Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-23, 17:58
  #1
Medlem
anthaxs avatar
Som en lite smygaudiofil eller vad det nu heter när öronen kräver ljudkvalité, söker jag efter tips över att antingen förbättra/bygga nytt ljud i en Opel Corsa årsm. 01.
Tidigare ägare har satt 6.9" i hatthyllan bak, men Opel orginalsterion har vansinnigt satt delningsfilter. (Give me an EQ!) Går det att ändra parametrar på något vis, eller är det kofot som gäller och slänga ut skiten och stoppa i en gammal hederlig pryl jag har liggandes.
Och hur fan lyckas man bända bort dörrsidorna på denna jävla Corsa för att riva bort originalelementen som jag inte ens tänker försöka beskriva ljudet från...
Citera
2009-03-23, 18:02
  #2
Medlem
jaa du, dörrsidan är lätt att få bort, ta bort alla skruvar och sen sitter den förmodligen med clips resten
Citera
2009-03-23, 18:06
  #3
Medlem
anthaxs avatar
Jodå, 4 skruvar har jag hittat hitills.. Bände så det knakade i plasten med inga clips ville släppa. Funderar på att klippa bort plastgallret framför högtalarn och ta ut dom den vägen och fixa ihop nått nytta av rostfritt galler över hålet efteråt. Dock sitter det nån plaststruv runt högtalarn mot hålet i dörrsidan...
Citera
2009-03-23, 23:01
  #4
Medlem
Fuzzs avatar
Vart satt skruvarna. Kan vara så att den ska lyftas uppåt.
Citera
2009-03-24, 16:48
  #5
Medlem
anthaxs avatar
3st av skruvarna satt på nerkanten av dörrsidan, en satt mitt på, brevid dörrhandtaget/knapparna för fönsterhissarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback