2009-04-26, 11:20
Medlem
hejsantests avatar
Vore kul och vet vilka favoritband ni har som hatar U2 så mycket
Citera
2009-04-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyco Miko
Tack for en bra trad!

Skont att veta att man inte ar ensam over att hata detta skitband och Bono!

BTW Red hot chili peppers ar lika ackliga :P

RHCP tycker jag är äckligare än U2, Även om U2 är långt ifrån ett bra band så har dom ändå någon enstaka mysig låt, vilket RHCP inte har. Dom har endast en attityd som framkallar kväljningar. Skitmusik!
Citera
2009-04-26, 11:32
Medlem
IdaMiRakels avatar
Jag gillar en låt, Angel Of Harlem.
Citera
2009-04-26, 11:37
Medlem
BlackMetals avatar
U2 är ett tråkigt och mediokert band. Jag kan inte alls förstå hypen kring dem. Vad har de som inte andra band har?
Citera
2009-04-26, 14:05
Medlem
Meskilstunas avatar
Jag kan lyssna på ett par låtar från U2's tredje skiva, en låt från deras andra och tre från deras första.
Citera
2009-04-26, 15:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Jag kan lyssna på ett par låtar från U2's tredje skiva, en låt från deras andra och tre från deras första.

Men ingen från deras femte? (Streets, Still Haven't Found, With Or Without You?)

Bra sjuk värld vi lever i.
Citera
2009-04-26, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men ingen från deras femte? (Streets, Still Haven't Found, With Or Without You?)

Bra sjuk värld vi lever i.

Han kanske inte gillar det albumet... smaken e som röven, klöven
Citera
2009-04-26, 21:13
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
U2 är ett tråkigt och mediokert band. Jag kan inte alls förstå hypen kring dem. Vad har de som inte andra band har?

Anledningen till att jag tycker de är bäst:

- Det finns ingen som låter som Bono, han har ett riktigt brett register. Låg mörk ton, höga ljusare toner och en riktigt bra falsetto. Sedan för han in så mycket känsla i sin sång, han står inte och fegar och sjunger säkert som alla skolade sångare.

- Edge gitarer

- Finns inget bättre live band

- Dom ändrar sig alltid, retar upp sina mainstream lyssnare med tex album som Zooropa, Passangers, Pop och No Line On The Horizon.

- Det finns inget band innan dom kom som lät som dem.
Citera
2009-04-26, 21:40
Medlem
Davesons avatar
U2 är lika smaklöst som metallica, Bono är en pajas.

"Små negrer i sanden"
Citera
2009-04-26, 23:00
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Bono har visst lite svårt att leva som han lär http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article4614931.ab
Citera
2009-04-26, 23:02
Medlem
Oakenshields avatar
Självklart.

Men folk sväljer deras helylle-image med hull och hår. Bono the allmighty, räddaren, världssamvetet, icke-egoisten.

Yeah right.
Citera
2009-04-26, 23:54
Medlem
15steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Instämmer 100%

Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Anledningen till att jag tycker de är bäst:

- Det finns ingen som låter som Bono, han har ett riktigt brett register. Låg mörk ton, höga ljusare toner och en riktigt bra falsetto. Sedan för han in så mycket känsla i sin sång, han står inte och fegar och sjunger säkert som alla skolade sångare.

- Edge gitarer

- Finns inget bättre live band

- Dom ändrar sig alltid, retar upp sina mainstream lyssnare med tex album som Zooropa, Passangers, Pop och No Line On The Horizon.

- Det finns inget band innan dom kom som lät som dem.
Finns många bra sångare i världen. Bono har inget utmärkande förutom att man hört hans röst så mycket att man tar för givet att ingen annan låter som honom. Inget utmärkande annars.

Edge-gitarr är bara en massa delay och reverb. Inget utmärkande här heller (förutom då överdriften av delay och reverb). Skulle kunna vara vilken studiomusiker som helst.

Finns otroligt många intressanta liveband. Band där alla ger och inte bara deras fjantiga irländska cowboy i solglasögon till sångare som rör på sig.

De ändrar sig precis i den våglängd som den mainstreama vågen rör sig. Aldrig något utstickande intressant sväng som många andra artister lyckats med: David Bowie, Radiohead, Queen, The Beatles, Led Zeppelin, Blur etc.

Att U2 gör originell musik kan du säga till din sexåriga lillebror.

Ett band kan inte vara bäst. Det handlar om bandet är bra. U2 är som sagt ett mediokert band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in