Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-24, 10:50
  #1
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har sökt jobb som personlig assistent. Nu ska jag även söka innom psykiatrin och måste då ändra mitt personliga brev så det passar till just det jobbet, och jag undrar hur mycket man ska ha med om sina egna personliga intressen. när jag sökte som personlig assisten så skrev jag rätt ingående om vad jag gillade att göra och vad som var mina största intressen, vilket kan vara bra, så jag kan få jobba med någon som har lika intressen tex.

men hur ska jag skriva nu när jag söker jobb inom psykiatrin?
det känns ju inte riktigt lika relevant med mina egna intressen då.
såhär ser det ut nu iallafall, kom gärna med synpunkter, men det jag främst undrar över är som sagt just delen om mina intressen

"Jag är en 22-årig kille som är uppväxt i Mora, men bor nu i Motala sedan drygt 3 år tillbaka. Här har jag utbildat mig till undersköterska med psykiatri som inriktning och jobbar inom äldreomsorgen sedan två år tillbaka, Jag är omtyckt bland både boende och personal.
Jag trivs med vårdyrket och skulle nu vilja prova något nytt inom vården, samtidigt som jag har planer på att flytta tillbaka till Mora, därför söker jag nu till skötare hos er.

Jag är en lugn, positiv och tålmodig empatisk person som tycker om att lyssna på andra människor, vilket jag anser vara viktigt när man jobbar med omsorg och jag har alltid sett det som en självklarhet att hjälpa andra som behöver vård, därför blev valet av yrke väldigt enkelt för mig.

Jag är intresserad av sport och musik, vilket jag lägger ner mycket tid och engagemang på, men jag trivs lika bra med att gå promenader och prata om allt och inget samt att laga mat och testa nya maträtter.

Jag är väldigt flexibel och tycker om att jobba oregelbundna tider, både natt och dag.
Jag har ej körkort, men har bestämt mig för att ta det när jag flyttar tillbaka till Mora.

Jag ser fram emot att höra av er för att diskutera en eventuell anställning.
"
Citera
2009-03-24, 10:57
  #2
Medlem
klistiers avatar
Ursäkta att jag lånar tråden, men jag tycker det blir väldigt mycket "jag" när de flesta skriver sitt personliga brev, någon som har tips hur man varierar sin text lite mer? Blir så jäkla trist att läsa. Jag är likadan!
Citera
2009-03-24, 11:21
  #3
Medlem
Bartman777s avatar
bra att du tog upp det, jag håller med dig, svårt att variera detdär och jag har som du märker väldigt svårt för det själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback