2020-07-19, 19:22
Medlem
Mumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Trädäcket fanns med i beskrivningen långt innan de köpte. Det var även planerat för en pool men det valde de bort, de är ju ändå i Spanien hela somrarna.
De kan ju riva bort halva trädäcket och få plats med en bassäng av olympiska mått. Vore trevligt att kunna motionsimma på hemmaplan.
Citera
2020-07-19, 19:24
Medlem
TPLs avatar
Hantverkarna kanske vill ha betalt innan de fortsätter? Om de upptäcker att de kallas muppar kan det fördröja arbetet ytterligare.
Citera
2020-07-19, 19:26
Medlem
Alltså det spekuleras ju en hel del här i hennes psykiska mående, jag är inte mycket för att leka hobbypsykolog sådär men ... det vore inte förvånande OM hon har trubbel med psyket med tanke på hur hon liksom snurrar in sig i den ena saken efter det andra. Rena lögner eller utelämnande av sanningen för att ge en annan bild än den verkliga, det förkommer både och, och det är fasen så mycket svårare att hålla reda på och komma ihåg än om man vore sanningsenlig. Till slut kan man känna sig fastlåst och innestängd men kan inte ta sig ut utan att tappa ansiktet ...

Psykisk ohälsa är inte att leka med, så lider hon av det är det såklart ingen anledning att klanka ner och se ner på henne. Men det är heller inget försvar för att bete sig ilskt och dömande och hugga till höger och vänster, det beteendet gör det svårt att finna sympatin.
Citera
2020-07-19, 19:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
filmat innuti attefallshuset... stuckatur i badrummet och marmortapet som inte är mönsterpassad...

Bäst var äbdå när hon säger till Jobejto att följa med in och han säger "näää det behöver jag inte" men hon Jooooooo kom nu älskling, följ med vi går tillsammans...

Badrum i Attefallshuset? Var det inte någon här som skrev att det inte fanns byggnadslov att använda det som bostad? Jo då, jag förstår ju att huset bara är en kuliss för att man ska kunna hänvisa till att Felicia har ordnad ekonomi och egen bostad i rättegången men någon ordning får det väl ändå vara mitt i stolligheterna även om hon aldrig kommer att sätta sin fot i huset.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-07-19 kl. 19:31.
Citera
2020-07-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det kan till och med vara så att det inte är en lägenhet utan det är en timeshare andel, en rättighet att disponera en lägenhet några bestämda veckor per år. Det kan förklara varför familjen bara är där några veckor på sommaren.
Lägenheten, huset och poolen ser ut som Östtyskland på 70 talet, kalt och opersonligt.

Exakt, det ser ut som Östtyskland på 70-talet och därför kan jag inte tänka mig att timeshare-konceptet skulle locka någon till det där. Sådana andelslägenheter brukar åtminstone vara fräscha och moderna. Det är ju liksom det som de försöker ragga kunder med; kolla vilken lyx du får för bara xxxx i medlemsavgift och xxxxx i årsavgift.
Citera
2020-07-19, 19:33
Medlem
Badrum med dusch. Och ett sovrum som såg ganska litet ut för en dubbelsäng men möjligen kan rymma två enkelsängar ā la gästrum eller sommarstuga typ. Kök såg jag inget, jag antar att det ska gå i ett med ”vardagsrummet”. 25 kvadratmeter ... hade de väntat lite hade de kunnat bygga 30 men det har de inte behov av sa hon.
Citera
Medlem
Molton99s avatar
Lite fler bilder. Liven vart ju ganska kort. Verkar vara problem med nätet där ute på landet.

Orimligt sur hon vart på de som undrade vad det var för vatten de såg. Snäste av dem att det minsann inte fanns något vatten. Togs en del print screens med. Så blev väl till att motionera blockeliblock fingret.

https://postimg.cc/gallery/rKZ26KG
Citera
Avstängd
Tunnan ville att ogräset som växer hej villt utanför lekstugan ska flyttas och planteras om i hennes rabatter...
Citera
2020-07-19, 19:36
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Tunnan ville att ogräset som växer hej villt utanför lekstugan ska flyttas och planteras om i hennes rabatter...

Tyckte det såg ut som björksly... varför vill man spara på det, booksly däremot
Citera
2020-07-19, 19:40
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det vore iofs en jävligt roligt kokbok om Tunnan hade självdistans. Kapitel som "Hur du lyckas med pulversås", "Hur du (nästan) lurar dina gäster med färdigmat" eller "Tonfisk, inte bara en valuta utan även mat".

Haha, ja! Det hade varit riktigt roligt.
Jag skulle gott kunna köpa den boken - om den verkligen höll måttet vad det gäller humor.
Citera
2020-07-19, 19:40
Medlem
Stora problem med håret har hon också, det måste läggas tillrätta och ändras och pillas på typ hela tiden. Jag förstår om man gillar ett långt tjockt hår, även om det krävs extrahår och grejer, men särskilt bekvämt och praktiskt är det inte.
Citera
2020-07-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag har en vag minnesbild, tog hon inte med eget porslin ett år till la segunda casa? Och prydnadssaker som de i vanliga fall hade uppe hemma. När någon frågade om de hade samma ljusstake (eller whatever) så har jag för mig att hon sa att de tog med sig för att känna sig hemma eller något sådant.

BTW, ingen trådsanning men en kompis till mig har hyrt lägenhet i samma hus, det är i princip bara uthyrningslägenheter, finns ingen bofast som bor där året om. Men det säger jag med risken att bli påhoppad om att det är "hittepå".

Tror absolut inte det är hitte-på.
Tvärtom, väntar ivrigt på att någon hyresgäst som bott i just Annas svärfars uthyrningslägenhet ska hitta hit, visa bilder och berätta om sin semestervecka i uthyrningslägenheten. DET skulle vara underbart. Hur skulle Anna kunna ljuga sig fri från det?

Tråkigt nog hyrs den förmodligen ut via någon agentur på en spansk sajt och är därmed svår att hitta på nätet. Det funkar inte som här i Sverige, där man kan hitta all info om allt och alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in