2011-03-07, 22:24
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Haha fan att de va så enkelt som att hårddisken låg i första prio! Trodde att alla datorer hade DVD som första.

Men nu har det kommit ett nytt problem som inte är relaterat till TC. Tror jag.
Aja, hela BIOS är "inzoomad" och XP startar inte ändå. Tänkte att det borde funka om jag installerar XP direkt på laptopen. Men det går ju inte eftersom jag inte kan se menyerna.
Har testat att ändra inställningar på skärmen men det gick inge vidare.

Använder alltså min stationära dator för att installera XP på laptopens hårddisk eftersom den inte har någon skärm
Jag vet inte riktigt om jag förstått ditt problem rätt men om du inte ser startmenyn trycker du på windowsknappen, gå därefter till Kontrollpanelen och ändra bildskärmsinställningarna.

Eller menar du att biosmenyerna är "inzoomade"? Du borde ju ändå se lite av menyerna?
Citat:
Ursprungligen postat av usefulidiot
Vadå ett svar? jag skrev i tråden, hade jag velat svara personen hade jag väl fan citerat honom dumjävel.
Jaha, du kände bara för att sprida din orala diarré ditt lilla spermaluktande rövhål.
Citat:
Ursprungligen postat av m0rtal
Vilken "encryption algorithms" är det som gäller? Googlade lite på det och då verkar det som att det är "AES" som gäller? Tacksam för alla svar jag kan få, är helt ny inom detta
Kör på AES, de andra algoritmerna och särskilt flera kombinationer av algoritmer är generellt sett långsammare än bara AES varianten.
Senast redigerad av Anonymflashbackare 2011-03-07 kl. 22:28.
Citera
2011-03-07, 23:08
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Jag vet inte riktigt om jag förstått ditt problem rätt men om du inte ser startmenyn trycker du på windowsknappen, gå därefter till Kontrollpanelen och ändra bildskärmsinställningarna.

Eller menar du att biosmenyerna är "inzoomade"? Du borde ju ändå se lite av menyerna?
Alltså jag kommer inte ens in i Windows :/ Testade med en 17" skärm men fick inte ens upp en bild då.

Det som är skumt är att jag installerade ju W7 genom min stationära dator. Varför skulle det inte funka nu?
Citera
2011-03-08, 09:33
Medlem
chamaemoross avatar
Truecrypt ger Incorrect password or not a Truecrypt volume

Hejsan,
Jag befinner mig i Asien och av diverse anledningar har jag blivit tvungen att skapa en krypterad hårddisk då personer här inte kan sluta att kolla på mina personliga bilder, mappar etc.

Jag skapade en Truecrypt fil och gjorde precis som det stod i beskrivningen, volymen ska vara av NTFS och kunna ha upp till 10 GB och när allt blev färdigt så kopierade jag in mitt privata innehåll till hårddisken.

Efter detta dismountade jag hårddisken och nu när jag försöker komma in på "personliga minnen" så uppger fanskapet meddelandet: "Incorrect password or not a TrueCrypt volume."

Jag har suttit här och läst igenom Truecrypts forum men blir inte mycket klokare för det. Det jag provade var att återställa "volume header" men inte hjälpte det.

Tips någon?
Citera
2011-03-08, 09:50
Bannlyst
aha, du har gjort så, du måste missat nåt i installeringen, avinstallera och gör om, seriöst, du kan nog inte göra annat, fast jag är inte expert.... Men har ju installerat truecrypt på hela C många ggr på olika dat..
Citera
2011-03-08, 09:56
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutsteg
aha, du har gjort så, du måste missat nåt i installeringen, avinstallera och gör om, seriöst, du kan nog inte göra annat, fast jag är inte expert.... Men har ju installerat truecrypt på hela C många ggr på olika dat..

Så jag ska avinstallera Truecrypt och installera det igen och försöka mounta med samma fil? Jag provade byta namnet på filen personliga minnen till personliga minnen.tc och då trodde jag att det skulle börja fungera.

Inte fan gjorde det de.
Citera
2011-03-08, 10:32
Medlem
chamaemoross avatar
Ingen som har några idéer? Har provat ominstallera Truecrypt utan vidare resultat. Det står bara samma sak. Har dessutom provat mounta med alla olika möjliga hdds men ingen funkar.
Citera
2011-03-08, 10:38
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Ingen som har några idéer? Har provat ominstallera Truecrypt utan vidare resultat. Det står bara samma sak. Har dessutom provat mounta med alla olika möjliga hdds men ingen funkar.
Jag har för mig att det även står så om du anger fel lösenord.

Du skrev inte lösenordet med caps lock intryckt eller med någon annan teckentabell?

// rancor
Citera
2011-03-08, 10:43
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Jag har för mig att det även står så om du anger fel lösenord.

Du skrev inte lösenordet med caps lock intryckt eller med någon annan teckentabell?

// rancor

Nej jag är 100 % säker på lösenordet jag använde. Har provat att skriva det med Caps Lock och utan men inget fungerar än så länge. Detta är fruktansvärt frustrerande för nu kommer jag inte åt mina bilder ö.h.t.
Citera
2011-03-08, 14:39
Medlem
m0rtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare

Jaha, du kände bara för att sprida din orala diarré ditt lilla spermaluktande rövhål.

Kör på AES, de andra algoritmerna och särskilt flera kombinationer av algoritmer är generellt sett långsammare än bara AES varianten.

Hehe tack för snabb och bra info, men kom och tänka på en annan sak, om jag behöva formatera om min burk, behöver jag då kryptera om mina hårddiskar?
Citera
2011-03-08, 17:58
Bannlyst
Tänkte på ditt första inlägg, VISSTE du inte va du installerade? Är det överhuvudtaget din egen dator du talar om, ja du får bli arg men jag tycker detta mer verkar som att du vill öppna ett truecrypt som inte är ditt! Allt pekar på det i dina vidaresvar faktist..

Jaha nu vart mitt inlägg flyttat
Senast redigerad av slutsteg 2011-03-08 kl. 18:18.
Citera
2011-03-10, 21:04
Medlem
Tjenna! Har krypterat hela min dator men vill byta lösenordet pga säkerhetsskäl Går det? Eller måste jag göra en ny kryptering? Hur tar jag då bort den gamla, eller kan man ha två krypteringar? Borde inte datorn bli fett seg då?
Citera
2011-03-10, 21:34
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargbytta
Tjenna! Har krypterat hela min dator men vill byta lösenordet pga säkerhetsskäl Går det? Eller måste jag göra en ny kryptering? Hur tar jag då bort den gamla, eller kan man ha två krypteringar? Borde inte datorn bli fett seg då?
Nej du kan inte ha två krypteringar utan du får helt enkelt ta bort den gamla. Leta runt lite i truecrypt så hittar du.

Tvivlar på att du kan byta lösenord,vad jag vet så går det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in