2020-06-16, 17:56
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hemska saker!!! Det var ju inte lite cement som blev över, hela kärran är ju full av säckar

Nå men hur ska lasten säkras nu då? man kan väl inte bara kasta över några band?
Jag funderade också på det.
När vi byggde 2 små hus på tomten fick vi hjälp av byggaren att räkna på materialåtgången - så det här känns litet märkligt
Citera
2020-06-16, 17:59
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Precis, jag håller med. Det måste ha blivit något fel i beställningen på något sätt.
Nja tror ärligt att dom trodde att det skulle gå åt så mycket.
Citera
2020-06-16, 18:00
Medlem
Citat:
Precis, jag håller med. Det måste ha blivit något fel i beställningen på något sätt.

Blir väl inget garage, pengarna har väl tagit slut!
Citera
2020-06-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
De lämnar tillbaka cementen det är överblivet

Eller också åker säckarna tillbaka p.g.a. utebliven betalning?
Byggfirman kanske hellre drar i handbromsen nu i stället för att behöva gå till tinget för att få betalt?
Citera
2020-06-16, 18:06
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det är material som de ska lämna tillbaka.
Troligtvis både från gjutning av ”platta” till Atterfallshuset och garaget.
https://postimg.cc/f3p3BcMy

Herregud. Är det sonen och Roberto som ska snickra ihop huset själva? Nu börjar nästa kapitel i gnällBooken...
Citera
2020-06-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Hur lyckas man ens räkna så fel. Skulle förstått om det var 2-3 säckar över men det är över 20 stycken.

Säkert Anna som räknat. Hon kan ju mer än bara ABC!

Men skämt åsido, varför köper de materialet själva? Såvida jag inte byggt eller fixat på egen hand så har alltid entreprenören stått för allt materialinköp. Det är ju lite hela poängen med att låta någon annan göra jobbet om man inte själv kan eller vill göra det.
Citera
2020-06-16, 18:10
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det är material som de ska lämna tillbaka.
Troligtvis både från gjutning av ”platta” till Atterfallshuset och garaget.
https://postimg.cc/f3p3BcMy
Hur svårt kan det vara att beräkna hur mycket som behövs innan man startar ett projekt? Har själv med hjälp av ritningar räknat ut och köpt exakt vad som behövdes.

Om de bygger dubbelgarage där de fått tippat fyllningsmassa och sedan gjuter en platta där på 5 cm. Ojoj, då vill jag vara där när tjälen går ur.
Citera
2020-06-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Herregud. Är det sonen och Roberto som ska snickra ihop huset själva? Nu börjar nästa kapitel i gnällBooken...
Huset är ihopsnickrat. Av andra. Men inte helt klart.
Citera
2020-06-16, 18:15
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Blir väl inget garage, pengarna har väl tagit slut!
Fanns det bygglov för garaget?
Citera
2020-06-16, 18:20
Medlem
Varför är inte Attefallshuset klart ännu ?
Citera
2020-06-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Ser bra ut?? Du skämtar va?? Att "avguda" tunnan måste man ha någon form av "störning" och det har halmpyntet bevisat gång efter annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vem vill ha en efterbliven partner? Roberto måste helt enkelt vara en aning bakom flötet när h*n låter sig bli utnyttjad av soffliggar-Anna och inte lyckas få bättre fason på sina barn.

Man SKA inte stötta sin fru och sina barn "till 100% vad de än hittar på".

Jag har inte sett nåt som tyder på att han skulle vara "efterbliven", har du nåt bevis för det? Däremot är det ganska tydligt att hela familjen är rejält medberoende. Har själv levt med en narcissistisk psykopat och det beteendet liknade på många sätt hur hon beter sig och pratar. Hon tror nog själv att hon aldrig ljuger, att "drama söker henne" och att hon alltid blir helt oskyldigt påhoppad. Ingen självinsikt.
Citera
2020-06-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maal
Jag har inte sett nåt som tyder på att han skulle vara "efterbliven", har du nåt bevis för det? Däremot är det ganska tydligt att hela familjen är rejält medberoende. Har själv levt med en narcissistisk psykopat och det beteendet liknade på många sätt hur hon beter sig och pratar. Hon tror nog själv att hon aldrig ljuger, att "drama söker henne" och att hon alltid blir helt oskyldigt påhoppad. Ingen självinsikt.
Bevis?? Halmpyntets nivå är ju övertydligt för de flesta här. Knappast grundskolan va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in