2009-03-24, 21:41
Bannlyst
Hur kommer det sig att U2 har kunnat bli så otroligt stora? Jag måste medge att jag knappast lyssnat mkt på dem, eller vet särskilt mkt om dem, men tyvärr spelas de på radio oavbrutet, var man än befinner sig. Nu är frågan, är jag ensam om att hata dem? Musiken är för mig usel, det mesta låter likadant, alltid samma smöriga bög-macho stuk där de försöker få ur sig så mkt känslor de bara kan på så lite tid som möjligt.
Sen har vi ju deras frontfigur. BONO.
Han är en av mina värsta hatobjekt. Han är verkligen PK, han är överallt, kämpar mot allt det onda i världen, och ändå hatar jag honom. Är det kanske för hans smöriga attityd? Hur han genom sitt perfekta äckelsätt påminner mig om hur ofullständig jag är. Eller att han liksom bara verkar perfekt utåt. Men egentligen badar i pengar, bor aslyxigt o säkert som fan inte sopsorterar. Är faktiskt benägen att hålla med Southpark här, Bono är världens största bajskorv.
Min fråga. ÄR jag ensam om att hata ett av millenniets ''största'' band? Eller finns det någon mer där ute?
Senast redigerad av ozembe 2009-03-24 kl. 22:31.
Citera
2009-03-24, 21:44
Medlem
Tightflesks avatar
Kan inte säga dom är en av mina favoriter, men dom e fan inte dåliga! =P
Citera
2009-03-24, 21:50
Bannlyst
Saken är den, jag ser inget speciellt, inget som utmärker dem, eller joo, de utmärker sig, men inte positivt, de har inget som lyfter dem över mängden.

snälla bli provocerade....
Citera
Medlem
V-rocks avatar
Jag tål dom fanimej inte heller.

Musiken gillar jag inte, det är inte min genre av rock helt enkelt. Men det är egentligen inte det jag stör mig så mycket på. Det som stör mig är att de utpekas som rockstjärnor och världens största rockband när de är så orockiga som man fan bara kan bli.

Var är överdoserna, de fula tatueringarna, tvivelaktigt sex och texter som griper tag i en och får en att vilja fylleköra?

Enkelt utryck, u2 och bono är för välkammade och tråkiga.
Citera
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozembe
Hur kommer det sig att U2 har kunnat bli så otroligt stora? Jag måste medge att jag knappast lyssnat mkt på dem, eller vet särskilt mkt om dem, men tyvärr spelas de på radio oavbrutet, var man än befinner sig. Nu är frågan, är jag ensam om att hata dem? Musiken är för mig usel, det mesta låter likadant, alltid samma smöriga bög-macho stuk där de försöker få ur sig så mkt känslor de bara kan på så lite tid som möjligt.
Sen har vi ju deras frontfigur. BONO.
Han är en av mina värsta hatobjekt. Han är verkligen PK, han är överallt, kämpar mot allt det onda i världen, och ändå hatar jag honom. Är det kanske för hans smöriga attityd? Hur han genom sitt perfekta äckelsätt påminner mig om hur ofullständig jag är. Eller att han liksom bara verkar perfekt utåt. Men egentligen badar i pengar, bor aslyxigt o säkert som fan inte sopsorterar. Är faktiskt benägen att hålla med Southpark här, Bono är världens största bajskorv.
Min fråga. ÄR jag ensam om att hata ett av millenniets största band? Eller finns det någon mer där ute?

Ok så du bygger ditt hat på? Hans engagemang? För det kan ju knappast ha med deras musik att göra då som ändå är det dom är kända för.

Jag var på deras spelning på ullevi för några år sedan. Jag är inte heller något fan, men att dom är dåliga...knappast.
Citera
2009-03-24, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Jag tål dom fanimej inte heller.

Musiken gillar jag inte, det är inte min genre av rock helt enkelt. Men det är egentligen inte det jag stör mig så mycket på. Det som stör mig är att de utpekas som rockstjärnor och världens största rockband när de är så orockiga som man fan bara kan bli.

Var är överdoserna, de fula tatueringarna, tvivelaktigt sex och texter som griper tag i en och får en att vilja fylleköra?

Enkelt utryck, u2 och bono är för välkammade och tråkiga.

Jag tror du egentligen sammanfattar det mesta, synd att jag inte kom på det, de är helt enkelt sånt min morsa skulle kunna lyssna på, för att sen proklamera att hon lyssnar på hårdrock eller nåt
Citera
2009-03-24, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Ok så du bygger ditt hat på? Hans engagemang? För det kan ju knappast ha med deras musik att göra då som ändå är det dom är kända för.

Jag var på deras spelning på ullevi för några år sedan. Jag är inte heller något fan, men att dom är dåliga...knappast.

Jag medger gärna att de inte är dåliga rent musikaliskt sett, men att musiken som jag personligen inte tål bidrar till mitt allmänna hat gentemot dem.
Citera
2009-03-24, 21:54
Medlem
Deras låtar tycker jag är helt okej, eller ja, de flesta hitsen i alla fall, det är bara de jag hört.

Men Bono! Håller verkligen med dig där! Brrr...
Har svårt för såna där duktiga jävlar.
Senast redigerad av Wildebeest 2009-03-24 kl. 21:56.
Citera
2009-03-24, 21:55
Medlem
Stardestroyers avatar
Nej! Du är fan inte ensam. Jag har, i likhet med dig, aldrig lyssnat på U2, aldrig gett dom nån speciell uppmärksamhet, min lik förbannat är det nåt med dom jävlarna som jag inte tål. Nu har jag ingen speciell vrede riktad mot Bono utan jag klumpar kanske hellre ihop dom till en massa och bara tycker illa om dom som grupp. Mystiskt fenomen det här, men jag har faktiskt tänkt på det en del. Är det musiken som jag inte gillar? Kanske, men det finns hundratals med band vars själva musik jag hatar mer än U2. Är dom allt för stora? Kanske, men jag har inget emot band som Queen, The Beatles, Coldplay (eller jo, lite.. dom är ju nästan U2) eller t.o.m Eagles!
Citera
2009-03-24, 21:55
Medlem
netkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozembe
Är faktiskt benägen att hålla med Southpark här, Bono är världens största bajskorv.
Min fråga. ÄR jag ensam om att hata ett av millenniets största band? Eller finns det någon mer där ute?

Du tror inte det kan ha något med just South Park att göra? Jag kom på mig själv med att hata Bono efter att jag sett avsnittet om honom (The world's biggest turd.)

Men jag håller med, U2 är varken stor musik eller speciellt underhållande på scen.. förstår inte heller hypen kring dem.
Citera
2009-03-24, 21:56
Bannlyst
Har faktiskt personligen också väldigt svårt att sätta fingret på vad det är som får mig att ogilla dem mkt kraftigt
Citera
2009-03-24, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av netko
Du tror inte det kan ha något med just South Park att göra? Jag kom på mig själv med att hata Bono efter att jag sett avsnittet om honom (The world's biggest turd.)

Men jag håller med, U2 är varken stor musik eller speciellt underhållande på scen.. förstår inte heller hypen kring dem.

Kan gott vara så, fast vet att jag ogillade dem innan, fast att få Bono som bajskorv, det boostade nog hatandet lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in