2020-09-05, 14:32
Medlem
nu är det live
Citera
2020-09-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Kommentarerna under annas inlägg om cd:n är som väntat bara rosor och vackra ord, att det är en låtskatt , bästa man hört etc etc..en stilla undran...hur många är från fb-troll ...i mina öron är skivan totalt värdelös jag är nästan lika gammal som Anna och jag minns ju mello 1986 men att hon var såååå populär som hon påstår minns jag inte, i staden jag bodde var hon det inte iallafall , det var mer pinsamt om man gillade anna book
Har aldrig lyssnat på henne förutom ABC som gick på radion. Lyssnade lite på Youtube på lite olika klipp och hon suger verkligen. Så dålig trodde jag faktiskt inte att hon var. Rör sig töntigt på scen gör hon också eller gjorde när det begav sig om man kollar klipp. Minns inte någon som lyssnade på Anna utan det var Lena PH, Carola, Lili och Sussi, Freestyle, Gyllene tider eller Noice. Pernilla minns jag inte heller som någon folk lyssnade på förutom låten picadilly cirkus som likt ABC spelades på radion.
Citera
2020-09-05, 14:58
Medlem
bilder från liven

https://postimg.cc/gallery/bnM0GYC
Citera
2020-09-05, 15:24
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
bilder från liven

Varför sitter hon alltid i bilen och lajvar?
Citera
2020-09-05, 15:31
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Har aldrig lyssnat på henne förutom ABC som gick på radion. Lyssnade lite på Youtube på lite olika klipp och hon suger verkligen. Så dålig trodde jag faktiskt inte att hon var. Rör sig töntigt på scen gör hon också eller gjorde när det begav sig om man kollar klipp. Minns inte någon som lyssnade på Anna utan det var Lena PH, Carola, Lili och Sussi, Freestyle, Gyllene tider eller Noice. Pernilla minns jag inte heller som någon folk lyssnade på förutom låten picadilly cirkus som likt ABC spelades på radion.

Pernilla ville ju vara cool, hon sjöng in en duett med Emilio. Under 80 talet var det ju Pernilio
för hela slanten i veckotidningarna.
Egentligen är skillnaden inte alltför stor mellan Anna och Pernilla, för de är ju mest kända för
deras första insats på Mello.
Pernilla var väl lite för mycket Stockholm parat med helylle för att funka.
Lili och Sussi däremot var 2 coola brudar, de slog ju både Pernilla och Anna med hästlängder när de kommer till coolhet.
Jämför Oh mama med ABClåten, folk rusade FRÅN dansgolvet när Annas låt dök upp.
Bara de på dansbandsgolvet gillade att bugga loss till ABC, i mina ögon en dansbandslåt med saxofonbröl.
Citera
2020-09-05, 15:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
För att resten av klanen vägrar lyssna på hennes eviga rants? Nä, knappast
Citera
2020-09-05, 15:37
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
bilder från liven

Vilken kort live hon hade, missade. Eller blev vi bortskämda förra gången då hon hade live från kl 10-17
Citera
2020-09-05, 15:38
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Pernilla ville ju vara cool, hon sjöng in en duett med Emilio. Under 80 talet var det ju Pernilio
för hela slanten i veckotidningarna.
Egentligen är skillnaden inte alltför stor mellan Anna och Pernilla, för de är ju mest kända för
deras första insats på Mello.
Pernilla var väl lite för mycket Stockholm parat med helylle för att funka.
Lili och Sussi däremot var 2 coola brudar, de slog ju både Pernilla och Anna med hästlängder när de kommer till coolhet.
Jämför Oh mama med ABClåten, folk rusade FRÅN dansgolvet när Annas låt dök upp.
Bara de på dansbandsgolvet gillade att bugga loss till ABC, i mina ögon en dansbandslåt med saxofonbröl.

Pernilla gjorde en jäkligt fin duett ihop med Cornelis Wreesvijk också Cecilia Lind tycker Pernilla W hade en mycket bättre röst än vad hon fått cred för men inom musikalkretsar är hon mer känd än för hennes pophits.

https://www.oppetarkiv.se/video/1833...mar-i-sandhamn
Senast redigerad av CalzoneItalia 2020-09-05 kl. 15:43.
Citera
2020-09-05, 15:43
Medlem
Citat:
Oh my god! Kolla på bilden när hon har munnen öppen, nedre tandraden, kolsvart, tappar hon strax en tand där eller?
Citera
2020-09-05, 15:45
Medlem
Citat:
bilder från liven

Sorry, menar andra bilden från fotona "mamma 40" lagt in här, Tack förresten!
Citera
2020-09-05, 15:47
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Därför att inga ungar springer runt benen och stör Anna när hon.. arbetar...
Citera
2020-09-05, 15:50
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Därför att inga ungar springer runt benen och stör Anna när hon.. arbetar...

Tjänar hon pengar på sitt lajvande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in