2020-07-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Annas bristande kunskaper i svenska språket blir allt mer pinsamt. Hon kallar en person som rättar henne för ”troll” och ”ordpolis” samt förklarar sig med att hon ”skriver vad jag vill, hur jag vill och när jag vill”. Annas mentala nivå ligger verkligen kvar på den hon hade som 16-åring på 80-talet.

Här försöker Anna visa upp sin goda sida och så ska folk hänga upp sig på petitesser som det svenska språket. Som vanligt går hon till attack mot de som påtalar det uppenbara felet. Tänk om Anna kunde skriva ”dom” istället när hon nu inte har grundläggande kunskaper i det svenska språket.

Antar att hon inte skriver ”dom” istället för ”de” och ”dem” för att hon inte förstått hur enkelt det är. Hon misstänker nog att det är något lurt och att till exempel ”de” men inte ”dem” kan ersättas av ”dom”, eller liknande. Därför insisterar hon och använder ”dem” hela tiden för hon tror det ser elegantare ut.
Citera
2020-07-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag läste också det .Jag har börjat följa My vilket är trevligt. Hon står för att hon gått upp i vikt. Hon är inte otrevlig mot sina följare som Anna som blir rasande vid minsta påpekande. Anna har inte träffat My sedan My lade upp bilder där man kunde se hur tjock hon är .

Man undrar vem Anna tror att hon lurar med sina filtrerade bilder som inte visar hur hon faktiskt ser ut. För vem är det som Anna ljuger?

Jag tror ingen egentligen bryr sig om att Anna återigen är tjock men för Anna tycks det vara viktigt att påvisa att hon är smal. Varför? Lägga upp gamla ofiltrerade bilder bredvid nytagna filtrerade bilder där hon ska visa att hon idag är så hälsosam och smal samt äntligen mår bra och är lycklig.

Har man följt Anna under några år vet man att detta inte stämmer och att hon kommer att göra samma påståenden nästa år igen. Att NU, äntligen, mår hon bra och är så lycklig och trygg i sig själv till skillnad mot förra året när hon påstod samma sak, precis som året innan det och året innan det osv osv.

Anna tycks vara väldigt fokuserad på att försöka visa upp en bild av sig själv och sin familj som inte stämmer överens med verkligheten. Att hon har Pernilla W som förebild är väldigt tydligt och det skaver tydligen väldigt i själen på Anna över hur framgångsrika man är i den familjen till skillnad mot Annas egen familj. Medan Anna och hennes familj strosar omkring hemma utan att ha något att göra om dagarna så är Pernilla W med familj fullt upptagna med sina karriärer och att tjäna miljoner.

För Annas del lämnade tåget perrongen på 80-talet. Anna sitter kvar på bänken och tjatar om att hon ska med på tåget. Det är tragiskt att människor omkring henne inte förmått henne att inse att hon aldrig kommer att lyckas som artist och därför måste ta tag i sitt liv för att satsa på något annat.

Bindefeld är ju en av människorna som hjälpt henne att hålla sig kvar i rampljuset trots att artistkarriären sedan länge varit över men nu tycks ju även han vänt Anna ryggen. Undrar vad som hänt där?
Citera
2020-07-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Antar att hon inte skriver ”dom” istället för ”de” och ”dem” för att hon inte förstått hur enkelt det är. Hon misstänker nog att det är något lurt och att till exempel ”de” men inte ”dem” kan ersättas av ”dom”, eller liknande. Därför insisterar hon och använder ”dem” hela tiden för hon tror det ser elegantare ut.

Troligen av samma anledning hon tror att piratkopierade LV-väskor är elegantare än resväskor från Rusta.
Citera
2020-07-10, 13:16
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Bindefeld är ju en av människorna som hjälpt henne att hålla sig kvar i rampljuset trots att artistkarriären sedan länge varit över men nu tycks ju även han vänt Anna ryggen. Undrar vad som hänt där?

Det handlar ofta om att hitta rätt mix av människor när det bjuds in till fest/arrangemang med s k kändisar och en gissning är väl att Anna av olika anledningar inte längre passar in riktigt i mixen och att Bindan av förklarliga skäl är mer mån om att behålla sina inkomster än låtsas-vänskapen med Anna.
Citera
2020-07-10, 13:17
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annafluktaren
Bläddrade igenom Mys blogg och instagram. Inga bilder kvar på Anna! En enda ynka bild kvar på Råbejjjto när han hjälpte till med flytten. Tala om att leva i en fejkad värld
Den vänskapen har nog fått sig en törn. Kontrollbehovet på sin omgivning är stor. Troligen får hon satsa på vänner 70+ utan bredband
14/6: ÅTTA foton på Mys blogg, på flera av dem kan man nästan se hur Anna drar in magen och håller andan.
19/6: Två foton där Anna syns.
25/6: Två foton där Anna syns. Det var den dagen Anna bäddade Mys "utbildade" soffa. 😂

Sedan åkte Anna och My på semester på varsitt håll. De kommer säkert att ses på Valvet i Sigtuna i augusti.

70-åringarna borde ha barn och barnbarn som hänger på sociala medier? Gamlingarna kanske har privata Anna-foton DEM kan använda vid tillfälle.
Citera
2020-07-10, 13:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har Dr Alban och hans fru Kin äntligen fått upp ögonen för Anna. Det verkar som om Anna med familj inte blev bjudna på konfirmationen trots att My och andra B kändisar blev bjudna?
Undra vad kära Anna tyckte om det? Erkar inte ha gråtit över det på sociala medier.
Citera
2020-07-10, 13:48
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Undra vad kära Anna tyckte om det? Erkar inte ha gråtit över det på sociala medier.
Kan det vara därför hon börjat skriva text och musik till en ny låt? Hon tror hon är en superstar.
Citera
2020-07-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har Dr Alban och hans fru Kin äntligen fått upp ögonen för Anna. Det verkar som om Anna med familj inte blev bjudna på konfirmationen trots att My och andra B kändisar blev bjudna?
Tror Anna & co var bjudna. I en live pratade hon om att familjen var bjuden på konfirmation men kolliderade med Antonios fotbollsmatch. Hon frågade hur hon skulle prioritera. Skjutsa sonen som inte kunds lösa transporten dit på något annat sätt eller gå på konfirmationsen. Alla på liven tyckte hon skulle välja sonen.
Citera
2020-07-10, 15:10
Medlem
Magictrixs avatar
Doktor Albans karriär påminner i mångt och mycket om Annas. Alban hade väl ett par hits på 80-talet, men samarbetade även som producent åt andra. Därefter har han flugit under radarn. Jag vet att han fram till ganska nyligen hade en studio på östermalm han brukade hänga i. Men jag har inte sett honom i något offentligt sammanhag, annat än i någon skvallertidning på någon premiär kanske? Jag visste inte ens att han hade fru och barn. Kul för honom. Vet inte hur han försörjer sig i dag. Men han vekar genuint trevlig och glad. Han lever kanske på fornstora dagar och gör lite 80-tals nostalgi konserter då och då.
I jämförelse är det så märkligt hur vissa människor fortfarande tror de är stjärnor 40 år senare. Att de måste armbågas och ha/ta utrymme från andra.
Citera
2020-07-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Doktor Albans karriär påminner i mångt och mycket om Annas. Alban hade väl ett par hits på 80-talet, men samarbetade även som producent åt andra. Därefter har han flugit under radarn. Jag vet att han fram till ganska nyligen hade en studio på östermalm han brukade hänga i. Men jag har inte sett honom i något offentligt sammanhag, annat än i någon skvallertidning på någon premiär kanske? Jag visste inte ens att han hade fru och barn. Kul för honom. Vet inte hur han försörjer sig i dag. Men han vekar genuint trevlig och glad. Han lever kanske på fornstora dagar och gör lite 80-tals nostalgi konserter då och då.
I jämförelse är det så märkligt hur vissa människor fortfarande tror de är stjärnor 40 år senare. Att de måste armbågas och ha/ta utrymme från andra.

Att jämföra Dr Albans artistkarriär med Anna Books haltar lite. Dr Albans hits blev ju hits världen över till skillnad mot Annas Books ”hits”. Anna Books hits hamnade väl på svensktoppen som bäst.

Sen startade Dr Alban ett eget skivbolag och har tjänat pengar genom det. Hans bolag har ju gjort miljonvinster även de senaste tio åren så någon form av drivkraft och begåvning inom musik måste han ju ha även om hans egna artistkarriär bara var under några år på 90-talet.

Jämför det med Anna som varken verkar ha drivkraft att långsiktigt lyckas med något eller begåvning för att lyckas inom musikbranschen.
Citera
2020-07-10, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tycker mer att Kicki Danielsson och Anna Books karriärer påminner om varandra. Båda gillar offerkoftan. Hade Kicki varit med teknisk hade hon också varit på instagram.
Citera
2020-07-10, 15:58
Medlem
TPLs avatar
Nyhet som är bra för Anna? Lättare att hålla koll på följarna.
Citat:
Under tisdagen lanserar Instagram en ny funktion som tillåter sina användare att nåla fast tre kommentarer i sina kommentarsfält.
Syftet med funktionen är att ge appens användare större kontroll över tonen i sina kommentarfält. Detta genom att ge användarna valet att belysa positiva kommentarer i stället för negativa, skriver The Verge.
Från "DinaPengar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in