2020-09-10, 14:23
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Är det någon som vet om Anna kan spela något instrument?

Knappast troligt. I så fall hade hon garanterat basunerat ut det om och om igen i sina patetiska livesändningar och inlägg.
Möjligtvis kan hon spela kazoo, tamburin eller triangel. Fast det borde vi väl också fått höra till leda om det nu varit så.
"Mina fina barn och min älskade make kan inte få nog av mitt tamburinspelande. Jag tycker det är så härligt att se dem dansa och sjunga med. Men sådan är jag, jag älskar att göra folk lyckliga. Det har med min ödmjukhet och fina uppfostran att göra."
Citera
2020-09-10, 14:24
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Kommentar från tvillingarna med vilka hon sjöng in någon låt för nåt år sen:

ylvalinda @annatoledanobook hoppas vi kan höras snart igen och fortsätta samarbeta? ❤🌹

Är det någon som minns vad det var som hände mellan dem som gjorde att samarbetet upphörde?
Vet inte om det bara är illvilligt skitsnack men jag hörde att hon inte kunde betala mer. Systrarna gör ju inget gratis. Jag anlitade liknande studios när jag var yngre, på 90-talet och man skriver på kontrakt att man betalar för studiotid och "får" låtar men allt som spelas in i pengar går till studion, alltså även Annas egna låtar men går de med vinst får man tillbaka det man betalat in. Så funkade det iaf när jag var i branschen.

Anna hade ju en chans att dra in lite på Bingolotto men den spelningen blev ju inte av
Citera
2020-09-10, 14:31
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Vet inte om det bara är illvilligt skitsnack men jag hörde att hon inte kunde betala mer. Systrarna gör ju inget gratis. Jag anlitade liknande studios när jag var yngre, på 90-talet och man skriver på kontrakt att man betalar för studiotid och "får" låtar men allt som spelas in i pengar går till studion, alltså även Annas egna låtar men går de med vinst får man tillbaka det man betalat in. Så funkade det iaf när jag var i branschen.

Anna hade ju en chans att dra in lite på Bingolotto men den spelningen blev ju inte av

Jävla lurendrejeriavtal om studion ska ta hela vinsten för ens låtar ...
Citera
2020-09-10, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jävla lurendrejeriavtal om studion ska ta hela vinsten för ens låtar ...
Nja, det står ju i avtalet så lurendrejeri är det ju inte. I riktiga världen är det ju upphovsmännen också som får stimpengar och artisten får betalt för framträdanden och sålda skivor. Det är svinigt dyrt med studiotid och sen görs en hel del efterarbete så för en amatör är det faktiskt en billig skola att få demos, en världsartist som Book borde ju dock inte behöva gå på amatörspåret utan borde ha studios som slåss om henne........meeeen
Citera
2020-09-10, 15:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Nja, det står ju i avtalet så lurendrejeri är det ju inte. I riktiga världen är det ju upphovsmännen också som får stimpengar och artisten får betalt för framträdanden och sålda skivor. Det är svinigt dyrt med studiotid och sen görs en hel del efterarbete så för en amatör är det faktiskt en billig skola att få demos, en världsartist som Book borde ju dock inte behöva gå på amatörspåret utan borde ha studios som slåss om henne........meeeen
Var det inte Alban som gjorde den oförglömliga dunderhiten Papaya Coconut med Kicki D? Kanske han kan trolla ihop något med Anna som present? ”Lata dagar i solen” är ju klockrent, men en cover kanske?
Citera
2020-09-10, 15:57
Medlem
Chles avatar
Barn skaffar man inte! Det fulaste uttryck jag vet!
Har man tur att få barn så är det en gåva!
Själv är väl Anna ett pipp på cobacabana!
Citera
2020-09-10, 16:47
Medlem
Tycker hon törstar efter bekräftelse och gratulationer då hon fyller år, tycker det är lite för mycket och påannonserar att man ( hon) fyller år och vill att gratulationerna ska hagla och påvisa hur omtyckt hon är
Citera
2020-09-10, 16:50
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Var det inte Alban som gjorde den oförglömliga dunderhiten Papaya Coconut med Kicki D? Kanske han kan trolla ihop något med Anna som present? ”Lata dagar i solen” är ju klockrent, men en cover kanske?
Alban poppade till den lite runt -89, men det var Lasse Holm och Pling Forsman som skrev låten -86 som Kikki D sedan spelade in.
Citera
2020-09-10, 18:11
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Kommentar från tvillingarna med vilka hon sjöng in någon låt för nåt år sen:

ylvalinda @annatoledanobook hoppas vi kan höras snart igen och fortsätta samarbeta? ❤🌹

Är det någon som minns vad det var som hände mellan dem som gjorde att samarbetet upphörde?

Twinsen hade kämpat i e v i g h e t er för att få synas på tv primetime dvs bästa tiden. Anna skulle uppträda i Bingolotto.
Twinsen var sååååå taggade.
"Plötsligt så händer det"
Med Anna Book skulle de ä n t l i g e n få sitt genombrott... NOT.
Anna sjukskrev sig hastigt och lustigt och sket i det hela och Twinsen blev besvikna..
Därav inlägget på engelska nedan, som nog syftar på en viss Book..

Från Flashback, inlägg 31462..
https://postimg.cc/zyVv2TpG

Citat:
We are soo happy to announce that we will perform this Christmas song LIVE on Swedish TV at the Bingolotto TV show on December 15 (at 18-20 PM) together with Anna! A dream come true and a mile stone for us, we just can't wait! 👏
Citat:
... worked very hard to reach Swedish TV for one of our songs and to do the backing vocals live. This has been a long-time goal and dream for us that has seemed almost impossible to reach despite a lot of efforts. We came very close and were on the verge of signing the contract. But due to illness this was unfortunately cancelled which was a hard setback for us trying to reach an important milestone

Om man som dessa speciella tvillingar tror att man kan slå igenom stort när man närmar sig 45 med att remixa en gammal 90 tals låt med Anna Book.. då måste nog de vara rätt så desperata..
Senast redigerad av cece123 2020-09-10 kl. 18:18.
Citera
2020-09-10, 18:17
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Twinsen hade kämpat i e v i g h e t er för att få synas på tv primetime dvs bästa tiden. Anna skulle uppträda i Bingolotto.
Twinsen var sååååå taggade.
"Plötsligt så händer det"
Med Anna Book skulle de ä n t l i g e n få sitt genombrott... NOT.
Anna sjukskrev sig hastigt och lustigt och sket i det hela och Twinsen blev besvikna..
Därav inlägget på engelska nedan, som nog syftar på en viss Book..

Från Flashback, inlägg 31462..

Om man som dessa speciella tvillingar tror att man kan slå igenom stort när man närmar sig 45 och remixa en gammal 90 tals låt med Anna Book.. då måste nog de vara rätt så desperata..

Jag tycker att tvillingarna är läskiga . Tycker att Anna gjorde rätt som la ned det där projektet .
Citera
2020-09-10, 18:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag tycker att tvillingarna är läskiga . Tycker att Anna gjorde rätt som la ned det där projektet .

Tjaa... De skulle nog lägga in sig som badrumsmattor hemma hos Anna, så att Anna får gå på dem varje dag...
De skulle göra allt för att bli kända..
http://blog.ylvalinda.com/2019/09/ne...-book.html?m=1
Citat:
We have started a great cooperation with Anna, the big Melodifestivalen star and icon
..
Varför inte skriva LEGEND när de ändå var så till sig..
Citat:
The song "Heaven" is written by Anna herself and Ari Lehtonen and was released in another version with Dr Alban in the 90's and became a popular hit.

Var då i Turkbekistan?

De trodde verkligen Anna var en pålitlig vän..
Citat:
Now we've really got to know eachother well. Great friendship and understanding is very important when it comes to music to make it successful.
She has a lovely character as a person and is really standing up for what is right as well as being humble to the people around her.

Humble.. 🙄

Efter samarbetet skrev de ord som take responsibility, blaming, showing respect, friendly tone osv...
Anna körde slut på dem.
Det får mig att inse att Anna kan vara rätt så ful och manipulativ, twinsen är ju rätt så naiva.
Anna är ju inte ung och naiv längre och vi ju sett hur hon funkar...
Möjligtvis sparkar hon nedåt...
Citera
2020-09-10, 18:44
Medlem
irrljuss avatar
Alltså, jag får fan ståpäls av obehag när jag ser att Anna även repostar födelsedagshälsningar till henne andra lagt ut i sina egna flöden. Hon har alltså letat upp dessa och skärmdumpat, skrivit en "gullig" tack-text till och sen lagt ut i story... Vem gör så!!!!!????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in