2019-04-01, 07:23
Medlem
trottwells avatar
Om det finns intresse av att bevara mäklarens annons bör någon kopiera den, den försvinner snart.

https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House
Citera
2019-04-01, 08:13
Medlem
MrsATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Lite priser för olika villa-försäkringar, 350:-/mån upp till 475:- blir säkert dyrare för Tunnans herrgård.
https://www.bank24.nu/hemforsakring/
Ute på landsbygden är det vanligt med skadedjur, små möss som tar sig in på hösten och då blir det extra kostnader om inte Tunnan själv vill gillra musfällor, Anticimex är inte gratis. Många ekonomiska glada överraskningar för Tunnan-familjen som de aldrig räknat med.
Jag bor i en 300 kvm stor villa (palats i Annas mått mätt) i glesbygd. Privat väg, vilket innebär att vi själva måste snöröja. Som tur är känner grannen många med traktor så vi kommer undan billigt med skottningen. 50 kr per gång.
Betalar ca 1000 kr i hemförsäkring varje månad. Har bergvärme, vilket enligt mig är den bästa uppvärmningen. Dock drar det iväg när minusgraderna kommer. Jag har dock ställt ner min nån grad och eldar lite och kör med raggsockor.
Det tror jag inte Anna gör. Hon har bott i lägenhet och är van vid minst 22 grader.
Citera
2019-04-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tittar på bilderna här:
https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House

Hm i texten ser det ut som att de räknar det avlånga rummet som det sjätte rummet och räknar matrummet/köket som kök
Undra om de får plats med långbord för 18 personer nu. Hon försökte ju Arga snickaren att trolla in ett 18-mannabord i den lilla lghs-ytan.
Senast redigerad av wowbooken 2019-04-01 kl. 08:34.
Citera
2019-04-01, 08:41
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAT
Jag bor i en 300 kvm stor villa (palats i Annas mått mätt) i glesbygd. Privat väg, vilket innebär att vi själva måste snöröja. Som tur är känner grannen många med traktor så vi kommer undan billigt med skottningen. 50 kr per gång.
Betalar ca 1000 kr i hemförsäkring varje månad. Har bergvärme, vilket enligt mig är den bästa uppvärmningen. Dock drar det iväg när minusgraderna kommer. Jag har dock ställt ner min nån grad och eldar lite och kör med raggsockor.
Det tror jag inte Anna gör. Hon har bott i lägenhet och är van vid minst 22 grader.

Ja du jag undrar hur i helvete dom ska kunna dra runt det där med en väktarlön plus att han jobbar extra. Roberto är en hjärtinfarktaspirant av stort format. Han får jobba sig fördärvad för att Anna ska få leka herrgårdsfru. Undrar vad hon själv ska göra för att dra sitt strå till stacken.
Citera
2019-04-01, 08:44
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Undra om de får plats med långbord för 18 personer nu. Hon försökte ju Arga snickaren att trolla in ett 18-mannabord i den lilla lghs-ytan.

Aha, där har vi det, 18-mannabordet ska förstås stå där på nedervåningen i det avlånga rummet med tre fönster!!
Det fjärde sovrummet blir då Allrummet på ritningen. Nu har jag fått ihop det hela
Citera
2019-04-01, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
AB hittar säkerligen ändå fel och brister
vi får säkert läsa mängder om det.

Som hon då får lära sig att leva med i deras
”herrgård”.
Givetvis men om säljaren inte har friskrivningsklausul kan han åka på att åtgärda eventuella riktiga fel.
Citera
2019-04-01, 09:10
Medlem
Det står förresten i annonsen att skala och mått kan avvika från verkligheten så det avlånga rummet kan visa sig vara ett alldeles vanligt rum. Har själv köpt hus som såg väldigt konstigt ut i annonsen men visade sig vara välplanerat. Slö mäklare.
Citera
2019-04-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Aha, där har vi det, 18-mannabordet ska förstås stå där på nedervåningen i det avlånga rummet med tre fönster!!
Det fjärde sovrummet blir då Allrummet på ritningen. Nu har jag fått ihop det hela

Haha. Skulle vilja se gästerna sitta vid långbordet å beskåda Annas spring mellan köket och nedervåningen.

Men jag hade lite fel. I programmet Arga Snickare - vad hände sen? förklarar Anna att man "lätt kunde sitta 16-18 personer" runt de bord de hade, men att de sen bara kunde sitta 8 personer. Han minskade alltså deras umgängeplats.

Okej, för att bena ut detta:
Innan A S så har Anna ett bord som rymmer 6 personer, 4+2 - inte 8 alltså.
Efter A S har Anna ett bord som också bara rymmer 6 personer.
Kanske kanske var det förra bordet utdragningsbart, men var förvarar man 10 stolar extra att lätt och smidigt ta fram? Alltså, hur man kan överdriva med sån inlevelse?
Senast redigerad av wowbooken 2019-04-01 kl. 09:13.
Citera
2019-04-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Hur orkar ni hålla på? Ni framstår som fullständigt efterblivna! Eller är det NI som ska betala för Annas utgifter?
Skärp er för helvete, och hon får väl köpa vilket hus hon vill så länge inte utgifterna dras från era plonkor.

Hahaa. Naturligtvis får hon det. Men skulle mer säga att vi är väldigt snälla här som tipsar och varnar. För ser man som sagt på Arga Snickaren så kan nog ingen säga att de tror att ett husägande kommer bli lätt för familjen.
Citera
2019-04-01, 10:23
Medlem
Familjen måste nog skaffa sig minst 1 katt som håller efter mus/sorkbeståndet.
Lycka till med lantlivet Anna, hoppas du kommer att trivas men livet blir nog mer arbetsamt än du kanske tänkt dig?
Citera
2019-04-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Familjen måste nog skaffa sig minst 1 katt som håller efter mus/sorkbeståndet.
Lycka till med lantlivet Anna, hoppas du kommer att trivas men livet blir nog mer arbetsamt än du kanske tänkt dig?

Maken och sonen är allergiska. Men tack för omtanken. Bam bam bam!
Citera
2019-04-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tittade lite på husets planlösning och jag blir inte klok på det långsmala rummet i suterrängplanet (under balkongen/terrassen). Vad sjutton ska det användas till?

Tror det är walk-in-closeten som maken envisats med att Anna Book skall ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in