2019-08-20, 12:56
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Har just läst senaste inlägget på hennes blogg.
och hennes svar på kommentarerna
Meningslöst, högtravande ordbajseri med floskler staplade på varandra, skrivet på usel svenska. Tröttsam patetisk upprepning av sådant hon skrivit 1000 ggr tidigare.
VEM är det hon försöker övertyga?

Att hon i draveltexten lyckas få med så mycket eget beröm är f-n i mig otroligt!!!
Hon påstår att hon är ”förstående, öppen, liberal, icke dömande, sann och omtänksam”.
Hon ”älskar, respekterar, stöttar, ömmar och finns till för människor”.
Hon är noga med att i ”vi-form” beskriva den grupp av människor hon anser sig tillhöra. De som är ”normala, kärleksfulla, vänliga, arbetande, kämpande, rätt sunda och kloka”.
Hon är ”tacksam, glad och positiv”.

Storhetsvansinne?
Ointelligens?
Insiktslöshet?
Sjukdom?
VAD är det som ligger bakom hennes märkliga verklighetsuppfattning?

Arbetande?
Hon har längre "semester" än någon annan av oss i tråden inklusive pensionärer av alla de slag. En pensionär har mer att göra på dagarna än hon, vilket är en bedrift i sig.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-08-20 kl. 13:08.
Citera
2019-08-20, 13:11
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Meningslöst, högtravande ordbajseri med floskler staplade på varandra, skrivet på usel svenska. Tröttsam patetisk upprepning av sådant hon skrivit 1000 ggr tidigare.

Att hon i draveltexten lyckas få med så mycket eget beröm är f-n i mig otroligt!!!
Hon påstår att hon är ”förstående, öppen, liberal, icke dömande, sann och omtänksam”.
Hon är noga med att i ”vi-form” beskriva den grupp av människor hon anser sig tillhöra. De som är ”normala, kärleksfulla, vänliga, arbetande, kämpande, rätt sunda och kloka”.

Storhetsvansinne?
Ointelligens?
Insiktslöshet?
Sjukdom?
För mej är det en kombination av dina exempel. Jag har träffat på många "udda", förstå mej rätt nu, personer i mitt liv, både genom yrkeslivet och privat. Den här Märstatanten, henne kan jag inte släppa.
Citera
2019-08-20, 16:08
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Amen för FAAN!

Nu kommer jag inte kunna äta på hela dagen. Troligen inte i morgon heller. Tack som fan hörru.

Ingen orsak käre vän. Nu sparade du in ett par hundringar samt håller dig slank och fin. Du vill väl inte bli lika groteskfet som Anna heller?

Citat:

Storhetsvansinne?
Ointelligens?
Insiktslöshet?
Sjukdom?

Nu är jag förvisso ingen läkare så min gissning bör tas med en nypa salt, men jag tror att hennes kropp fått brist på fettlagringsutrymme och istället börjat lagra fett inuti skallen. Därmed trängs hjärnan ihop mer och mer för varje majonnästub hon trycker i sig.
Citera
2019-08-20, 16:29
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ingen orsak käre vän. Nu sparade du in ett par hundringar samt håller dig slank och fin. Du vill väl inte bli lika groteskfet som Anna heller?

[/b]

Nu är jag förvisso ingen läkare så min gissning bör tas med en nypa salt, men jag tror att hennes kropp fått brist på fettlagringsutrymme och istället börjat lagra fett inuti skallen. Därmed trängs hjärnan ihop mer och mer för varje majonnästub hon trycker i sig.
Där är du något på spåret. Vi har ju sett exempel på Märstatantens matlagning. Pulver, färdigmat, kladdigt, ja allmänt oaptitligt och jag själv är ingen stjärnkock, som anser detta. Men lite mer finess har jag. Det kanske har med åldern att göra. Jag är ju betydligt äldre, ca 14 år. Vi fick lära oss att sköta ett hem på bästa sätt, inte bara för att visa andra. Varje familj gjorde det bästa utifrån sin ekonomiska situation, och det fanns alltid dom som delade med sej till andra som tillfälligt kanske hamnade i en svår situation. Inget skitsnack och fördömande. Tur att Märstatanten inte levde på den tiden.
Citera
2019-08-20, 16:51
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Där är du något på spåret. Vi har ju sett exempel på Märstatantens matlagning. Pulver, färdigmat, kladdigt, ja allmänt oaptitligt och jag själv är ingen stjärnkock, som anser detta. Men lite mer finess har jag. Det kanske har med åldern att göra. Jag är ju betydligt äldre, ca 14 år. Vi fick lära oss att sköta ett hem på bästa sätt, inte bara för att visa andra. Varje familj gjorde det bästa utifrån sin ekonomiska situation, och det fanns alltid dom som delade med sej till andra som tillfälligt kanske hamnade i en svår situation. Inget skitsnack och fördömande. Tur att Märstatanten inte levde på den tiden.

Ha! Då är du nästan lika gammal och depraverad som mig.
Och om Anna varit med på 50-60 talet hade hon överhuvudtaget aldrig slagit igenom då man på den tiden fortfarande hade åtminstone lite krav på talang på artisterna. Ta bara Thore Skogman, Lelle Hegerland, Bodil Jensen och liknande storheter som exempel.
Citera
2019-08-20, 17:12
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ha! Då är du nästan lika gammal och depraverad som mig.
Och om Anna varit med på 50-60 talet hade hon överhuvudtaget aldrig slagit igenom då man på den tiden fortfarande hade åtminstone lite krav på talang på artisterna. Ta bara Thore Skogman, Lelle Hegerland, Bodil Jensen och liknande storheter som exempel.
Du har så rätt. Förr i tiden var det kvalitet som gällde, på allt. I den nya värld vi lever i så är det slit och släng. Det vägrar jag att ta till mej. Märstatanten är ju förvisso inte en slit och slängprodukt eftersom hon fortfarande är aktuell, bl a annat här i tråden. Men det beror ju inte på hennes popularitet som artist. Hon kommer att för evigt finnas i media p g a att hon är en stor nolla som ständigt gör bort sej.
Citera
2019-08-20, 18:22
Medlem
Lite skillnad på nästan 2 år!

https://www.tv4play.se/program/bigge...er-vip/3938647
Citera
2019-08-20, 18:34
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluenail
Lite skillnad på nästan 2 år!

https://www.tv4play.se/program/bigge...er-vip/3938647
Den länken var en luring. Tack för hörselskadorna och reklamen. Att man aldrig kan lära sej att inte klicka på vissa länkar. Det här är ju ett praktexempel på vad man inte ska klicka på.
Citera
2019-08-20, 20:04
Medlem
Aigiss avatar
Gud jag hoppas verkligen att hon startar den där podden även om det bara kommer bli några avsnitt. Kommer ju vara lyteskomik av högsta klass. Saknar verkligen hennes periscope-svamlande.
Citera
2019-08-20, 20:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Gud jag hoppas verkligen att hon startar den där podden även om det bara kommer bli några avsnitt. Kommer ju vara lyteskomik av högsta klass. Saknar verkligen hennes periscope-svamlande.

Ska hon starta en podd? Har hon kunskap till det? Har hon sagt var den ska spelas in? Har hon byggt en studio hemma i källaren eller ska den spelas in någon annanstans?
Citera
2019-08-20, 21:11
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ska hon starta en podd? Har hon kunskap till det? Har hon sagt var den ska spelas in? Har hon byggt en studio hemma i källaren eller ska den spelas in någon annanstans?

Både hon och F har pratat om ev podd .
Citera
2019-08-20, 21:18
Medlem
Frammes avatar
Jag poddar Märstatanten med mina älsklingar R.E.M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in