret. Å andra sidan kanske ingen känner igen henne utan filter?
Precis hon kommer inte ha en chans, åka ut och sedan gå ut i kvällspressen och gråta att tävlingen var orättvist.
Citera
2020-10-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Ekonomiskt börjar det dessutom bli mer kännbart och inte ens jag klarar att leva på precis ingenting och jag får aldrig någon hjälp från annat håll utan är 100% självgående och har så varit sedan 35 år tillbaka..."

Har inte Anna sagt att hon inte behöver jobba? Om hon inte slösat bort pengar på hår, naglar, solarium, resor, Partykungen, restaurangmat och annat onödigt hade hon haft en buffert att ta av nu. 💰

Hon kan ju till skillnad från många andra stoltsera med att ha blivit omnämnd i hela Sverige med sin smitta. Det är inte mer synd om Anna än alla andra drabbade.

Jag förstår att vårdpersonal säger upp sig. De gråter av trötthet, svettas under all skyddsutrustning, kan inte gå på toa eller äta och dricka förutom under rast, hela tiden rädda att bli smittade eller dra hem smitta till anhöriga.
Skäms alla ni som inte tar ansvar.
Anledningen till att hon är omnämnd på så många ställen är väl glasklar. Alla tidningar och sociala medier driver ju med Tookan. Det fattar väl alla förutom hon själv.
Citera
2020-10-07, 22:10
Medlem
Att Anna gick några dagar med förkylning utan att testa sig gör mig uppriktigt arg!
Vi gör det vi kan för denna skitpandemi o ser till att varje tecken, så väl som halsont, huvudvärk, nästäppa osv är en signal för testning!

Vi får sjukskriva oss tills provsvaret kommer o med det förlora inkomst.. men det är det värt för att inte smitta vidare.

Fan ta folk som Anna! Inte konstigt att smittan ökar.
Citera
2020-10-07, 22:16
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Nu när hon har konstaterad Covid-19, så kan hon ju skryta om alla hittepåjobb som hon varit tvungen att tacka nej till...väldigt konstigt att stora och viktiga jobb dök upp just nu?

Tro't eller ej...

Haha, jag tänkte precis detsamma. Nu kommer lögnerna hagla.
Nu får vi höra henne snyfta om att hon gått back miljontals kronor på alla stora shower, TV program, radioprogram, ja rent av filmhuvudroller hon tvingats tacka nej till.
Citera
2020-10-07, 22:17
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är det ett fysiskt program kan det bli kämpigt för Anna.
Nja, Jocke visar runt i huset där deltagarna ska röra sig. Ungefär som Spökhuset på Grönan. Visst, Anna kanske inte kan krypa under möblerna för att undkomma de som spelar spöken, men hennes mimik med uppspärrade ögon och hennes tillgjorda, vulgära röst (”OH MY GOD!”)skulle passa utmärkt. Fyra program med 24 deltagare, inte alls omöjligt att Anna platsat. Men kan det verkligen kallas ”jobb” om man påstår att man är artist, det har ju liksom inget med ens yrke att göra? Även om man får ersättning för besväret.
Citera
2020-10-07, 22:35
Medlem
TPLs avatar
😇
I mars i år:
"Nu skryter hon på instalive om att hon är en av få artister som inte drabbats av inställda jobb pga coronaviruset. Hon ger även en förklaring: Jag har valt att inte arbeta. Har inte gapat efter mycket som många andra. Så mitt beslut visar sig nu ha varit det rätta."

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2020-10-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Eftersom hon har gullat väldigt mycket med Jocke och Jonna senaste tiden så tror jag att hon skulle varit med i deras nya program (på Dplay) Hideandseek.
RobinsonRobban och Sean Banan finns bland deltagarna så hon skulle ju varit bland likasinnade .

Likasinnade som i bortglömda föredettingar?
Citera
2020-10-08, 01:47
Medlem
Under-Jordens avatar
Jaha..
Man tittar bort från tråden en stund och så har hon gått och fått influensa..
Stackarn!
Man får hoppas att det bara blir några dagar hemma i myskläder.
Med lite goda praliner, tapas och te..

... men är inte detta så jäkla typiskt Anna?
Citera
2020-10-08, 07:47
Medlem
Ni missar ju fortfarande att "intyget" hon visat upp inte är ett färdigt intyg och sannolikt inte heller avsett att användas som intyg i hennes fall. Det är markerat med överstrykningspenna vilka uppgifter hon behöver fylla i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in