2019-01-28, 19:49
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Samtidigt så är det såna med pengar som kan göra skillnad i världen. Skänka pengar till välgörenhet osv. Vad har fattiga människor bidragit med till samhället?
ÄR förmögna mer värda än oförmögna

BTW...
https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/nov/07/tax-bono-harming-world-poorest-glastonbury-avoidance-paradise-papers

Bono tycker jag är en Alexis Bard person som gör allt provokativt för att känna sig *betydlig..

Edit:
*betydelseful(l)...
Senast redigerad av avrogado 2019-01-28 kl. 19:51. Anledning: ordval
Citera
2019-01-28, 19:55
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det stämmer. Om han vill skänka pengar till fattiga, bygga skolor i Afrika eller hjälpa till med en välgörenhetsgala för en stad efter någon naturkatastrof är asbra. Men att hålla på och göra några ironiska hitler-hälsningar eller dylikt skulle jag tycka var under min värdighet även om jag ogillade något parti politiskt eller bara försökte vara rolig.

Dagens U2 - An Cat Dubh

Det håller jag med om. Osmakligt att göra hitler-hälsningar. Han har väl till och med hånat Jimmie Åkesson.

Hakade bara upp mig på det du skrev om att vara ekonomisk oberoende. Det låt så avundsjukt. Tycker bara den svenska avundsjukan är så tröttsam i längden. Hör den ständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
ÄR förmögna mer värda än oförmögna

BTW...
https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/nov/07/tax-bono-harming-world-poorest-glastonbury-avoidance-paradise-papers

Bono tycker jag är en Alexis Bard person som gör allt provokativt för att känna sig betydlig..

Ne, tycker bara rika personer ofta får oförtjänt mycket med skit enbart för att de har pengar och kommit nån vart med sina liv. Varför inte göra nåt av sina egna liv istället för att vara avundsjuk och gnälla på andra.
Citera
2019-01-28, 19:59
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ne, tycker bara rika personer ofta får oförtjänt mycket med skit enbart för att de har pengar och kommit nån vart med sina liv. Varför inte göra nåt av sina egna liv istället för att vara avundsjuk och gnälla på andra.
Fair, det håller jag till fullo med om.
Citera
2019-01-28, 20:47
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Det håller jag med om. Osmakligt att göra hitler-hälsningar. Han har väl till och med hånat Jimmie Åkesson.

Hakade bara upp mig på det du skrev om att vara ekonomisk oberoende. Det låt så avundsjukt. Tycker bara den svenska avundsjukan är så tröttsam i längden. Hör den ständigt.

Jag är tröttare än någon på allt status-jagande, "ju dyrare desto bättre"-mentalitet och/eller vanlig avundsjuka. Jag skulle gärna ha Bonos pengar, hans röst, hans driv, hans erfarenheter genom att resa, hans diskografi m.m. Men i slutet av dagen tycker jag "pengar" = Lycka blir så skenheligt. Det är väl det som gör att många går i vägen eller börjar knarka? Dom tror en fin bil, några rika kompisar och ständigt resande gör dom lyckliga, men det kanske inte är så enkelt. Dom flesta i Sverige lever rätt bra liv skulle jag säga. Jag kan inte klaga åtminstone. Jag avundas nog mer att kunna sälja ut en stor arena och kunna få folk till tårar än hans pengar faktiskt
Citera
2021-08-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Rankar dem aningen över Simple Minds (Need You Tonight, Suicide Blond) men givetvis långt långt under U2

Suicide Blonde är väl en låt av INXS?
Citera
2022-10-30, 23:16
Medlem
Jaha, nu har Bono - mannen som får utomjordingar att veva upp bilrutorna när de kör förbi Jorden - insett att kapitalism är det enda botemedlet mot fattigdom. Somliga mognar senare än andra, uppenbarligen.
Citera
2022-10-30, 23:20
Medlem
Tintinikongos avatar
Bono är ett vänstervridet äckel.
Citera
2022-10-31, 09:35
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Bono är ett vänstervridet äckel.
Ja, och U2 är ett skitband.
Citera
2022-10-31, 09:38
Medlem
Fettsugnings avatar
Instämmer å det bestämdaste i hatet. Alltid ogillar Bono och hans jävla skitband. Ända sen barnsben (typ mellanstadiet iaf).
Citera
2022-10-31, 09:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Aldrig hört talas om.

Dom måste vara jättekända.
Citera
2022-10-31, 18:06
Medlem
Ett av världens bästa band. Alla bandmedlemmar har varit de samma enda sedan första skivan 1980. Zoo TV Tour - världens bästa turné.
Citera
2022-10-31, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Alla bandmedlemmar har varit de samma enda sedan första skivan 1980.

Är väl för att inga andra står ut med aset Bono.

Tråkig, intetsägande, substanslös skitmusik efter The joshua tree. Gillar man U2 är man efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in