2022-11-01, 13:56
Medlem
zombie-nations avatar
Vet inget om Bono men köpte Achtung baby när den kom, trots att det inte var min stil. Var hungrig på ny musik och det var inte som nu att man kunde hitta allt. Så gjorde ett avsteg och hade den. Tycker faktiskt den är 3/5. Zoo station är bra eftersom de förvridit hans alldeles för lena röst. Katchiga riff i många låtar. A-sidan är rätt solid med bra låtar. Härligt skramlig. Enda invändningen är väl att den är lite för slätstruken och dessutom mest kärlekssånger.
Citera
2023-06-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Är väl för att inga andra står ut med aset Bono.

Tråkig, intetsägande, substanslös skitmusik efter The joshua tree. Gillar man U2 är man efterbliven.

Det är väl snarare de som påstår att man är efterbliven för att man gillar ett av de största banden genom tiderna som är efterbliven själv
Citera
2023-06-10, 14:40
Medlem
Bäst var U2 strax innan/under åren de blev globalt stora.
"Mitt" U2 är 1984-91, med vikt på MUSIKEN.
Achtung Baby-plattan var spännande och cool när den kom (jag var 16 år gammal då), men sen blev U2 lite av ett cirkusnummer som kulminerade på 00-talet, med abnorma scenbyggen i fokus.

Med framgång och rikedom kommer inte alltid "uppgång & fall"; Bono och hans sido-projekt/hobby som kommersiell världsförbättrare har stötts & blötts i media i 30 år, och gjorts satir på åtskilligt.

South Park-avsnittet ( fans av serien vet vilket) med Bono är lite talande....
Citera
2023-11-03, 21:20
Avslutad
U2 är ju fantastiska, fram till 2002 sådär tror jag ingen grupp kan mäta sig med dem.

Man måste beundra folk som frågar varför band är så stora och samtidigt erkänner att de knappt lyssnat på dem.

Lyssna på följande skivor:

War - Unforgettable Fire - Joshua Tree - Achtung Baby och njut/gråt/le/skratta och hänge dig åt magin.
Citera
2023-11-05, 01:30
Avslutad
Faktiskt stör jag mig på de höga nivåerna av diskant i många av U2s låtar. Hur visste du att jag avskyr dem?
Citera
2026-02-03, 01:41
Medlem
Vissa låtar älskar jag sen efter ett tag så hatar jag dom. With Or Without you är en sån låt
Citera
2026-02-03, 01:49
Medlem
Tavastehuss avatar
När de valde att marknadsföra sitt nya album genom iPodreklamen 2004 var det nästan så jag spydde. ”Uno, dos, tres, catorce” är så löjligt att man skäms.

Bono var verkligen överjävlaallt under den här tiden. Fanns inte ett statsöverhuvud som han inte fick sina pungkulor masserade av, inte en företagsledare som han inte fastnade på bild med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in